Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 9 / 24
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24 Következő
Bár nem írtam pontos típust, de erre a komplett Laddomat egységre gondoltam kazánhoz. A belinkelt videóban is a komplett egység szerepel.

http://www.puffertartaly.hu/pdf/laddomat-21-60-hasznalati-utmutato.pdf
Ebben teljesen igazad van. Csak az ESBE szelepet kb 15 e.-ért, a hollandit kb 1.600-ért tudom megszerezni és Wilo szivattyúm pedig van. Így már mindjárt sokkal jobban megéri barkácsolni, mint beruházni egy komplett rendszerbe.
De ha nagyon vad akarnék lenni, akkor meg pár ezer Ft.-ból összedobok egy hőmérséklet vezérelt frekvenciaváltót amivel 40 fokon elindítom a keringetőket rendkívül alacsony fordulaton úgy, hogy a kazánba beáramló víz mennyisége ne hűtse vissza azt.
A hőmérséklet folyamatos figyelésével fokozatosan emelkedne a fordulat, így a kazán miután elérte a kívánt hőmérsékletet, a rendszer fokozatosan melegedne fel. Ugyanaz, mint amit a Laddomat csinál, csak az mechanikai vezérléssel, ez pedig elektronikusan. Sokkal olcsóbb és még csak meg sem kell bontani a rendszert.

Egyébként nem is rossz ötlet....
Lehet, hogy megépítem, aztán beszámolok róla :)
Vill írta: Egyébként nem is rossz ötlet....
Lehet, hogy megépítem, aztán beszámolok róla :)

Ezt én is szívesen fogadnám...
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
fransis69 írta:
Vill írta: Egyébként nem is rossz ötlet....
Lehet, hogy megépítem, aztán beszámolok róla :)

Ezt én is szívesen fogadnám...


Nem ígérem, hogy mostanában elkészítem, mert elég sok a dolgom.
Az viszont biztos, hogy idén még megépítem és biztosan közzé teszem itt az eredményeket.
Vill írta: Ebben teljesen igazad van. Csak az ESBE szelepet kb 15 e.-ért, a hollandit kb 1.600-ért tudom megszerezni és Wilo szivattyúm pedig van. Így már mindjárt sokkal jobban megéri barkácsolni, mint beruházni egy komplett rendszerbe.
De ha nagyon vad akarnék lenni, akkor meg pár ezer Ft.-ból összedobok egy hőmérséklet vezérelt frekvenciaváltót amivel 40 fokon elindítom a keringetőket rendkívül alacsony fordulaton úgy, hogy a kazánba beáramló víz mennyisége ne hűtse vissza azt.
A hőmérséklet folyamatos figyelésével fokozatosan emelkedne a fordulat, így a kazán miután elérte a kívánt hőmérsékletet, a rendszer fokozatosan melegedne fel. Ugyanaz, mint amit a Laddomat csinál, csak az mechanikai vezérléssel, ez pedig elektronikusan. Sokkal olcsóbb és még csak meg sem kell bontani a rendszert.

Egyébként nem is rossz ötlet....
Lehet, hogy megépítem, aztán beszámolok róla :)


Vill
ezt nem neked írtam, hanem az előttem szólónak, veled már lebeszéltük a Laddomatot.

