Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 66 / 91
Előző 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 91 Következő
lalibatyo írta: Üdv
Talán mielőtt haza vitted el kellett volna indítani nem pedig elhinni a "mesét". Valószínűleg nem véletlenül szoktak használt piacra megbízhatatlan üzemű masinákat üres tankkal kivinni, vagy valami jól látható létfontosságú alkatrészt leszerelni. Viszont amelyik működik az az eladója 10 percenként indítgatni túráztatni szokta :D


Üdv!

Itt lakik a falumban, tőlem 1 km.-re.
Szóval van hová visszavinni, de annyira pofátlanul olcsó volt, hogy nem akarom... Mindegy, igazándiból csak bütykölgetni vettem, vagy alkatrésznek, és mivel többen állították, hogy ez bizony pöfögött, és lábán állt be a szérűbe, mertem megvenni beindítás nélkül.
Ebből tippelek, hogy akkora baja csak nincs.
Készítek majd videót, mert lehet hogy valamit én nem jól csinálok, például ha jól gondolom, akkor ennek a gyújtása kizárólag mágneses, tehát nem kell rá se megszakító, se semmi.
Igaz?

De köszönöm szépen, hogy időt szántál rám, bütykölöm tovább. :)

szerk.: a második videónál én voltam tegnap este a 150.-ik, aki megköszönte.. :D

szerk2.: pl egy elnyíródott gyújtómágnes stift vagy ék ami ránézésre nem látszik csak szétszedésnél.

Csapágylehúzóval leszedtem a lendkereket, az ék a helyén van.
Udv Mindenki!
Kaptam ajandekba egy problemat.
Haver nagyfaterja hozzam vagott egy tecumseh lav-153 tipusu funyirot. Meg nem volt idom vele foglalkozni, de a tavasz bekoszontevel szeretnem hasznalni. A nagyapo azt mondja berantoszerkezete hibasodott meg. Szet is szedte de mar nagyon remeg a keze szegenynek ugyhogy marad a mukodo elektrofosnal, felbemaradt.
Namost a kerdesem, h. honnan szerezzek alkatreszt? Melyik tipus azonos az enyemmel? Mivel ingyen volt a gep gondoltam veszek egy mukodot vagy rozzantat es lesz alkatreszem. Lattam itt valaki felujitott ilyet Lacika13 es jmedvegy segitett neki. Google kidobta.
Segitsegetek elore koszi!
Fejlemény.:
Vettem egy endoszkóp kamerát, és belenéztem a hengerekbe.
Hengerfej belülről kicsit kormos, de semmi extra.
Viszont hiába van az ék a helyén, benne az ékpályában, kipufogás ütemben ér el a mágnes a gyújtótekercshez.
Szóval nem jó ütemben ad szikrát, az indexen fórumon azt mondják, hogy a vezérműfogaskerék nem jó helyen van.
Erről nincs valahol valami robbantott ábra? Vagy angolul nem tudja valaki, hogy mire keressek rá?

Köszönöm előre is,

üdv:

Z
Itt láthatsz videót : https://www.youtube.com/watch?v=t5kTrADx31Y
erre keresgélj : "briggs & stratton valve camsaft"
Össze vannak jelölve gyárilag ez segíti az összerakást.
Nézd meg a tengely ékjének a helyzetét. Vannak olyan típusok, ahol nem szimmetrikus az ék és ha fordítva rakod be, akkor eltolja a gyújtáspontot.
Szerző: lalibatyo » kedd jan. 26, 2016 10:18 pm:
Szerző: Plaszlo » szer. jan. 27, 2016 10:25 am:


Köszönöm a válaszotok, megpróbálom lehúzni újra a lendkereket, aztán referálok.
Pontos típusa Briggs 402707 boxer motor.
Egy lépés előre, kettő hátra.
Sikerült leszednem a lendkereket, de beletörtem egy csavart, illetve az alu öntvénybe ahogy nekifeszítettem az acélcsavart, sikerült "fúrnom" egy lukat, csavar átmérőjében. Sacc. 3mmx1mm kb.
Kínomban leszedtem az oldal burkolatot, ha már úgyis lent a lendkerék, a hajtókar csapágyak picit lógnak.
Nem tudom mennyi a "normális", ezek le-fel mozdulnak olyan 2mm körül.
Az ék ketté volt törve hosszában, és szét volt nyírva.

Két kérdés.:
Ennyi lógás még belefér , vagy szedjem szét a motort, és vegyek hozzá felújító készletet, illetve hogyan tudnám az alu forgácsot kivarázsolni a blokk belsejéből?
Gondolom ha simán olajat cserélek, az attól még ottmarad?
Ha levideózom, az segít?

