Ezermester Fórum

Otthon szépítés, lakberendezés, bútor, szőnyeg, függöny, tisztítás, takarítás
47 hozzászólás Oldal: 1 / 4
Sziasztok!

Új belépő vagyok. Még nem fórumoztam. Ezért elnézést, esetleges hibákért.
Kérdésem az lenne hogyan tudom összehozni a kazánomat egy pincében, tehát mélyebben lévő puffer tartállyal. A válaszokat előre is tisztelettel megköszönöm.
Természetesen, ha nem lehet azt is.
Üdv
Tancsi
Üdv
Attól tartasz hogy garvitációsan a melegvíz visszakering a magasabban lévő radiátorokba ?
Üdv!

Nem szerencsés puffertartályt mélyebben elhelyezni a kazánnál. (Gondolom nincs más lehetőséged.) Fizikailag meg lehet oldani, de felvet néhány gondot. A meleget le lehet vezetni mélyebb helyre szivattyúval, de mi lesz, ha áramszünet lép fel és a kazán éppen csúcsformában dohog. Még egy azonos szinten elhelyezett puffernél sem biztosított a hő elvezetése a kazánból, csak ha úgy építik meg, hogy a szivattyú leállásával is fennmaradjon a keringés. Ez egy mélyebben fekvő puffernél kizárt, hogy működjön, komoly biztonsági megoldásokat kell beiktatni a kazánrobbanás elkerülésének érdekében. Ilyen lehet például egy hosszú áthidalási időre képes szünetmentes táp alkalmazása.
A másik gond, hogy a puffer melege a kazán kihűlése után szép lassan elindul a kazán felé és a kéményen el is távozik. A kazánt és a puffert jóval vastagabb csővel szokták összekötni, mint ami a puffer és a radiátorok között van. A vastagabb csövön a kisebb ellenállás miatt hamarabb megindul a gravitációs keringés ami veszteséget eredményez, mint a fűtési rendszer hőleadó felületei felé, ami nem veszteség, csak nem biztos, hogy szükség van rá éppen.
Köszönöm a hozzászólásokat. Más megoldáson kell törni az agyam. A házam régi típusú és attól tartok a mennyezet nem bírná ki a tartályt.
Üdv!
Arra van esély, mert egy rendesebb puffer 1000 liternél kezdődik, már ami ér valamit.
A kazán hol van elhelyezve, mennyi hely van körülötte?
Tisztelt László!

Külön köszönet, hogy foglalkozol a problémámmal. Sajnos a kazánház nagyon kicsi és nem tudom bővíteni. Azt hiszem megtaláltam a megoldást. A pincémnek azt a részét, amely felett el akarom helyezni a puffert megerősítem.
Így a tartály magasabbra kerülne, mint a kazán. Igaz nem a padlásra, de kb. 60cm-es szinteltérés van. 2 m3-es tartályt gondoltam. A kazán 35kW-os. Azt gondolom elég lesz. Nyitott rendszerű a fűtésem. Ezen nem is kívánok változtatni. A dilemmám már csak annyi, hogy tetessek-e bele hőcserélőt. A vízszerelőm azt tanácsolja, hogy ne. A kazánt akarja közvetlen a pufferhez kötni és onnan indulna a meleg víz tovább a radiátorokhoz. Véleménye szerint csak egyszer kell a puffert felmelegíteni. Utána már elég csak melegen tartani. Érdekelne a véleményed. Természetesen más véleményeket is szívesen fogadok.
Köszönettel
Tancsi
Üdv!
Szerintem jobb megoldás a kazán és a fűtésrendszer vízkörét szétválasztani, rakasd bele a hőcserélőt. Kevésbé keveredik a víz, jobban lehet rétegezni a pufferben a vizet. A hőcserélő a fűtésrendszerhez legyen kötve, a puffer meg közvetlen a kazánhoz.
A puffernek az a lényege, hogy ha megrakod a kazánt, akkor az teljes teljesítménnyel, a kazán és a kémény szempontjából a legjobb és legtakarékosabb üzemállapotban dolgozik, amíg felfűti a puffert. A kazánoknak általában nem tesz jót a visszafogott, lefojtott fűtés amikor csak részterheléssel működik, mert nem éri el azt a hőfokot sem a kazán, sem a kémény, amikor "öntisztulóvá" válik, mert a begyújtás utáni - még hideg üzemben - lerakódó korom, kátrány kiég a teljes vagy ahhoz közeli teljesítmény állapotában. Tehát a kazánt a számára megfelelő üzemállapotában tudod tartani, miközben takarékosabb, kevesebbet vagy egyáltalán nem füstöl és hamar felfűti a puffert, nem kell vele állandóan foglalkozni. A 35 KW-os kazánt közvetlen a fűtéskörre kapcsolva szinte sosem lehet maximális hatásfokkal üzemeltetni, míg a puffer el tudja nyelni a teljes hőmennyiséget. Utána a pufferből a fűtési rendszer annyi meleget vesz ki, amennyi a háznak szüksége van.
Nem ártana a kazán vízköréhez egy háromutas thermoszelepet berakni, ami csak akkor (és csak annyit) engedi a kazánkör vizét a puffer felé, amikor eléri a 60-65 C°-ot és nem engedi visszahűteni a puffer felől jövő hideg vízzel. Így a kazán hamarabb eléri az ideálishoz közeli üzemállapotát és nem képződnek lerakódások benne.