Jó elképzelés, de nem egészen. Míg a kazánkör hidegen egy viszonylag kis vízrendszer ami hamar fel tud melegedni és csak a "felesleges" hőt engedi a fűtési rendszerbe, addig a te elképzelésed - bár lassan - de egyből kiengedi az összes meleget. Egy fűtésrendszerben elég sok víz van, sokáig tart,míg teljesen átfordul a víz. A kimenetét meg tudod oldani, hogy 65 fok körül legyen, de a kazánba bejövő víz továbbra is hideg még egy jó ideig. Szerintem így túl nagy a hőlépcső a bemeneti és kimeneti pont között. Az ESBE szelepes megoldással addig nem kever hideg - visszatérő- vizet a kazánkörbe, míg el nem éri a beállított hőfokot és akkor sem egyszerre, hanem fokozatosan annyit, hogy a kazánkőr hőmérséklete ne essen vissza.
A PR szerint azért fontos ez a rendszer, mert így a kazán hamar eléri az üzemi hőfokát és így gazdaságosabban dolgozik, mintha sokáig túlhűtve üzemelne.
Persze ezt csak a gyártók PR úthengere diktálja és én lazán benyaltam, de akiknek ez a rendszer működik, elégedettek vele.
Tulajdonképpen is a gravitációs rendszer is majdnem teljesen így működik szivattyú nélkül és ezt fogod a vezérléssel szimulálni. Ott viszont finomabb a "szabályzás", mert a vízáram nulláról indul és onnan nő az áramlás sebessége, amit a szivattyúvezérléssel 100%-ban nem tudsz megoldani.

Nem teljesen ekvivalens példa, de hasonló. Katonakoromban sofőr voltam a határőrségnél és egy ideig egy ponyvás UAZ-on szolgáltam. Nos a jó szoci viszonyok között nem tartották szükségesnek, hogy a hűtőrendszer régen elromlott és kiszerelt termosztátját beszerezzék, így egyszerűen nem volt benne. Télen csak akkor tudott üzemi hőfokra melegedni a motor, ha legalább 20 km-ert mentem vele egyfolytában, különben folyamatosan túlhűtött volt. Egyrészt a nagy hűtő folyamatosan ment, másrészt próbáltam némi meleget betáplálni a ponyva alá, hogy ne fagyjak az üléshez. Termosztát nélkül képtelen volt erre. Így jóval nagyobb volt a fogyasztása és szinte sosem volt igazán meleg benne.
Üdvözlet!

A MIKA6-tal kapcsolatban érdeklődnék! Salakbetonos 4 emeletes ház 4. emeletén lakom 54nm-es lakásban! Jelenleg még az eredeti kőkorszaki konvektorok vannak fent, hálóban öntöttvas azt hiszem CV?!, konyhában szintúgy, nappaliban lemezes konvektor, fürdőben pedig egy Hévíz vízmelegítő és egy Calor II-es fali melegítő (ezt Én egyáltalán nem használom, soha be nem kapcsoltam)! A konvektorok valószínűsíthetőleg cserére szorulnak, mert egy vagyon felfűteni a lakást, úgy hogy a konyhában csak őrlángon van, a fürdőben csak a vízmelegítő van használva a két szobában pedig csak időszakosan feltekerve is közel 30ezer forint az ehavi gázszámlám (diktálós vagyok, nem átalány), nyáron ez 1-2 ezer forint, ez előző havi pedig 10ezer huf volt. Mindemellett a lemezes egy gázszerelő szerint már elkezdett kilyukadni, az öntöttvas konvektorok meg szét vannak égve. A konyhait alig használom, a hálószobai öntöttvas meg ha őrlángról feltekerem hogy befűtse a szobát sokszor égett porszagot érzek és mindamellett hogy egy vagyont fizetek még nincs is olyan hú de meleg a lakásban...a fűtetlen helyiségekben érezhető ez leginkább, a szobát ha rárobbantok felfűti, de nem egyenletesen tartja, illetve ha folyton így hagynám és nem tekergetném le őrlángra minden reggel meg ha elmegyünk itthonról őket, akkor a gatyám rá menne!

