Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
153 hozzászólás Oldal: 7 / 11
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Következő
Sziasztok!
Segítségeteket kérem!
Nemrégiben sikerült szert tennem egy 3.5 Le-s briggs magnetron motoros kapálógépre! A motor felújításánál (Gyűrűsor csere, új hajtókar, Szelepfészek becsiszolás, szelephézag állítás, tömítések, szimeringek cseréje)súlyos hibát vétettem, elkerülte a figyelmem, hogy a főtengely a siklócsapágyaknál lóg, nem is kicsit, mert az új szimeringel is felül úgy szórja az olajat, mintha muszály lenne! Hogyan tudnám megszüntetni a lógást? Javítóperselyekkel? Át tudom alakítani gördülőcsapágyasra?
Nem szeretném eldobni a gépet, mivel költöttem már rá, és a hengerben 0.03 mm kopás van, és ez egy 30 éves gép!
Segítségeteket előre köszönöm, üdv: Zoola!
Bé76 írta: Üdv Plaszlo!:)

Szétszedtem a Honda karburátorát másodjára, alaposan átmostam + kicseréltem a szívótorok tömítéseket is és láss csodát tökéletesen műxik a műszer...:)
Szinte el se hiszem, hogy sikerült ez nekem.:)
Nagyon szépen köszönöm még1x neked a sok segítséget, információt!

Ami még érdekelne ezzel kapcsolatban - hátha jól jön a tudás később - , hogy a videón egy 0,3 mm vastag kis "drót" darabot dugtak a fúvókába, azzal (is) tisztították azt. Ezt én nem tettem meg de szerencsére így is jó lett.
Ha az embernek nincs ilyen speckó Hondás karburátor takarító szettje akkor valami itthon is fellelhető vékony drót darabbal is meg lehet ezt tenni? Gondolnék itt pl. sodrott rézvezeték egy szálára. Sajnos nem tudom milyen vastag lehet az, nincs digitális tolómérőm.

3:40-nél a Hondás eszköz:
https://www.youtube.com/watch?v=V3S_7XpUioE

Itt 8:38-nál is valamilyen drótot használ a szerelő:
https://www.youtube.com/watch?v=O9VuhhEdc1E

Bár nem életbevágó azért reménykedem, hogy kapok majd választ valakitől.:)
Köszönöm.


Ha lehet hagyd a drótot, csak nagyon masszív szennyeződés eltávolításához kell. Általában sűrített levegővel tisztíthatók a fúvókák. Nem kell hozzá feltétlenül kompresszor, jól jöhet egy biciklipumpa, vagy autós pumpa, aminek van vékonyító (régi kerékpárgumi szelephez való) csatlakozója, esetleg híradástechnikai boltban kapható flakonos sűrített levegő.
Zoola86 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérem!
Nemrégiben sikerült szert tennem egy 3.5 Le-s briggs magnetron motoros kapálógépre! A motor felújításánál (Gyűrűsor csere, új hajtókar, Szelepfészek becsiszolás, szelephézag állítás, tömítések, szimeringek cseréje)súlyos hibát vétettem, elkerülte a figyelmem, hogy a főtengely a siklócsapágyaknál lóg, nem is kicsit, mert az új szimeringel is felül úgy szórja az olajat, mintha muszály lenne! Hogyan tudnám megszüntetni a lógást? Javítóperselyekkel? Át tudom alakítani gördülőcsapágyasra?
Nem szeretném eldobni a gépet, mivel költöttem már rá, és a hengerben 0.03 mm kopás van, és ez egy 30 éves gép!
Segítségeteket előre köszönöm, üdv: Zoola!


Üdv!

Biztos át lehetne alakítani golyóscsapágyasra, ha lenne komoly tuning, vagy gépműhelyed, de a perselyeztetés lesz a járható út. 8)
Plaszlo írta:
Ha lehet hagyd a drótot, csak nagyon masszív szennyeződés eltávolításához kell. Általában sűrített levegővel tisztíthatók a fúvókák. Nem kell hozzá feltétlenül kompresszor, jól jöhet egy biciklipumpa, vagy autós pumpa, aminek van vékonyító (régi kerékpárgumi szelephez való) csatlakozója, esetleg híradástechnikai boltban kapható flakonos sűrített levegő.