A 2 m3 elég lesz szerintem.
Köszönöm ismételt hozzászólásod. Nem lesz egyszerű anyagilag megvalósítani, de azt gondolom, hogy megéri.
Üdv
Tancsi
Üdv!

Nézd, biztos meg fogja érni a biztonság és a kényelem. Nem kell állandóan a kazán mellett lenni, vagy rendszeresen lejárkálni, hogy a lakás hőhiányának megfelelően rakjad a tüzet. Egyszer, vagy kétszer jól megpakolod függően attól, hogy kint milyen hideg van és amíg le nem ég, békén lehet hagyni. A fűtésrendszer a puffertől meg úgy működik, mintha gázkazánod lenne. Pontosabban majdnem, mert szobatermosztát vezérli majd ennek a körnek a szivattyúját, de a fűtőtestekben mindig olyan víz fog keringeni, ami a puffer tetejében van. Lehet 60 C°, lehet éppen 80 C°. De ezt is meg lehet oldani még egy háromutas thermoszeleppel, ami maximalizálja a fűtéskörbe menő melegvíz hőfokát, pl. 60 C˙-nál többet nem enged a radiátorokhoz. Ahol kisgyerek van, ott fontos szempont, de normál esetben is jó lehet, mert nincs az, hogy egyszer süt a radiátor, máskor meg langyos (persze, ha a puffer kihűl, nem tud vele mit csinálni).

A másik ami a megtérülésben közrejátszik, ha a kazán az optimálishoz közeli viszonyok között működik, akkor a tüzelőanyagból ki lehet nyerni a legtöbb energiát, másrészt a kazán és a kéményrendszer tiszta marad, nem kormosodik, nem kátrányosodik, jobb a kazánban a hőátadás (kevesebb hő megy ki a kéményen feleslegesen), nő a kazán élettartama és kiesnek a javítási díjak.
Szia!

Most ott tartok, hogy a puffert keresem. Vettem egy kazánt, amit írtam is, mert a régi kilyukadt. Nálam jól működik a nyitott rendszer. Maszekon csinálnának 150.000 Ft körül egy 2m3-t, de csak nyitott rendszerre. Nekem kellene szigetelni ( hőcserélő + 40000) Zárt rendszer úgy gondolom csak gázfűtésnél kellene, de akkor minek puffer.
Azt hiszem megrendelem.
További szép napot!
Üdv!
Zárt rendszerű is lehet a vegyestüzelésű kazán vízrendszere, megfelelő méretű pufferrel és biztonsági berendezésekkel, nem kizárólag gáztüzeléshez alkalmazzák.
A 35 Kw-os kazánodhoz minimum 1750 literes puffer szükséges, tehát a 2 m3 biztonságosan megfelelő.
Átgondoltam, nem kell a pufferbe hőcserélő, felesleges a rendszeredhez. Ezt a pénzt inkább fordítsd egy Laddomat töltőegységre, ami áramszünet esetén is fenntartja a gravitációs keringést a kazán és a puffer között.

Tanulmányozd ezt a weboldalt, itt mindent részletesen, összefüggéseiben és érthetően leírnak:

http://www.puffertartaly.hu
Üdv!