Viszont legutóbb a vízmelegítőmet volt itt toldozni-foldozni egy gázszerelő és Tőle érdeklődtem, mi a véleménye a Mika-ról. Ő annyit mondott, nem hiába nem terjedt el.
A Cu-Tech céggel beszéltem telefonon, Ők azt mondták kb. 2 éves ez a módszer, a gázszerelő azt mondta hogy ez már vagy 8 éve létezik.
Ki mond igazat? Mi a véleményetek erről a fűtési módszerről? Felfűt egy átlagos belmagasságú 4 emeletes házban egy 54 nm-es lakást?
A szomszédban középső lakás (nincs erkély) most szerelték be a MIKA-t az egy 48 nm-es lakás és állítólag nincs olyan meleg ahogy várták, ettől elbizonytalanodtam, hogy Nálam működne-e. Mi lehet az oka annak, ha nem melegíti fel a lakást megfelelő szintre? Ott teljesen új nyílászárók vannak, egy teljesen lerombolt és felújított lakásról beszélünk. Nálam is új nyílászárók vannak, kivéve az erkély nyilászáróit (ez is tervben van).
A legfelső emelet lehet a bűnös? Vagy lehet hogy készülékkel van gondjuk? Az én lakásom nagyobb és aggódom hogy mellélőnék ennek a rendszernek a választásával, mert azért a meleg nem árt (bár most sincs az...és drága is). Viszont nem szeretnék a kéményseprői szakvélemény és a kéménybéleléses tortúrán végigmenni, pláne ha a lakók bele sem egyeznek hogy a ház kibélelje a kéményt...továbbá azt hallottam hogy a mai új konvektorok marha hangosak, a régiek rosszak, de közel sem olyan hangosak mintha vadiúj konvektorra cserélném.

Valamint olyan kérdésem lenne, hogyha szeretném ha a melegvíz is a Mika által legyen megoldva akkor egy bojlert kell felszerelni? Eléggé kicsi a fürdőszoba és szinte lehetetlen hogy egy hordó elférjen bárhol is a falon! Megoldható úgy is a Mika által a melegvíz hogy egy ugyanolyan vízmelegítő mint ami most van, csak nyílván egy ujjat és korszerűbbet vásárolok? (Junkers stb.) Mert mindenképp szeretném ha ezután is vízmelegítőm lenne, annak a cseréjét is terveztem amúgy is és akkor gondoltam hogy egy kalap alatt lecserélem a konvektorokat, a vízmelegítőt és láttam hogy a Mika melegvizet is tud adni. De ha ez egy bojler felszerlésével jár akkor bajban leszek, mert a vízmelegítő cseréje folytán ugyanott leszek ahol a part szakad, mert akkor ki kell béleltetni a kéményt és engedély kell, bla bla bla...

El vagyok bizonytalanodva, hogy mihez kezdjek ha majd eljön a napja hogy lépjek valamit!

Köszönöm a véleményeket és a hozzászólásokat előre is!

Tündi
Szia Tündi.
Pár oldalt visszalapozol a fórumban és Yocee már leírta a tiednél kicsit nagyobb, nagy belmagasságú lakásának fűtésátalakítását MIKA6-al.
64nm 3m feletti belmagasság, vastag falak, rossz nyílászárók, belvárosi gangos ház

Újra elolvasva a leírását, neki bevált, kevesebb gázt fizet és jól működik a kazánja. Azt számításba kell venni, hogy a maximális teljesítménye 6 KW, ha jóval nagyobb a lakásod hőigénye, akkor kevés lehet. Yocee-nak is nagyobb volt a számított hőigénye 9-11 KW, de ennek ellenére elég lett. Nagyon fontos különbség, hogy a központi fűtés folyamatosan fűti a lakást, így ha már egyszer felfűtötte a falakat, akkor utána csak a veszteségeket kell pótolni, így hidegebb időt is át tud vészelni a viszonylag kicsi teljesítményével. A gyártó leírása szerint maximum 60-70 m2-es lakások kifűtésére elegendő a teljesítménye. Ez persze nagyban függ az adott lakás paramétereitől, hőigényétől.
Itt a gyártó honlapja, olvasd át:
http://www.technorgaz.hu/index.html

