Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 63 / 91
Előző 1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 91 Következő
Sziasztok. A segítségeteket kérem.
Vettem használtan egy okay ls45 fűnyírót. Egy pöcre indult, tökéletesen működött.
Közben többször az oldalára döntöttem,letakarítottam az alját, kést megéleztem, még ezután is jól működött.
Majd megtörtént az olaj csere. Sajnos itt is az oldalára döntöttem, (a későbbiekben kiderült, hogy rossz ötlet volt), de az olajcsere után, beindítottam, semmi gond nem volt. (Menettem egy percig.) Először.
Kb egy hétre rá, megint elindítottam a garázs előtt a fűnyírót, először tökéletesen működött, majd utána furcsa hangot hallottam a motor felől, leállítottam. Nem füstölt, de nem úgy működött, mint korábban. Nehezen tudtam a berántót meghúzni, akadt, azt gondoltam, valami eltörött a motorban. (valószínű, hogy már ekkor bekerülhetett az olaj a hengerbe.)

Eltelt 3 nap.

Először levettem a gyertya pipát. Majd a berántó kötelet húzogattam jó párszor. Segítségem is volt, így láthatóan a dugattyú tette a dolgát, így kiderült, hülyeségre gondoltam, a hajtókarnak, dugattyúnak első neki futásra talán nincs baja.

Remélhetőleg az olaj eltűnt a hengerből. Gondoltam.

Gyertya visszatétele után, elindult, de füstölt (kékes szürke), mint az állat. (két perc alatt az anyósomék udvarán nem láttam a füsttől) Viszont a motor hangja, olyan volt mint előtte, mondhatni egyenletes. Ismerőseim azt mondták, lehet olaj gyűrű törése is a jelenség oka. Valószínűleg a hengerbe szivárog az olaj. (Mivel a nívó pálcát megnézve megállapítható volt, hogy kevesebb lett az olaj. kb a nívó feléig csökkent.) Lehet a sok döntögetés miatt, a hengerbe került az olaj? És most a gyertya pipát levéve, berántó zsinórt húzkodva, a hengerből a kipufogóba távozott az olaj? És amiatt füstöl? Elnézéseteket kérem, ha marhaságot írtam, sajnos nem értek hozzá.

Holnap leveszem a kipufogót, mivel több mint valószínű tele lehet olajjal,mivel az olaj nyomait véltem felfedezni a kipufogóban. Kitisztítom. Hátha a füstölés emiatt történt.

Szeretném megkérdezni, mivel érdemes tisztíttatni a kipufogó belsejét? Erősítsetek meg légy szíves, hogy az oldalra döntögetés miatt van a szürke-kék füst. ( a hengerbe került az olaj, a kipufogóban meg elég, füstöl).
De egy életre megjegyeztem , hogy olajcserekor hátra döntjük, a fűnyírót. a Fogantyúra meg kell rakni jó nagy nehezéket, és kész.
Elég, ha kipufogót kitisztítom, majd menetem öt percig a motort? Ha a füstölés nem szűnik meg, akkor a dugattyún lévő olajleválasztó gyűrű törhetett el?

Minden probléma, utólag átgondolva, (az olajcsere, kés elezés) döntögetés miatt történt.

Köszönöm előre is a segítséget. Minden hozzászólásnak örülök.
Szia!

Ennyi ideig nem szabad füstölnie, ha rossz helyre megy az olaj. Pár perc alatt ki kell füstölnie a felesleget és onnantól rendesen kell működnie. Az olaj akkor tud maradandó károsodást okozni, ha a robbanótérbe kerül és ott megállítja a dugattyút, de ahhoz olyan erővel kellene berántani, ami nem valószínű.
Ettől függetlenül léteznek rejtélyes egybeesések is, ha eltört az olajlehúzó gyűrű, akkor folyamatosan fog füstölni.

A kipufogót leszerelés után benzinnel mosd át, majd szárítsd ki mielőtt visszarakod. Szedd le a légszűrőt, tisztítsd ki, hátha oda is került olaj, meg a kartergáz visszavezető csövet is, ami a porlasztó torkához csatlakozik gumipipával.
A gyertya kiszedése után alaposan átforgatva a motort annyira ki kell tisztulnia a hengernek, hogy utána csak rövid ideig füstölhet beindulás után.