Ismételten köszi a jó tanácsokat. Néztem a honlapot. Olvastam a laddomat leírását. Amit nem értek. Ha 60cm szintkülönbségben van a puffer, az nem elég gravitációs visszatérésnek? Továbbá azon gondolkodtam, ha egyszer felmelegítettem a puffert, akkor a visszatérő sem lesz már teljesen hideg.
A puffer valószínű szögletes lesz és helyben csináltatom, mert könnyebben el tudom helyezni ill. olcsóbb közel 50-el. nem lehet zárt rendszerre kötni, de mint írtam nálam így is jól működött 1 keringetővel. A ház középső részén helyezkedik el egy öreg Totya kazán és két lakrészt fűtött idáig.
Üdv4
Önmagában elég lenne, de kiegészítő elemekkel már nem biztos. A pufferes rendszer felfűtése kicsit más. Mivel nagy a térfogata, sokáig tart a felfűtése, amíg a visszatérőn is melegebb víz jön, ami már nem hűti vissza a kazánt. A Laddomat lényege, hogy addig nem nyitja a puffer felé a kazán vízkörét, amíg az fel nem melegszik a beállított hőfokra, addig belső keringtetés megy. Amint eléri a megfelelő hőmérsékletet, elkezdi beengedni a visszatérő hideg vizet, de csak annyira, hogy ne hűtse vissza a kazánt. Ennek mi értelme? A kazán optimális hőfokon üzemel, takarékosabb, nincs kormozódás, kátrányosodás, vízlecsapódás a kéményben és a hőcserélőn. Gondolj az autó hűtőrendszerére, csak akkor engedi a forró hűtővizet a hűtő felé, ha elérte az üzemi hőmérsékletét és csak annyit, hogy ne hűtse vissza a motort. Az autó motorjának is van üzemi hőmérséklete, ahol a kenés és az üzemi körülmények optimálisnak mondhatók. Ezt kell lehetőleg minden körülmény között fenntartani.
Ezen felül a Laddomatban van egy megkerülő szelep, ami a szivattyú leállása esetén továbbra is biztosítja a cirkulációt, de már gravitációs alapon.

Most el kell választani a régi gravitációs rendszert, a mai rendszerektől. A gravitációs rendszerben olyan méretű csövek és olyan hőcserélő volt a kazánban, ami tekintélyes mennyiségű vizet tartalmazott, mint egy puffer. A gravitációs keringés intenzitása a kazán hőmérsékletétől függött önszabályozó módon.
A mai vegyestüzelésű kazánok és vékonycsöves fűtési rendszerek sokkal kevesebb vizet tartalmaznak a gyors és pontos szabályozhatóság érdekében, viszont a keringetést szivattyúkkal, vezérlőegységekkel kell szabályozni, fenntartani.

Viszont ha a két lakrészt a jó öreg Totya kazánnal is megfelelően ki lehetett fűteni, akkor most miért akarsz puffertartályt? A rendszered közelebb lehet a gravitációshoz, mint a modernhez.
Üdv!

Ha már így belemelegedtünk, akkor leírom pontosa. Az egyik lakrész kb. 120m2, hagyományos radiátorokkal, a másik lakrész 75m2 már modern lapradiátorokkal (ami nem a legjobb műanyag csövezéssel). Többgenerációs a ház, ezért folyamatosan kell fűteni. Reggel 5-kor kelek és begyújtok, majd 1/2 óra múlva újratöltök. Ezt megismétlem még napjában 3-4 alkalommal. Eddig ezzel is elvoltam, de kilyukadt a kazán. Ezért vettem egy új kazánt. Lehetőségem van nagyobb mennyiségű fát tárolni. Amennyit a pufferről megtudtam, az alapján gondoltam, hogy esetleg pénzt tudok megtakarítani és kényelmesebb is lesz. Gondolkodtam gázban is (egy öreg gázkazán van a rendszerben) Tavasszal bekapcsoltuk igen magas költséggel működött. Én nem vagyok fizikus, de a laddomat működését kezdem érteni. A zárt rendszertől a műanyag csövek miatt is félek és a lakás legtávolabbi pontjába is eljutott a meleg víz. A keringető legkisebb állásában is. Gondolom a laddomatnak nem függvénye, hogy nyitott vagy zárt rendszerben van-e. Olvastam füstcső termosztátról, ami biztonságosabb mint a csőtermosztát. Egyszerűen szeretnék egy viszonylag olcsó rendszert. Eddig a kazán 167000Ft, ha sikerül a puffer kb. 165000Ft, a laddomat 80000Ft, füstcső termosztát 20000ft és a hőcserélő termoszelep 12000Ft. Van 2db keringető szivattyúm. Nem írtam a csöveket és a szerelési díjat. véleményed szerint van még költség amit kihagytam?
Üdv!