Néhány gondolat:
- a legfelső emeleten lévő régi lakások általában télen jóval hidegebbek, mert nincs felettük fűtött tér és a födémen nincs hőszigetelés. Ez okozhatja a hideg érzetet is, de a fűtési módod is. Egész nap hagyod hűlni a falakat és este próbálod gyorsan felfűteni, de a falak ilyen gyorsan nem tudnak átmelegedni, hideget sugároznak.
- salakbeton nem túl jó hőszigetelő, így nagyobb a lakásod hővesztesége mint egy hagyományos téglaépítésűnek. Ez is okozhatja a többivel együtt a hidegérzetet és a magas fűtési költségeket.
- a Mikával megoldható a folyamatos fűtés, ami látszatra sokkal több gázt fogyaszt, de nem kell minden este felfűtenie a hideg falakat a megfelelő hőérzet eléréséhez csak a megfelelő hőmérsékleten tartani, így összességében takarosabb a fűtés, és kellemesebb is a lakáskomfort a meleg falak hőérzete miatt.
- a fürdőszobai átfolyós rendszerű vízmelegítőt inkább korszerűbbre cseréltetném, mint a Mikával megoldani. A Mika nem átfolyó rendszerű vízmelegítő, csak váltószelepen keresztül egy indirekt fűtésű tartályt (mint egy bojler) tudja ellátni, de ezt el kell helyezni valahol. Eleve kicsi teljesítményét így meg kell osztania a fűtés és a melegvízkészítés között, így megint csak kevés lehet a fűtésre. A váltószelep igény szerint a lakásfűtés és az indirekt tároló fűtése között kapcsol, de mindig csak az egyik feladatot tudja végezni. Kérdés, hol tudod elhelyezni a Mikát, mert a melegvíztartály felfűtéséhez is ki kell építeni a csöveket a fűtésrendszeren csövezésén felül.
- bár a Mika nem a legkorszerűbb gázkazán, de ilyen estekben ahol bonyolult, vagy megoldhatatlan cirkós fűtésrendszer kiépítése, nagyon hasznosnak (és jó ötletnek) tartom. Ez egy kényszermegoldás, de attól még lehet jó és sok embernek segíthet az elavult fűtési rendszerét egy korszerűbbre és kényelmesebbre cserélni.
- létezik már turbós változatban is.
- nézz körül a szomszédodnál, a leírásod alapján elégnek kellene lennie. Elképzelhetőnek tartom, hogy a szomszédodnak a konvektorok sugárzó melege hiányzik, amit a radiátorok az alacsonyabb hőmérsékletük miatt nem tudnak pótolni. Aki ehhez szokott, hiányzik az intenzív sugárzó hő érzete.
Jó elképzelés, de nem egészen. Míg a kazánkör hidegen egy viszonylag kis vízrendszer ami hamar fel tud melegedni és csak a "felesleges" hőt engedi a fűtési rendszerbe, addig a te elképzelésed - bár lassan - de egyből kiengedi az összes meleget. Egy fűtésrendszerben elég sok víz van, sokáig tart,míg teljesen átfordul a víz. A kimenetét meg tudod oldani, hogy 65 fok körül legyen, de a kazánba bejövő víz továbbra is hideg még egy jó ideig. Szerintem így túl nagy a hőlépcső a bemeneti és kimeneti pont között. Az ESBE szelepes megoldással addig nem kever hideg - visszatérő- vizet a kazánkörbe, míg el nem éri a beállított hőfokot és akkor sem egyszerre, hanem fokozatosan annyit, hogy a kazánkőr hőmérséklete ne essen vissza.
A PR szerint azért fontos ez a rendszer, mert így a kazán hamar eléri az üzemi hőfokát és így gazdaságosabban dolgozik, mintha sokáig túlhűtve üzemelne.


