Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 56 / 91
Előző 1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 91 Következő
De egyébként tiszta volt ránézésre. Szomorú vagyok, hogy szervíz miatt nem tudok a közeljövőben füvetnyírni :/ Mindenesetre köszönöm a tanácsokat!
Szép napot mindenkinek!
Üdv Plaszlo!
Akkor is igaz ha nem is füstöl, mert egyáltalán nem füstöl ha erőlködik is akkor is csak feketés füst jön ki belőle. Ha még is mind a két szelepnél érzékelem a kotyogást illetve a hézagot akkor az nem lehet, hogy az egyiknél sokkal nagyobb a hézag mint a megengedett? És az miatt van a hullámzó fordulatszám.
Most lehet, hogy úgy hangzik mint aki nem akarja kidobni a fűnyíróját, de ez igaz. Vagy akkor még nem biztos hogy érdemes lenne vennem egy másikat?
Üdv.
fűnyíró írta: Üdv Plaszlo!
Akkor is igaz ha nem is füstöl, mert egyáltalán nem füstöl ha erőlködik is akkor is csak feketés füst jön ki belőle. Ha még is mind a két szelepnél érzékelem a kotyogást illetve a hézagot akkor az nem lehet, hogy az egyiknél sokkal nagyobb a hézag mint a megengedett? És az miatt van a hullámzó fordulatszám.
Most lehet, hogy úgy hangzik mint aki nem akarja kidobni a fűnyíróját, de ez igaz. Vagy akkor még nem biztos hogy érdemes lenne vennem egy másikat?
Üdv.


Azt nem is mondtam, hogy egyből ki kell dobni. Végig kell nézni, ki kell zárni az egyszerűbb hibákat.
Ez a szelephézagnézés csak alapvető vizsgálat volt, mert ha nincs szelephézag, akkor melegen már előfordulhat, hogy nem zár a szelep rendesen és azért hullámzik a fordulatszám. Ha túl nagy a hézag, akkor nem nyit rendesen a szelep, teljesítménycsökkenést okozhat.
Azért kellene beállítani a gyári értéket a szelephézagnál, hogy ezt a részt is kizárhassuk. de sajnos én sem tudom, nem találtam infót róla.
Rejtélyes egy motor ez. Szomszédom vett egy új fűnyírót, mert szervizből visszahozva össze-vissza ment a fordulatszám, leállt időnként. Elege lett, azt mondta nem költ rá többet, én sem tudtam helyrepofozni, látszólag minden a helyén volt. Pihent egy telet és tavasszal elsőre beindult és ment rendesen. Akkor úgy volt, mentsük meg, nem kell kidobni. Cseréltem benne olajat, állítottam szelephézagot, gyertyát cseréltem, karburátort ellenőriztem és úgy tűnt működik rendesen. Belezavartam a nagy fűbe, meg se rezzent, teszteltem, használtam, majd visszaadtam a szomszédomnak. Pár nyírás után megint elkezdett vacakolni, hirtelen leállni menet közben. Jelenleg a le van sz...va állapotban van. Talán ha lesz türelmem, megint elkezdem csesztetni.
Ezt csak azért írom, mert lehetnek ilyen problémák. Szakszerviz után lett rosszabb és hol működik mint kisangyal, hol rendetlenkedik.
Rovastar írta: De egyébként tiszta volt ránézésre. Szomorú vagyok, hogy szervíz miatt nem tudok a közeljövőben füvetnyírni :/ Mindenesetre köszönöm a tanácsokat!
Szép napot mindenkinek!


Nézd, ennyit meg kellett nézni, nehogy valami banális hiba miatt kelljen szervizbe hurcolni. Lehetne még porlasztótisztítással folytatni, de ha nem csináltál még ilyet, akkor inkább maradjon a szerviz.

Egyet még megnézhetsz, de ehhez segítség kell. Vedd ki a gyújtógyertyát és nézd meg az állapotát. A gyújtószikra ellenőrzéséhez jó egy segítő kéz még. A gyertyát dugd vissza a pipába és a gyertya testét érintsd a motor olyan részéhez, ahol jól le tud testelni (nincs festék). A szabályzókart tegyétek üzemi állapotba és a segítő forgassa meg a motort a berántóval. A gyertya elektródái között látni kellene kék színű szikrát. Nem olyan erőteljes mint egy autóé, de azért láthatónak kell lennie. Ha sárgás a szikra, akkor a gyújtótekerccsel lesz gond.
Ha a gyertya nagyon fekete, vagy nagyon sok lerakódás van rajta, az elektródák elfogytak, vagy elvékonyodtak, akkor érdemes lenne cserélni még szerviz előtt. A gyertyahézagnak 0,4-0,6 mm-nek kell lennie.
Kép


Megvettem az üzemanyagszűrőt, van rajta egy nyíl ami gondolom a folyásirányt lenne hivatott mutatni. Ahogy a képen beírtam gondolnám. Nem is lenne ezzel semmi probléma(már ha eleve jól gondolom) de az előző oldalon lévő AL-KO üzemanyagszűrője - ugyebár formailag hasonlít az enyémhez - mintha fordítva lenne beszerelve...
Vagy ahány szűrő annyiféle és a forma nem mérvadó?

