Üdv Viktor.
A "hol szív, hol nem szív" problémát több dolog is okozhatja a szivattyún kívül, pl. a programkapcsoló érintkezőjének hibája, egy lelazult, vagy rossz csatlakozás, viszont égett szaggal kombinálva a szivattyú a leginkább valószínű. Ez lehet eltömődés a szivattyú vizes oldalán is, vagy a szivattyúlapát megakadása, de lehet a motor csapágyának ragadása is.
Vegyük sorrendbe:
1, tisztítsd ki a szűrőt és nézd meg nincs-e eldugulva, hajszál, szöszmösz, hajcsatt, vagy valami ehhez hasonló. Ha itt nincs hiba, sajna tovább kell menni a kereséssel.
2, itt már le kell szedni a gép palástját teljesen, hogy a szivattyúhoz lehessen férni. Húzd ki gépet a konnektorból, zárd el a vizet, majd szereld le a befolyócsövet, végül szereld le a hátlapot. Utána a gépet az elülső oldalára kell dönteni és akkor hozzáférsz az alsó rögzítő csavarokhoz. Csavard ki ezeket, majd döntsd vissza a gépet a kerekeire, közben vigyázz, be ne csípje az ujjadat a gép palástja. Ha már a lábán áll, húzd le a földelő kábelt, és told ki előre a palástot a gép alól. A szivattyút a hajtás elleni oldalon találod, az alaplapra rögzítve. Több változat létezik a szivattyúból is a gép korától függően, ha szerencséd van, a motor mögött elérhetően van egy szélkerék a motor hűtéséhez, ezt próbáld megforgatni. Ha nehezen, ellenállással forog mindkét irányban, lehet csapágy probléma is, de tömődés is. Néha előfordul, hogy hosszú vékony tárgy (hajcsatt, drót) átbújik a szűrőn és megakasztja a szivattyúlapátot. Ez okozhatja az égésszagot és a bizonytalan működést. Mindenképpen javaslom a szivattyúról a gumicsövek leszedését és átnézését, így biztosabb a diagnózis. Amennyiben tiszták a csövek, nézz bele a szivattyúházban, találsz-e valamit és pörgesd meg a szivattyútengelyt a hűtőventilátornál. Figyeld, hogyan jár a tengely, miközben mindkét irányban forgatod és látsz-e benne oda nem illő dolgot.
3, Ha idáig tiszta minden, sehol semmi szennyeződés ami problémát okozhatna, menjünk tovább. Nézzed meg a csapágyaknál, nincs-e szennyeződés, lerakódott szözsmösz, hajszál, bármi , ami a tengelyt gátolhatja a forgásban. Találkoztam olyan főmotorral, ami látszólag beállt mint a szög, de mozgatásra egy negyed fordulattal végül el lehetett fordítani oda-vissza. A motor szétszedése után derült ki, hogy a motor forgórésze és állórész közé a hűtőventilátor által befújt kosz megállította a motort. Érdemes ezt is ellenőrizni, bár ezek a motorok sokkal egyszerűbbek és a hézag is arányaiban jóval nagyobb a forgórész és az állórész között mint a főmotornál, de előfordulhat szennyeződés. A szivattyút érdemes leszerelni az alaplapról - két csavar tartja - így jobban átnézhető, tisztítható. A csapágyakra lehet egy-egy csepp műszerolajat cseppenteni a könnyebb járás miatt, de nézd meg a szimeringet is, ott is lehet szorulást okozó szennyeződés. Nézd át az elektromos csatlakozóit is, nincs melegedésre utaló elszíneződés, túl nagy lötyögés.
Ha mindent rendben találsz, vizsgáld meg a motor tekercselését, látsz-e olvadás vagy égésnyomot. Elképzelhető, egyszerűen csak a tekercselésnél húzott át és le fog égni.
Ha mindent rendben találsz, szereld vissza a szivattyút, csatlakoztasd a gumicsöveket és bár nem éppen veszélytelen, de a burkolat nélkül kéne egy-két rövid mosást végezni, hátha menet közben észreveszed a hibát, ami eddig nem volt látható. Ilyenkor családot, háziállatot a közelébe se engedj, és vigyázz, minden csatlakozónál előfordulhat a 220 V. ne piszkáld menet közben.
A szivattyút lehet csak magában is tesztelni, kell egy olyan vezeték, aminek az egyik végén szabályos dugó, a másikon 3 db. késes mama csatlakozó van - fázis-nulla-föld - és ezt dugod a szivattyú csatlakozóira. Töltsd fel a gépet félig vízzel, a kifolyócsövet vezesd vissza a dobba és csatlakoztasd a hálózatra. Így a szivattyú csak forgatja a vizet a gépben és közben lehet látni mit csinál. Ha menet közben kezd lassulni, büdösödni, kapcsold le a 220V-ról és nézd meg a tengely szabadon forog, vagy szorul. Ha szorul, olajat neki, ha nem szorul valószínűleg a tekerccsel lesz baj, ilyenkor szivattyúcsere a megoldás.
De hosszú lettem, remélem segít ez a röpke szösszenet.

Itt az a gond, egy szakértő, szerelő végiggondolja, mi okozhat ilyen problémát és a legvalószínűbbtől indulva kezdi a hibabehatárolást és megy lépésről lépésre. Bár egy viszonylag egyszerű szerkezet ez, mégis sok mindenre kell figyelni, sok mindent kell ellenőrizni, nehéz mindent leírni. Én sem írtam le minden gondolatomat, csak a fontosabbak, remélhetőleg a segítségedre lesz, de ha nem vagy barkácsoló típus, inkább hívj szerelőt.
Írhattam volna röviden csak annyit, igen lehet, hogy le fog égni a szivattyúd, hívj szerelőt. De ha mégis te akarod megszerelni és a szivattyú lesz a hibás, óvakodj a nagyon kis nyeszlett olasz szivattyútól, gyakorlati tapasztalatom, hogy nem tudja időre kiüríteni a gépet, úgy megy tovább a program hogy marad benne víz. Ez erősen lerontja az öblítés hatásfokát, mert mindig marad az előzőből egy kevés.