Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 60 / 91
Előző 1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 91 Következő
gege001 írta: Különálló karbija van, ha lassan emelem is lefullad.


Úgy tűnik, a főfúvóka eldugult, vagy nagyon lecsökkent az átmérője a lerakódásoktól.
fgabor87 írta: Sziasztok.

Van egy Briggs 550 motoros fűnyíróm. Az utóbbi időben nehézkesen indult (berántás után elindult, majd pár másodperc után leállt, második indításra már jó volt), tegnap pedig már hullámzott a fordulatszáma. Úgyhogy ma nekiálltam, és kitisztítottam a karburátort. Most már szépen indul, és nem hullámzik a fordulatszáma, viszont előjött egy másik jelenség, ami koszos karburátorral nem volt tapasztalható. A kipufogón keresztül néha puffog egyet a motor. Igazából azóta ilyen, mióta megvan, de koszos karbival szinte egyáltalán nem csinálta, úgyhogy most újra felfigyeltem rá.
Ezt mi okozza? Túl dús a keverék? A légszűrő tiszta, úgyhogy levegő szempontjából ez nem lehet gond.
Lehet ezen állítani a karburátoron házilag?
Vagy egyszerűbb ha megpróbálom minél kevesebb olajjal itatni a légszűrő szivacsot, hogy a lehető legtöbb levegő juthasson át rajta?

Ilyesmi karburátor van rajta, csak nekem röpsúlyos a regulátor, így ott más a bekötés:
http://i2.photobucket.com/albums/y46/baymee/Step1Briggs-375-carburetor-Step.jpg
Semmi csavart nem láttam rajta.


Szerintem a regulátor okozza, szokott ilyet tenni, ha hirtelen elveszi a gázt, majd újra ráadja. Nincs jelentősége. A légszűrő szivacsot nem kell nagyon átitatni, egy pici olajat ráöntesz, majd nyomkodással jól elmasszírozod az egész felületen. Ennek csak annyi szerepe van, hogy lekösse a nagyon finom port, ami a szivacson nem akadna fel. Ha túl sok olajat raksz rá, a motor beszívja a felesleget és elégeti.
Plaszlo írta: Szerintem a regulátor okozza, szokott ilyet tenni, ha hirtelen elveszi a gázt, majd újra ráadja. Nincs jelentősége. A légszűrő szivacsot nem kell nagyon átitatni, egy pici olajat ráöntesz, majd nyomkodással jól elmasszírozod az egész felületen. Ennek csak annyi szerepe van, hogy lekösse a nagyon finom port, ami a szivacson nem akadna fel. Ha túl sok olajat raksz rá, a motor beszívja a felesleget és elégeti.


És az normális, hogy terhelés nélkül, csak simán járatva is ezt csinálja?
Regulátor karját nézve folyamatosan mozog, de nem nagyon. Fordulat így füllel viszonylag egyenletes.

Eddig légszűrő olajat használtam, most viszont elfogyott, és kétütemű motorolajat. Picit megszenvedtem vele, de szerintem nem lett túl sok.
Éppen akkor normális! :)
A tisztítás után jobban reagál a motor a gázadásra, hamarabb kell visszaszabályozni a regulátornak. Szemre, fülre nem nagyon látszik, hallatszik, de alacsony fordulaton a kis mozgások is nagyot változtathatnak.

Az is jó bele, én sima motorolajjal szoktam lekezelni. Nem szabad sokat rakni rá, csak annyi kell, hogy a szivacs felületét (természetesen a belül is) vékonyan befedje. Amennyiben véletlenül megszalad az olaj, akkor törlőrongyban átnyomogatom, és a rongy felszívja a felesleget.
Köszönöm, akkor minden rendben. :)
Átnyomogattam picit a szivacsot, mert az alján helyenként összefolyt az olaj. Így, hogy ki volt szedve, már nem mondanám, hogy szép tiszta, mert a lukaknál erősen el van már színeződve. Sajnos nálunk van jó pár elég poros hely is, úgyhogy kap azt is bőven. Most nem fogja kihúzni egy évig takarítás nélkül, már most látom.

Amúgy érdemes a benzinbe valami adalékot önteni? Pl a kézikönyv ajánlja a frissen tartó adalékot. Én nem használom, de téli állás után 1 éves benzinnel első rántásra indulni szokott. Vagy sokaktól hallom, hogy a Spuri benzinadalék milyen jó kerti gépbe is.

Ja, és még valami. A könyv azt ajánlja, évente cseréljük a gyertyát. Van ennek valami haszna? Én két évente szoktam, de évente ellenőrzöm a hézagot, meg picit ledrótkefézem. Igazából két év után sem látni rajta nagy dolgokat, hézag megvan, fej nincs megégve, vagy bepiszkolódva. Mondjuk belül a kerámia szigetelés olyankor már fekete.
Poros helyen érdemes gyakrabban átmosni a szivacsot, kis munka, de jól működik a gép tőle.

Ki kell járatni a benzint ősszel az utolsó nyírás alkalmával és a maradék benzint kiönteni (kiszippantani) a tankból.
A berántóval addig kell forgatni a motort, hogy a legnagyobb ellenállása legyen, akkor mindkét szelep zárva van, nem rozsdásodhat a henger a levegő nedvességtartalmától ami a nyitott szelepen keresztül bejuthat.

8. éve használom a fűnyírómat eredeti gyertyával....talán ez már túlzás, de évente biztos nem cserélném, ha nincs szükség rá. A gyertya úgyis jelzi, ha gondja van, nehéz indítás, egyenetlen, erőtlen járás, esetleg beindíthatatlanság. Az évenkénti tisztogatás, hézagállítás viszont hasznos dolog.