Ezzel nem értek egyet. Mi a különbség, hogy egy mechanikus szelep engedi fokozatosan a kazánra a visszatérő, még hideg vizet vagy egy frekvenciaváltóval 0-ről indítva egy keringető szivattyú teszi ugyanezt?
Tételezzük fel, hogy a kazán eléri a 60 fokot. Ilyenkor csak a kazánban lévő víz melegszik. Mivel a tűz már jól ég, így az elég nagy sebességgel melegszik tovább. Ilyenkor kapcsol be a rendszer és pont annyi hideg vizet enged be a kazánba, hogy az ne melegedjen tovább, de ne is hűtse azt ki. Amíg nem kapcsol be a rendszer, addig ez sem enged be semmit. Csak nem fogyasztja feleslegesen az áramot és nem keringet feleslegesen pár liter vizet, mint a másik rendszer. Amikor eléri a kazán a kívánt hőfokot, akkor itt is hideg (visszatérő) vizet kever be. Nincs különbség. Csak itt egy bonyolult elektronika felügyeli azt míg a másik helyen egy nagyon egyszerű mechanikus szelep teszi a dolgát.
A különbség a bekeveri és a lassan, de full hideg vizet enged rá (indulási állapotot feltételezve). Erősebb a visszahűtés, lassabb a felmelegedés. De ez az én véleményem, semmire nem akarlak rákényszeríteni és nem is kell egyetértened velem. Próbáld ki a rendszered és meséld el mire jutottál.
Csak itt egy bonyolult elektronika felügyeli azt míg a másik helyen egy nagyon egyszerű mechanikus szelep teszi a dolgát.

Talán épp ez a jó benne, nincs túlbonyolítva. Próbálom elképzelni, egy autó hűtőrendszere ilyen megoldással mennyire lenne életképes... :roll:
Plaszlo írta: Szia Tündi.
Pár oldalt visszalapozol a fórumban és Yocee már leírta a tiednél kicsit nagyobb, nagy belmagasságú lakásának fűtésátalakítását MIKA6-al.
64nm 3m feletti belmagasság, vastag falak, rossz nyílászárók, belvárosi gangos ház

Újra elolvasva a leírását, neki bevált, kevesebb gázt fizet és jól működik a kazánja. Azt számításba kell venni, hogy a maximális teljesítménye 6 KW, ha jóval nagyobb a lakásod hőigénye, akkor kevés lehet. Yocee-nak is nagyobb volt a számított hőigénye 9-11 KW, de ennek ellenére elég lett. Nagyon fontos különbség, hogy a központi fűtés folyamatosan fűti a lakást, így ha már egyszer felfűtötte a falakat, akkor utána csak a veszteségeket kell pótolni, így hidegebb időt is át tud vészelni a viszonylag kicsi teljesítményével. A gyártó leírása szerint maximum 60-70 m2-es lakások kifűtésére elegendő a teljesítménye. Ez persze nagyban függ az adott lakás paramétereitől, hőigényétől.
Itt a gyártó honlapja, olvasd át:
http://www.technorgaz.hu/index.html