Amennyiben ezek után is folyamatosan füstöl, mélyebbre kell ási, motort szétszedni, vagy szervizbe vinni.
Köszönöm a segítséget.
Levettem ma reggel a kipufogót. Valóban folyt belőle az olaj. Ez magyarázatot ad a füstölésre.
Továbbá kivettem a gyertyát, befogtam a gyertya helyén a lyukat (szívó hatás érvényesüljön), és a berántó zsinór húzkodásával próbáltam meg kitakarítani a hengert, a dugattyú mozgásának segítségével.
Hiába takarítottam ki a kipufogót, mindig, többszöri rántás hatására, újból szivárgott az olaj a kipufogó csonkon (miután szárazra töröltem) látszott az olaj. Ez a folyamatot megismételtem 3-szor. Az eredmény ugyanaz. Mindig szivárgott az olaj a kipufogó kivezetés felé.
Valószínű, ahogy írtad, az olajlehúzó gyűrűvel lehet gond, mert nem szabadna átereszteni az olajat. Vagy leragadt, vagy eltört. Most már nem biztos, hogy csak a döntögetés idézte elő a hibát, hiszen annak az olajnak hamar el kellett volna égnie.
Mivel nem értek a fűnyíró szétszedéséhez, előreláthatólag ez a javítás mennyibe kerülne? Szervíz gondolom jól megvágja az embert. Alkatrészek, dugattyún lévő gyűrűk cseréje kb. mennyibe kerül? (okay ökonomic 4605 smk, fűnyíró birggs and stratton ls45)
Ezt nehéz megmondani, mert függ attól, hogy okozott-e kárt a törött dugattyúgyűrű a henger falában, vagy sem. A szerviz munkaóradíja is változó, ajánlatot kell kérni a javítás előtt, mert ha túl sokba kerülne, akkor csak egy hibamegállapítást kell kifizetni. Persze ez sem annyira olcsó, a gépet szét kell szedni miatta. :(


Ez is elég beteg motor. A Tiéd is így füstöl, meg köpi az olajat?

https://www.youtube.com/watch?v=M4ZrQlrbtso
Kész letta fűnyíróm,már nem hasonliít a linkelt videóra. Olajlehúzó gyűrű kellett rá. Ez volt a füstölés okozója.
Ez hamar megoldódott. :)
Üdv!

Murray 20 4 ütemű Briggs 3,5 motorral. A probléma, hogy a kést felfogató csavar menete elnyíródott, alig bírtam kicsavarni és vissza. Hogyan lehet javítani? Lehet a tengely belső menetét is fel kell újítani?
Köszönöm
Üdv!
Van rá esély. Szerencsés esetben a tengely anyaga erősebb, mint a csavaré. Bele kell kukkolni erős fénnyel, akkor látszik a meneten, ha elnyíródott.
Sziasztok!


Nekem egy olyan problémám volna, kínai no name fűkaszával, hogy beindítás után körülbelül 5-10 perc után elkezd fulladozni a gép, ha leveszem a kezem a gáz karról akkor még megy alapjáraton, de ha újra gázt adok akkor ismét fullad vagy teljesen leáll.
Ismerősöm azt mondta, hogy gyújtótekercset kell cserélni, szerintetek is ez lehet a gondja vagy más?


Előre is köszönöm a válaszotokat.
Sziasztok!
Én egy újonc tudatlan vagyok szegedről .Bocsánat ,hogy én se a fórum segítője vagyok ,hanem a kérdező. Nem gondoltam volna ,hogy ennyire feladja nekem a leckét ez a probléma ,és hiába nézegettem a telefonban az ismerősöket ,nem tudnak mit lépni rá.
Az a problémám ,hogy egy régi Techumsek fűnyíró leáll mikor nagyobb füvet lát előtte megy, kis fordulaton ,de mikor rá kellene szabályozni ,akkor leáll .Megijed a nagyobb munkától ?
Természetesen a gyertyát és karbicseket átvizsgáltam.
A rudazat szabadon tud mozogni ,nincs berakodva a fűtöl .
Visszariadok ,ha arra gondolok hogy az egész forgatyúsházat szét kell bontani, de azt se tudom mi alapján szabályoz.
Valami féle vákuum szabályozásra gondolok.
Ha van valakinek ötlete ,(meg még türelme ebben a mai kavarodott világban) kélek mondjatok valami nagyszerűt.
moto88 írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám volna, kínai no name fűkaszával, hogy beindítás után körülbelül 5-10 perc után elkezd fulladozni a gép, ha leveszem a kezem a gáz karról akkor még megy alapjáraton, de ha újra gázt adok akkor ismét fullad vagy teljesen leáll.
Ismerősöm azt mondta, hogy gyújtótekercset kell cserélni, szerintetek is ez lehet a gondja vagy más?