Köszönöm.:)
Ha így szereled be ahogy az ábrán van látod a koszt amit kiszűr :)
Üdvözlet az Uraknak!

Segítséget kérnék az alábbiakban:
Van egy MTD fűnyíró traktorom, Tecumseh motoros. (Nem mai darab) Indítózásnál 2-3 fordulat után visszarúg.
Akkorát, hogy eltört az önindító tengelye. Vásároltam rá új önindítot, felszereltem, de a beszerzése drága, és nehéz volt, ahhoz, hogy újra tönkretegyem. Sajnos szervíz nincs a közelben, én pedig laikus vagyok. Ezt a visszarúgást mi okozhatja, és megoldható-e a házi orvoslása. Én gyújtásra gyanítok, (előgyujtásra), de ezt lehet állítani?
Ha beindul, gyönyörűen jár a motor, és az erő is megven. Segítséget előre is köszönöm.
Üdv!

Ez a visszarúgás általában nagy előgyújtásra utal. Nem tudom milyen és mekkora motor van benne, de elvileg a lendkerék alatt van a gyújtótekercs. Ha még megszakítós a gyújtásrendszer, akkor elvileg állítható az előgyújtás és a megszakítóhézag. Az értékeket valahogy ki kell guglizni a motor típusa alapján.
Akku jó állapotban van? Arra gondoltam, ha már gyengélkedik és nem elég lendületesen forgatja az önindító a motort, akkor előfordulhat, hogy gyújtásnál nincs elég lendülete a motornak ahhoz, hogy átforduljon a holtponton és visszafelé indul meg.
Köszönöm a választ.
A motor Tecumseh XL/C 11,5 lovas. OHV125.
Az akksi nem mai darab, már gondolkodtam a cseréjén, de az az igazság, hogy 2 hét állás után is
hajt. Ettől függetlenül lehet áldozok rá. A visszarúgást egy hatalmas csattanás jelzi, a motor visszafele indul el
egy pillanatra. Hét végén talán lesz időm szétbontani, és megnézni a gyújtást.(Tudom ezt a télen kellett volna,
de akkor sem nagyon volt rá időm)
Találtam gépkönyvet a neten:
https://www.scribd.com/doc/26830208/Tecumseh-Service-Manual#scribd

Remélhetőleg a motorod is benne van. Nézd át, mielőtt nekiesel.Ha szánsz rá némi pénzt le is töltheted, de így is elolvashatod. A 67. oldalon láttam a megszakítós gyújtás ellenőrzését.

Én még kipróbálnám az indítást bikakábellel egy jó autóakkuról megsegítve. Ha akkor szépen, stabilan indul, nem kell szerelned, csak akkut venni. Itt nem az a gond, hogy nem forgatja meg a motort az akku, hanem lassan, gyengén forgatja, vissza tud rúgni. Legalább ki kellene zárni ezt a lehetőséget.



http://partidagrupage.com/files/t/tecumseh-xl-c-engine.pdf
Ezer köszönet.
Jelentkezem mire jutottam.
Sziasztok!

Tanácsot kérnék
Brigs motoros fűnyíróm van. Olyan jelenség van, hogy beindul-leáll, újra beindul-leáll.Jópárszor megcsinálja, aztán egyszer szép lassan elindul. Működik aztán egyszer felgyorsul, már majd szét esik.
MIndezt nem fűnyírás közben csinálja.
Benzint, gyertyát cseréltem benne.
Üdv!

Benzinellátási problémának tűnik. Ha membrános a karbi, akkor a membránt kellene megnézni, és kitisztítani a fúvókákat, ha úszós, akkor a benzin hozzávezetést, a tanksapka szellőző furatát ellenőrizni és kitisztítani a karbit.
Köszönöm.
Pumpás, szétszedtem, az alsó sapkaszerű szűrőt levettem és kerékpár pumpával belefújtam.
Nem tudom, hogy atöbbi szelep hol van és hgyan tisztítható
Bocs membrános a karburátor
Előző 1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 56 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 24 vendég

{/literal}