Néhány gondolat:
- a legfelső emeleten lévő régi lakások általában télen jóval hidegebbek, mert nincs felettük fűtött tér és a födémen nincs hőszigetelés. Ez okozhatja a hideg érzetet is, de a fűtési módod is. Egész nap hagyod hűlni a falakat és este próbálod gyorsan felfűteni, de a falak ilyen gyorsan nem tudnak átmelegedni, hideget sugároznak.
- salakbeton nem túl jó hőszigetelő, így nagyobb a lakásod hővesztesége mint egy hagyományos téglaépítésűnek. Ez is okozhatja a többivel együtt a hidegérzetet és a magas fűtési költségeket.
- a Mikával megoldható a folyamatos fűtés, ami látszatra sokkal több gázt fogyaszt, de nem kell minden este felfűtenie a hideg falakat a megfelelő hőérzet eléréséhez csak a megfelelő hőmérsékleten tartani, így összességében takarosabb a fűtés, és kellemesebb is a lakáskomfort a meleg falak hőérzete miatt.
- a fürdőszobai átfolyós rendszerű vízmelegítőt inkább korszerűbbre cseréltetném, mint a Mikával megoldani. A Mika nem átfolyó rendszerű vízmelegítő, csak váltószelepen keresztül egy indirekt fűtésű tartályt (mint egy bojler) tudja ellátni, de ezt el kell helyezni valahol. Eleve kicsi teljesítményét így meg kell osztania a fűtés és a melegvízkészítés között, így megint csak kevés lehet a fűtésre. A váltószelep igény szerint a lakásfűtés és az indirekt tároló fűtése között kapcsol, de mindig csak az egyik feladatot tudja végezni. Kérdés, hol tudod elhelyezni a Mikát, mert a melegvíztartály felfűtéséhez is ki kell építeni a csöveket a fűtésrendszeren csövezésén felül.
- bár a Mika nem a legkorszerűbb gázkazán, de ilyen estekben ahol bonyolult, vagy megoldhatatlan cirkós fűtésrendszer kiépítése, nagyon hasznosnak (és jó ötletnek) tartom. Ez egy kényszermegoldás, de attól még lehet jó és sok embernek segíthet az elavult fűtési rendszerét egy korszerűbbre és kényelmesebbre cserélni.
- létezik már turbós változatban is.
- nézz körül a szomszédodnál, a leírásod alapján elégnek kellene lennie. Elképzelhetőnek tartom, hogy a szomszédodnak a konvektorok sugárzó melege hiányzik, amit a radiátorok az alacsonyabb hőmérsékletük miatt nem tudnak pótolni. Aki ehhez szokott, hiányzik az intenzív sugárzó hő érzete.



Köszönöm a gyors segítséget!
Már csak az a gondom, hogyha a jelenlegi Hévíz vízmelegítőt korszerűbbre cserélem, egy szintén átfolyósra, akkor pont azt a hercehurcát kell végigcsinálnom, amit a legjobban el akarok kerülni, a kéményseprői szakvélemény és kéménybélelés. Így most nem tudom mihez fogjak, bojlert nem szeretnék felszerelni sehova és ahogy írtad, akkor lehet kevés lenne a Mika teljesítménye a lakásra vonatkozóan ha a melegvíz is általa lenne megoldva, viszont ha átfolyós vízmelegítőt szeretnék korszerűsíteni akkor meg beleesek ebbe a borzalmas procedurába, ami nem mellesleg drága is és hosszadalmas és lehet a lakóközösség nem egyezik bele hogy a kéményt a ház költségén kibéleljük. Van erre más megoldás esetleg, hogy ezeket kikerüljem de lecserélhessem a jelenlegi készülékemet?
tuncike írta: Köszönöm a gyors segítséget!
Már csak az a gondom, hogyha a jelenlegi Hévíz vízmelegítőt korszerűbbre cserélem, egy szintén átfolyósra, akkor pont azt a hercehurcát kell végigcsinálnom, amit a legjobban el akarok kerülni, a kéményseprői szakvélemény és kéménybélelés. Így most nem tudom mihez fogjak, bojlert nem szeretnék felszerelni sehova és ahogy írtad, akkor lehet kevés lenne a Mika teljesítménye a lakásra vonatkozóan ha a melegvíz is általa lenne megoldva, viszont ha átfolyós vízmelegítőt szeretnék korszerűsíteni akkor meg beleesek ebbe a borzalmas procedurába, ami nem mellesleg drága is és hosszadalmas és lehet a lakóközösség nem egyezik bele hogy a kéményt a ház költségén kibéleljük. Van erre más megoldás esetleg, hogy ezeket kikerüljem de lecserélhessem a jelenlegi készülékemet?