Előre is köszönöm a válaszotokat.


Üdv!

Kis pihenő után megint megy, vagy fulladozik tovább?
gemes írta: Sziasztok!
Én egy újonc tudatlan vagyok szegedről .Bocsánat ,hogy én se a fórum segítője vagyok ,hanem a kérdező. Nem gondoltam volna ,hogy ennyire feladja nekem a leckét ez a probléma ,és hiába nézegettem a telefonban az ismerősöket ,nem tudnak mit lépni rá.
Az a problémám ,hogy egy régi Techumsek fűnyíró leáll mikor nagyobb füvet lát előtte megy, kis fordulaton ,de mikor rá kellene szabályozni ,akkor leáll .Megijed a nagyobb munkától ?
Természetesen a gyertyát és karbicseket átvizsgáltam.
A rudazat szabadon tud mozogni ,nincs berakodva a fűtöl .
Visszariadok ,ha arra gondolok hogy az egész forgatyúsházat szét kell bontani, de azt se tudom mi alapján szabályoz.
Valami féle vákuum szabályozásra gondolok.
Ha van valakinek ötlete ,(meg még türelme ebben a mai kavarodott világban) kélek mondjatok valami nagyszerűt.


Szia!
A régebbi Tecumseh motoroknak röpsúlyos regulátoruk van. A regulátor karját tologatva nézd meg üresen mennyire vehemensen veszi a gázt. Ha akkor is csak lassan pörög fel, akkor lehet öregségi kopás miatti elgyengülés, de lehet porlasztóbeállítási hiba is, szegény a keverék.
A másik amit meg kellene nézni - de ehhez segítség kell -, ha beletolod a nagy fűbe, akkor a regulátor mozdul a fordulatszám csökkenésre ellengázadással, vagy sem?
Légszűrő tiszta?
Plaszlo írta:
moto88 írta: Sziasztok!

Nekem egy olyan problémám volna, kínai no name fűkaszával, hogy beindítás után körülbelül 5-10 perc után elkezd fulladozni a gép, ha leveszem a kezem a gáz karról akkor még megy alapjáraton, de ha újra gázt adok akkor ismét fullad vagy teljesen leáll.
Ismerősöm azt mondta, hogy gyújtótekercset kell cserélni, szerintetek is ez lehet a gondja vagy más?

Előre is köszönöm a válaszotokat.


Üdv!

Kis pihenő után megint megy, vagy fulladozik tovább?



Pihenő után minimális ideig megint megy, de utána ismét fullad csak, és egyre rövidebbek az időtávok.
Üdv!
Ez lehet akár üzemanyag bevezetés probléma is. Így viselkednek a motorok, ha a benzintank szellőzője eldugul és nem tud elég levegő beáramlani a fogyó benzin helyére. Pár perc állás után a motor elég forró ahhoz, hogy a melegedéstől zárlatossá váló gyújtótekercs ne tudjon visszahűlni.
Érdemes lenne átnézni az üzemanyagrendszert, karburátort (membrán!), gyújtótekercs kábeleit, elvileg az is válhat zárlatossá (áthúzás) a melegedés hatására.
Szia!
Nagyon köszönöm a válaszod , és csodálom a türelmedet és kitartásod ,mi kérdezök elnem fogyunk.
Tegnap sikerült szétszedni a blokkot,nézegettem a röpsúlyt. Nem találtam semmi problémát ,hát összeraktam és jó lett. Hogy mitől azt nem tudom.
Az L alakú karra gyanakszom...ami a blokkból jön ki ...kicsit mintha karcosan járna, kb 2 mm-t mozdul ki-be.
Azt is olvastam valahól ,hogy a légszűrő szivacsot gázolajjal kicsit célszerű átnedvesíteni. Hogy mik vannak , amik befolyásolni tudják a működést.
Előző 1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 63 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég

{/literal}