Azon gondolkozom Plaszlo - hátha tudnál ebben is segíteni - , hogy van nekem ez a tökéletesen működő Honda motorom rotakapán és van egy Briggs sprint motorom fűnyírón ami bár működik de lenne még rá költeni való. Az lenne a kérdésem, hogy ezt a Honda motort át lehetne szerelni a fűnyíróra? A motort tartó 3 furat szabványos? A fűnyíró kést át lehet tenni a Hondára? Vagy venni kell rá speciálisat? Már ha működhetne fűnyíróként is nem csak rotakapaként.
A fűnyírásban nagy előrelépést jelentene ez így nekem.:-)
Köszönöm!
Üdv!
A felfogatás furatainak helyzete esélyes lehet az áttételre, de a heghatározó a kihajtótengely mérete, átmérő, kinyúlás, ék helyzete. Ha ezek is stimmelnek, akkor átszerelhető.
Lesz időm megméregetem valamikor ezeket a dolgokat és jelentkezem ha nem boldogulnék egyedül.
Köszönöm.:-)
Sziasztok !
Lenne egy kis problémám ami egy rotációs kapára szerelt ASPERA motorral kapcsolatos,
hogy x idő után munka közben a karter gumi csövön füstöl !!! Ez mitől lehetséges illetve hogyan orvosolható ? Máskülönben megy is szépen és indul is rendesen ahogy kell hidegen-melegen.
Szerintem erő és kompresszió is van.
Nem rég kerűlt hozzám hagyatékból így nagyon nem ismerem a gépet.
Köszi a válaszokat..

Csatolmányok

Szia!

Némi kopás lehet az oka a gyűrűknél, esetleg hengernél. Amíg nem füstöl nagyon, addig nem érdemes vele foglalkozni, valószínűleg gyűrűzéssel orvosolható a probléma, ha nincs erős kopás a hengerben is. A motorolajat cseréljétek le jó minőségűre (félszintetikus, szintetikus), nem lehet tudni mikor kapott friss olajat.
Szép "antik" darab. :) A 20 éves Tecumseh motoros kapagépem is ezt csinálja már jó ideje, de eddig nem láttam, hogy erősödne a füstölés. Még az is megeshet, olaszos "lazaság" eredménye. ;)
SAM_1176 másolata.JPG
SAM_1176 másolata.JPG (98.81 KiB) Megtekintve 6577 alkalommal.
Sziasztok !

Lenne egy kis problémám ami egy rotációs kapára szerelt ASPERA motorral kapcsolatos,
hogy X idő után kb 20 perc munka után a karter gumi csövön füstöl de mint egy kétütemű !!! Ez mitől lehetséges illetve hogyan orvosolható ? Máskülönben megy is szépen és indul is rendesen ahogy kell hidegen-melegen.
Szerintem az erő és kompresszió is megfelelő.
Nem rég kerűlt hozzám hagyatékból így nagyon nem ismerem a gépet.
Centura 40 motor tip. rotakapa üzem közben erős fémes hangot ad. mi lehet a probléma?
Segítséget köszönöm.
Többnyire rosszat jelent az erős fémes hang, pl hajtókar csapágy vagy csapszeg, vagy valami törött a motorban. Amíg ki nem "könyököl" meg kéne nézni mert nagyon drága lesz. De előfordulhat hogy valami lelazult lendkerék vagy alkatrész ami még épp nem esett le.
papperno57 írta: Centura 40 motor tip. rotakapa üzem közben erős fémes hangot ad. mi lehet a probléma?
Segítséget köszönöm.


Ha csak terhelésnél jelentkezik és nem kopogó, hanem folyamatos a hang, akkor valszeg valamelyik csapágy készült ki.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni.Kaptam egy Robi 52-es kapálógépet ami évek óta nem használtak,gyertya csere után sincs szikra,nem indul.
Szia!
Próbáld lecsavarni a gyertyapipát és magát a kábelvéget hengerfejhez (testpont) közel tartva megnézni a szikrát. Ehhez kell segítő, aki rángatja a addig a gépet. A gázkar nehogy stop állásban legyen, mert akkor sosem lesz szikra! Ugye előtte indítóállásban volt????
Szia! Próbáltam úgy sem indul,szikra sincs. :(
Előző 1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Következő
153 hozzászólás Oldal: 7 / 11

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 39 vendég