A kéménybélelésre léteznek viszonylag kis felfordulással és egyszerűen kivitelezhető megoldások.
- Anyámnál gázkészülék cserénél a kéménybe egy forró levegővel felfújt műanyag csövet raktak, ami a hő hatására a kémény oldalára feszült és kihűlés után úgy maradt. Nem éppen olcsó mulatság, de talán ez a legegyszerűbb megoldás. Kérdés önálló, vagy gyűjtőkémére csatlakozik a vízmelegítőd? A vízmelegítő milyen falon helyezkedik el, válaszfal, vagy szabadtérre nyíló főfalra?
- Léteznek zárt égésterű parapet gáz vízmelegítők, ehhez nem kell kémény. Vagy szintén zárt égésterű turbós átfolyós vízmelegítők, ennek sem kell hagyományos kémény, csak egy áttörés a falon a kombinált égéstermék kivezető-légbeszívó csövének. Itt nagyobb a telepítési szabadság, mert ezt a kéményt el lehet vinni pár méterre a készüléktől a főfalig.
Készülékcsere esetén úgysem úszod meg a gáztervet és engedélyeztetést, de a két utóbbival a kémény herce-hurcát igen.
Amennyiben bojler méretű forróvíztárolót nem tudsz vagy akarsz felszereltetni, akkor felejtős a Mika, de szerintem a teljesítménye miatt is. Ennek a megoldásnak van még egy hátulütője, maga a kazán is ad le némi hőt a környezetébe, a gyári prospektus szerint 0,5 KW-ot. Mivel általában lakótérben, szobában szokták telepíteni egy konvektor helyére, nyáron a vízmelegítés alkalmával (üzem közben) leadott 500 W-os hőteljesítmény kellemetlenül tovább melegítheti a szobát.

Próbáltam néhány online kalkulátorral kiszámolni a lakásod hőszükségletét a lakásodra megadott minimális információ alapján. Nem jött ki jó eredmény. :( Beleszámítva a pontatlanságokat és az ismeretlen adatok helyettesítését következtetéssel, a lakásod hőszükséglete 11-13 KW körüli alakul. Ez alapján kevés a Mika 6 teljesítménye, de ez a számítás túl sok ismeretlent tartalmaz, így a döntésed előtt egy szakemberrel kellene megállapíttatni a tényleges hőszükségletet.
tuncike írta: Van erre más megoldás esetleg, hogy ezeket kikerüljem de lecserélhessem a jelenlegi készülékemet?

Látom, beelőztél Lacikám, amig írtam, én erre az eredményre jutottam:

Kis számolgatás után úgy tűnik, hogy a MIKA-6E.V elég kellene, hogy legyen.
A salakos födém elviszi a teljesítmény közel felét (3,02kW), de csak akkor, ha tartósan -15°C a külsőhőm., de napi átlagban, ami igen ritkán adódik ma még (10-15 évenként és néhány napig esetleg hétig) és +25fok a belső.. A másik fele maradna a két fűtetlen falra, nyílászárókra, ha jól értem. :)
50év átlagos januárja jellemzően -0,6... -1,0fok (ingadozása +3... -2-3 fok közötti), én a méretezési előírással a -15fokkal számoltam, ami sokkal kedvezőtlenebb, az átlagos januárhoz mérten közel 40%-kal több veszteség).
A használati víz miatt, ha egyszerre az összes 80liter el van használva, a 24órás fűtésből, mivel elsőbbségi a meleg víz, kiesik max. 1,5óra.
Ha nincs mind a 80l egyszerre elhasználva, akkor a 0,5óra vagy több esik csak ki szakaszosan. Ezt alig veszi észre a rendszer mivel a várható fűtési szakasza naponta, napi max. 10óra a MIKA gyártója szerint, a többi a szabályozgatás.
Ezzel akkor van/lesz csak probléma, ha naponta sokszor elhasználódik a 80 liter és csak akkor, ha mindig, de mindig az összes és szörnyű hideg van.
Ami nagyon lényeges és a szomszédnál is ez lehet a bánat, hogy a radiátorok teljesítménye általában 80/60fokra vannak megadva, itt szoktak eltévedni a mennyiséget illetően a fűtésszerelők (helyiségenkénti radiátor felületek m2-e), az is lehet, hogy túl vékony csövekkel és zegzugosan szerelték, ez is bejátszhat a szomszédnál, az alkalmazott szabályozó szelepek megválasztása is fontos lehet akkor, ha nincs túl sok tartalék.
A MIKA-6E.V azt írja magáról, hogy 70fok előremenő az optimális hatásfok szempontjából. A 70/50 esetén a radiátor viszont nem ad le annyit, amennyit tudna a MIKA. A radiátorok kiválasztásánál és nagyobb felületek alkalmazásával ez szépen kiküszöbölhető, pl. a MIKA 2-szeres felületet ajánl, mint ököl szabály más magasabb hőfokú rendszerekkel szemben. < a kutya itt van elásva :?
A fentiek alapján a MIKA-6E.V nem tűnik rossz választásnak beleszámítva az egyéb nyűgöket is. :)
-
-
MIKA6.jpg
__________________________________________________________________
A gyártó 70fokra optimalizálta a hatásfokot, de a 80°C kimenet is járható még (lásd a tábla 1. sorát). Megfelelő tartalék is így van, ha az a január kicsit hidegebb, mint az átlag.
Az a +10fok számítás nélkül is úgy további 25% a radiátorok teljesítményének a növelésére, ha feltétlen szükséges időnként (nem valószínű)
_________________________________________________________________
MIKA6.jpg (33.45 KiB) Megtekintve 7027 alkalommal.