Köszönöm előre is mindenkinek, aki segít!

Üdv:

Zoltán
Axiális, vagy radiális ez a kotyogás?
Ereszd le az olajat és öblítsd át a forgattyúsházat mosóolajjal, vagy valami nagyon olcsó motorolajjal. Lehetőleg ne maradjon semmi szennyeződés a motorban.
Üdv!

Függőlegesen tudom mozgatni, kb. 2 mm-ert.
Megpróbálom levideózni.

A mosó olaj teljesen mindegy hogy milyen? A legolcsóbb teszkós is jó gondolom.
Üdv
Köszi a videót !
Hát azért valami látszik de fényképezés legfontosabb kelléke a nevében van és az kicsit hiányzik :) Szóval axiálisan (tengely irányban) mozognia is kell és ez axiális mozgásnak tűnik a videón. Radiálisan ( a tengelyre merőlegesen) nem lóghat . Tehát ha a hajtókar csapágy a dugattyú irányába lóg (radiálisan) akkor az elég nagy baj és hangos kopogás kalapálásban hallatszik is menet közben. És előbb utóbb ki is "könyököl" a hajtókar a blokk oldalán.
Üdv!
Én ezt a mozgást axiálisnak (oldalirányúnak) látom. Kétféleképpen hézagolják a hajtókart, vagy felül a dugattyúcsapszegnél, vagy a főtengelynél. Ebből következik, hogy az egyik helyen megengedett némi oldalirányú lógás. Most ez a 2 mm sok, vagy kevés, nem tudnám megmondani, ismerni kellene a gyári értékeket. Soknak tűnik, de ha nem kalapál a motor menet közben, akkor ne foglalkozz még vele.
Radiális lógásnál úgy szólna, hogy a légkalapács elbújna mellette.
A motorblokk átöblítéséhez nem kell jó minőségű olaj, hiszen csak pár percig megy vele a gép, amíg feloldja és kimossa a szennyeződéseket. Lehetőleg híg olajat vegyél, hogy minden kis résből kimossa a szennyeződést.
lalibatyo » szomb. jan. 30, 2016 12:49 pm:
Plaszlo » szomb. jan. 30, 2016 1:03 pm:

Köszönöm mindkettőtöknek, kiengedtem belőle a retkes olajat, ment bele új.
Az általam okozott "lukat" befoltoztam képkomponensű ragasztóval, úgy néz ki jó lesz.
Viszont "lett" új hiba. :cry:
A lendkerék alatt lévő tekercs egyik fele le van égve, a vékonyabb drótos.
Lemértem, 0.5 zománchuzal, van a Feternak, újratekerjük menetszám alapján, és jóidő.
Viszont nem értem, hogy miért van rajta kétféle tekercselés, és miért hozták ki két + kivezetéssel.
Ezt esetleg nem tudjátok?
Csak mert ezzel http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... uct&id=443 oldanám meg a feszültség szabályozást, mert a bolti Briggs fesz. szabályzó 20e ft.


szerk.:
Találtam egy rajzot, ha ez jó, akkor mindent értek.:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/ge ... p?id=17573
Ezekszerint van egy a fesz. szabályzóba be nem kötött direkt + drót, amit a lámpáknak tart fent.
A vastag drótot bekötöm a fesz. szabályzóba, és az akku + sarujára.
Jól gondolom?
Nem lesz jó a Lada fesszabályzója hozzá. A Lada fesszabályzó a generátor gerjesztését (forgórész) szabályozza, míg itt a forgórész állandó mágnes, nincs mit szabályozni rajta. A Briggs-en a meglévő tekercsfeszültséget kell szabályozni valamilyen módon és a felesleget el kell emészteni ellenálláson. Más rendszer, más működési elv.

Sajnos a rajz linkje nálam nem működik, de az ilyen kis traktorokon már szokott lenni világítás, ha kimehet közútra.
Plaszlo » vas. jan. 31, 2016 1:47 am:

Igen, igazad van.
Elfelejtettem, hogy a Ladában "rendes" generátor van.
Akkor keresek az Ebay-en ehhez való fesz. szabályzót, már csak az a kérdés, hogy ehhez a motorhoz, melyik való?
Böngészek robbantott ábrát, találtam 3 vezetékest, és 4 vezetékest, de fogalmam sincs, hogy ehhez melyik való.
Ha elindul az új ékkel a motor, akkor meglátom érdemes-e további lóvét belelocsolni. :roll:
Előző 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 66 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég

{/literal}