Spurit még nem próbáltam, de ha a gép rendben van, nincs szükség rá.
Nekem hat éves a gép, de nagyon meg vagyok elégedve vele. Nem füstöl, olajat egyáltalán nem eszi, eddig soha nem kellett még hozzátölteni idény alatt.

Az első évben volt vele sok probléma, néha alig akart beindulni, a berántózsinór kétszer is elszakadt. Ez utóbbi azért volt, mert a luk, amin keresztül kijön, sorjás volt, és ahogy rezgett a gép, szép lassan elvágta. Gyengének éreztem, mert sokszor nagyon erőlködött, de érdekes módon ez is megszűnt. Vagy mert bejáratódott, vagy mert másik olajat használok bele, vagy a gyári gyertya nem volt 100%-os.

Már a harmadik gyertya van benne, de akkor azt már nem fogok ilyen sűrűn cserélgetni, felesleges. De ezt valahogy éreztem is.

Ez a téli tárolás jó ötlet, én eddig mindig pár ml olajat öntöttem a hengerbe, majd óvatosan megforgattam, de soha nem figyeltem, hol állítom meg.
Tisztelt PLászló!

Nem néztem át az egész fórumot, így nem tudom, válaszolt-e már hasonló kérdésre.
Nemrég vettem egy Tecumseh Vantage35-ös négyütemű fűnyírót, ami sajnos nem indult be. A porlasztócsonk és a kipufogó levétele után megállapítottam, hogy a kipufogó szelep nem mozog. Miután szétszedtem, megláttam, hogy a vezérmű tengely törött. A beszerzés folyamatban van.
Egyik kérdésem, hogy a főtengelyen vagy a fogaskeréken hol és milyen jel található ahhoz, hogy a műanyag vezérlő fogaskereket jól állítsam be?
Egyébként ott van eltörve, ahol a hajtókar alja majdnem találkozik a vezérlő tengellyel. Esetleg valami visszarúgás miatt a hajtókar alja beleütközhetett a vezérmű tengelybe? Vagy anyaghiba lett volna?
A másik dolog a szikra: nem "igazi" szikrát látok, csak olyan kicsi, vékony sárgás valamit. Ez a gyújtótrafó hibája lehet (teljesen új a gyertya)?
Köszönettel: Zoltán
Szia!
Nem hiszem, hogy visszarúgás miatt tört volna el, inkább anyaghiba miatt, de bármi megtörténhet... :roll:
A szikra sosem lesz akkora, mint egy autóban, kicsi a gyújtótekercs, nem akkus gyújtású.

Konkrétan nem tudom melyik változatot találod a motorban, de ilyesmi jelöléseket keress:

Tecumseh jelölés.JPG
Tecumseh jelölés.JPG (32.53 KiB) Megtekintve 8332 alkalommal.


Tecumseh jelölés2.JPG
Tecumseh jelölés2.JPG (42.76 KiB) Megtekintve 8362 alkalommal.


És a teljes dokumentum:
http://www.barrettsmallengine.com/manual/tecumsehlheadmanual.pdf
Szia!

Köszönöm a segítséget. Ha meg lesz minden alkatrész, akkor "nekiesek" és megkeresem a jelölést. Ha nem találom, akkor ...............
Köszönöm a képeket és a leírást is.

Üdv: Zoltán
Sziasztok!
Van egy MTD fűnyíróm. 3 évig nem volt vele gondom. MOL olajjal használtam. Idén ajánlottak egy noname garden olajat. Kipróbáltam. Szerintem hiba volt. A fűnyíró elkezdett füstölni mint a ködösítőgép szép kékeset. Tuti az olajat égette.
Hát mondom akkor ez az olaj egy xar.
Olajcsere. Raktam bele a megszokott mol-osat. Levágtam vele kb. 200 nm füvet. Néha dobott egy kis kék füstöt. Gondoltam a korábbi rossz olaj maradéka felkúszik és azt elégeti. annyi baj legyen. Lefulladt a gép. Hát mondom mi a fene ilyen még nem volt. Rángattam vagy fél óráig semmi. Burkolat levesz. Gyertya ki, tiszta olaj, korom. Letakarítottam. Visszaraktam. első húzásra indult. Levágtam a maradék 10 nm-t és elraktam a gépet.
Ma elővettem és 10 nm-t se vágtam vele megint elkezdett ködösíteni mint egy tank. Kék füst mondanom se kell. Levágtam még egy kis füvet megnéztem a gépet.
A levegőszűrőnél tiszta olaj minden. Tehát az olaj oda jut fel valahogy. A gép elég forró is volt szerintem az olaj füstölt. Valami nem kerek.
A noname olaj olyan rossz lehetett, hogy megkopott a gyűrű? Vagy mitől jut olaj a légszűrőházba majd onnan az égéstérbe?
Van ezekben olajszűrő?
Ezekben nincs olajszűrő. A füstölés és az olajos légszűrő a kartergáz miatt van, annyira sok a kartergáz hogy kifújja az olajat a motor magából a kartergáz csövön a légszűrő házba. Tehát a motorral lesznek bajok. Beszorult besült, vagy törött dugattyú gyűrű(k) és lehet a kopott felmaródott henger is de akár ez is az is együtt.
Milyen noname olajat raktál bele?



Ilyen "biblia" nincs véletlen briggs és/vagy honda motorokhoz is?:-)
Előző 1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 60 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 15 vendég

{/literal}