MIKA6-felfut.jpg
MIKA-6E.V beüzemelése
____________________
MIKA6-felfut.jpg (92.51 KiB) Megtekintve 7134 alkalommal.
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
fransis69 írta: Látom, beelőztél Lacikám, amig írtam, én erre az eredményre jutottam:

Egyszer nekem is összejöhet, általában fordítva szokott lenni. Írok sokat, aztán látom beelőztél és azzal a lendülettel ki is dobom.
Próbáltam a legrosszabb paraméterekkel számolni, annál csak jobb lehet a tényleges. Nagyjából én is elégnek éreztem a MIka 6 teljesítményét - különösen Yocee hasonló rendszere miatt -, de féltem, hogy ha kategórikusan elégnek mondom, azonnal letorkollsz a számításaiddal és a fizikával, ezért inkább óvatosan szakembert javasoltam. :roll: :wink:
Plaszlo írta:
fransis69 írta: Látom, beelőztél Lacikám, amig írtam, én erre az eredményre jutottam:

Egyszer nekem is összejöhet, általában fordítva szokott lenni. Írok sokat, aztán látom beelőztél és azzal a lendülettel ki is dobom.
Próbáltam a legrosszabb paraméterekkel számolni, annál csak jobb lehet a tényleges. Nagyjából én is elégnek éreztem a MIka 6 teljesítményét - különösen Yocee hasonló rendszere miatt -, de féltem, hogy ha kategórikusan elégnek mondom, azonnal letorkollsz a számításaiddal és a fizikával, ezért inkább óvatosan szakembert javasoltam. :roll: :wink:

Szó sincs letorkolásról. Én csak akkor szólok bele vagy inkább hozzá, ha a szakmai érveim ezt kifejezetten kierőltetik belőlem. Mindketten jót akarunk, te is alapos ember vagy, így ismertelek meg, és ez a lényege a dolognak úgy hiszem.
Ilyenkor ne dobd ki, vallom azt, hogy több szem, többet lát, az írtak elgondolkodtatnak, vagy megerősítenek vagy módosításra késztetnek, ez is fontos szerintem.
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Plaszlo írta: - Anyámnál gázkészülék cserénél a kéménybe egy forró levegővel felfújt műanyag csövet raktak, ami a hő hatására a kémény oldalára feszült és kihűlés után úgy maradt. Nem éppen olcsó mulatság, de talán ez a legegyszerűbb megoldás.

Ezt nem ismerem. Tudnál valami linkkel megtámogatni?
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Előző 1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24 Következő
354 hozzászólás Oldal: 9 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 250 vendég

cron