Úgy látom az olcsóság már most is relatív fogalommá lett, de már nincs sok hátra.
Ami fontos - annak ellenére, hogy nyitott rendszerű - egy termikus elfolyószelep (Watts, Honeywell) a kazánra.
http://bognargazkft.unas.hu/spl/571838/Egyeb-kiegeszitok

Miért is fontos ez? Előfordulhat, mert kizárni nem lehet, hogy megforr a kazán. Bár elvileg a nyitott rendszeren ki tudna menni a gőz, de gondold el a tágulási tartályhoz milyen vastag cső megy és hol helyezkedik el. A gőznek meg nagy nyomása van és lehet hamarabb szétfeszíti a rendszert egy gyenge pontján, mint hogy a nyitott tágulásiban el tudjon távozni. Ez a biztonsági szelep 95 ill. 97 foknál (forrás előtt) elengedi a felesleges vizet, így a kazánban intenzívebb lesz a vízáramlás, ami lehűtheti a forrni készülő vizet. Azt is vedd figyelembe, a puffer miatt "full gázon" használod a kazánt, ezen a ponton nehéz leállítani vész esetén.

Érdemes a pufferbe néhány hőmérőt rakni, legalább alulra és felülre, hogy lásd mennyi tartalékod van. Igazából középre is jó lenne, így jobban átlátható, hogyan halad a feltöltés.

Érdemes, sőt kifejezetten ajánlott a Laddomat elé iszapszűrőt berakni. Ez egy finom, érzékeny szeleprendszer, a vízben utazó szennyeződések ne érjék el. A biztos működés alapfeltétele.

Talán ennyi lenne, amit mindenképp érdemes még belerakni a rendszerbe. Ezen felül már csak egy-két kényelmi dolog: például szét lehetne választani a régi és az új rendszer (házrész) fűtésének vezérlését. Arra gondolok, hogy a régi rendszer radiátorai magasabb hőfokra készültek, mint az új és más a hőigényük, a vízterük, a hőleadásuk (a nagyobb víztér miatt lassabban melegszik fel és lassabban is hűl ki). Írtad, van két szivattyúd, így szét lehetne osztani a két házfél fűtését, csak két termosztát kell hozzá, ami a szivattyúkat működteti. A puffert úgyis olyanra készítteted el, amilyenre akarod, kettővel több csatlakozó kell hozzá és máris két külön fűtési köröd van. A Laddomatban úgyis van beépített szivattyú a kazánkőrhöz.
A másik, az új rendszer radiátorai vélhetően korszerűbbek, alacsonyabb hőmérsékleten is megfelelően fűtenek. Az alacsonyabb hőfok maximalizálásához egy egyszerű, háromjáratú keverőszelepet (pl. ESBE) és elé egy iszapfogó szükséges csupán, így megoldható, hogy 60 C°-nál magasabb víz ne tudjon átfolyni rajtuk (gondolok még a műanyag csövekre is).
http://www.ketkorkft.hu/msites/ketkor/UserFiles/File/tervezok/ESBE12.pdf

A puffer kialakításánál érdemes a kazán és puffer közötti töltő és visszafolyó csöveket a maximális csőmérettel megoldani, amit a Laddomat enged. Egy megforrás esetén a puffer is sok gőzt le tud kondenzálni, de ehhez megfelelő átmérőjű csövek kellenek.

A pufferes fűtésnél sokszor leírták - én is - a megtakarítás a kazán megfelelő, ideálisnak tekinthető üzeme miatt érhető el. Bár a puffernek is van hővesztesége, ami jó szigeteléssel csökkenthető, de ez kevesebb, mint amit a kazán ideális üzemével meg lehet takarítani. A másik, a fűtéssel eltöltött idő. A lakás hőigényétől függően naponta 1-3-szor kell megpakolni alaposan a kazánt és az dönti a meleget a pufferbe, nem kell állandóan felügyelni rá. Átmeneti időszakban elképzelhető, hogy napi 1 menet is elegendő a lakás fűtéséhez megfelelő hőmennyiség elraktározásához.

A Laddomatról találtam még egy jó leírást, hogy biztos legyél benne, nem felesleges úri huncutság a beszerelése:

http://ocean-l.hu/tkr/?cat=96

A kazánkörbe mindenképp a visszacsapó szelepes 21-60 típust rakd be, fő a biztonság.
47 hozzászólás Oldal: 1 / 4

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég