Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 55 / 91
Előző 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 91 Következő
Szia!
Nem hengerfej, csak henger, vagy/és gyűrű kopásról beszélünk. 2-3 év után szoktak ilyen panaszok jelentkezni, legalábbis erre vonatkozó infókat hallottam.
6a97_3_big.jpg
6a97_3_big.jpg (59.02 KiB) Megtekintve 4302 alkalommal.

6a97_1_big.jpg
6a97_1_big.jpg (72.62 KiB) Megtekintve 4334 alkalommal.


A szelephézagot az első képen a 13-as anya oldása után az 5-ös állítócsavarral állítható be. Sajnos konkrét értékeket nem találtam sehol, én is csak próbálkoztam.
A folyamatról kaphatsz némi infót az alábbi videón:

https://www.youtube.com/watch?v=CSZ_gYUDUwA
https://www.youtube.com/watch?v=1-XlET33VHM
Köszönöm a hasznos infót. Holnap meg is nézem :) Beszámolok, hogy mi változott.
Üdv.
Sziasztok!
AL-KO classic 4.63 B-X fűnyíróm nem indul be. 2-3 éves, eddig nem volt vele probléma, faja kis gép, de nemrég vettem elő és nem akar beindulni. benzin: ok, olaj: ok, légszűrő: ok, gyertya: ok. nem tudom mi lehet a baja. falusi vagyok, de nem nagyon értek a gépekhez, csak használom őket. valami tanács? előre is köszönöm!
üdv: Peti
Üdv!
Egyáltalán nem indul? A benzint felszívja a pumpa (szívató) a porlasztó oldalán?
Üdv!
Nem. nem indul. És azt hogyan tudhatom meg hogy felszívja-e a benzint? Ráadásul azzal sem vagyok tisztában, hogy hol van a porlasztó.
Így elég nehéz lesz segíteni. Próbálj néhány fotót készíteni a motorról, legalább tudjuk mivel állunk szemben.
Eddig hogyan indítottad? A tolókaron lévő szabályzókarral?
A kart start pozícióba állítottam, majd berántottam.
A valóságban azért nem ilyen koszos, valamint nyitott vagyok a tanulásra :D
IMG_6416.JPG
IMG_6416.JPG (201.14 KiB) Megtekintve 5854 alkalommal.

IMG_6415.JPG
IMG_6415.JPG (194.79 KiB) Megtekintve 5786 alkalommal.

IMG_6414.JPG
IMG_6414.JPG (210.38 KiB) Megtekintve 5838 alkalommal.
IMG_6415.JPG
IMG_6415.JPG (100.64 KiB) Megtekintve 5807 alkalommal.

Piros jelölés porlasztó. Alján (ferdén oldalra áll) van a leeresztő csavar. Csavard ki, és ereszd le a régi benzint. Itt láthatod azt is, hogy a benzin lejut-e a porlasztóba. Ha kicsavarás után folyamatosan folyik, akkor eljut a benzin a porlasztóba.
Folyasd ki egy kicsit a benzint, majd csavard vissza a csavart. Ne húzd meg túlságosan, mert átszakadhat a menet.
Ha ekkor sem indul, szereld le a légszűrőház fedelét (két csavar a tetején) és tisztítsd ki a légszűrőt. Ha szivacsos, akkor mosószerrel vízben lehet kitisztítani, majd szárítsd meg. Utána pár csepp tiszta motorolajat cseppents rá és nyomkodva a szivacsot, oszlasd el benne. Tedd vissza a légszűrőt és rögzítsd vissza a fedelet.
Ha papír légszűrő van benne, akkor újat kell venni (ha nagyon koszos).
Amennyiben ezek után sem indul (benzin folyik a kicsavart nyíláson, légszűrő tiszta) akkor szerviz, mert vagy porlasztót kell tisztítani, vagy a gyújtással van gond.

IMG_6416.JPG
IMG_6416.JPG (102.98 KiB) Megtekintve 5777 alkalommal.

Amennyiben nem folyik le a benzin a porlasztóba, akkor a zölden jelzett benzinszűrőt kell megvizslatni. Az előtte és utána lévő rugós szorítógyűrű "lábait" fogóval összenyomva hátra lehet húzni a csövön majd a gumicsöveket lehúzni róla. A benzintankba ne legyen sok benzin, mert akkor az elfolyik a benzincsövön keresztül. Ha folyik a benzin, akkor örülünk, mert a szűrő tömődött el és azt kell cserélni. Először a benzintank felől jövő csövet húzd le, mert ha így sem folyik le a benzin, akkor vagy eltömődött a benzintank kifolyója, vagy a tanksapka szellőző furata. Ezt egyszerű megnézni, le kell csavarni a kupakot, ha elindul a benzin, akkor a kupak szellőzőjét (kis lyuk a tetején) kell kitisztítani, sűrített levegővel átfújni (akár egy biciklipumpa is megfelel). Ha így sem indul el a benzin a csövön, akkor ki kell tisztítani a benzintankot. A tankot a hátán - alul - lévő csavarokkal lehet leszerelni, majd a benzint kiöntve egy edénybe, vízzel alaposan át kell mosni, míg a kifolyója tiszta nem lesz és a víz nem folyik ki tempósan. A gumicsövet levéve a tank kifolyócsonkjáról, egy drótot a kifolyócsonkon feldugva fel lehet lazítani a szennyeződést.
Amennyiben ezeket végig csinálva sem működik a fűnyíró, vidd szervizbe.
Köszönöm a választ, holnap végigcsinálom, és visszajelzek, hogy okés-e. Mégegyszer köszönöm! :D
De jó ide felnézni... :)

Épp egy ilyen üzemanyagszűrő felszerelésén gondolkozom a Hondámon, legalább láttam már ilyet is.
Nem egy bonyolult dolog úgy látom.:)
Tényleg nem kell hozzá diploma, csak némi kézügyesség. :wink:
001.jpg
001.jpg (1.32 MiB) Megtekintve 5712 alkalommal.
fűnyíró írta: Köszönöm a hasznos infót. Holnap meg is nézem :) Beszámolok, hogy mi változott.
Üdv.

Üdv Plaszlo! Sajnos még nem tudtam neki kezdeni a szelepek be állításának, mert még valahonnan be kell szereznem egy szelephézag mérőt és az értékeknek is utána kell még néznem, mert sajna én sem találom sehol a szelephézag értékét. továbbá szeretnélek meg kérdezni, hogy ami a képen is látszik le kellene cserélnem a légszűrő fedelet mert eltörött és azt szeretném kérdezni tőled, hogy hol tudnék ilyet beszerezni úgy, hogy nem kell megvennem az egész légszűrő házat?. És ha minden meg van akkor megpróbálkozok a javítással.
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv.
Üdv!
Csak fedelet nem hiszem, hogy kapsz önmagában. Komplett légszűrőház viszont itt kapható:
http://vaszkoshop.hu/spd/MTD-FB-ALK-0037/Levegoszuro-haz-MTD-Thorx-I

A szelephézag meglétét hézagmérő nélkül is ellenőrizheted. Vedd ki a gyertyát, hogy könnyen lehessen forgatni a motort. Vedd le a szelepfedelet és forgasd a főtengelyt addig, amíg az egyik szelep nem nyit (látod, ahogy a himba lenyomja). Ekkor a másik szelepnél mozgasd meg a himbát, ha van valami hézag akkor érzed a kotyogását. Ismételd meg a másik szelepnél is. Ha mindkettőnél érezni a hézagot a himba és a szelepszár között, akkor elvileg kizárható a szelepgond. Azért elvileg, mert ha bemelegszik a motor, változik a szelephézag, és a szeleptányér és szelepülés között is lehet probléma. Tehát ezzel csak a nagyobb problémák meglétét tudod kizárni, a hibakereséshez némi segítség.
Ha jól emlékszem a szívó oldalon 0,1 mm, kipufogó oldalon 0,2 mm hézagot állítottam és azzal működött a fűnyíró.

Volt itt egy fórumtárs aki MTD és Briggs motoros gépekkel dolgozott, talán ő tudna gyári értékeket mondani, ha még olvassa a fórumot. :roll:
Kicsavartam a leeresztőcsavart és folyamatosan folyt belőle a benzin. A légszűrőjét tegnap kikeféltem (nem is volt olyan koszos) most meg kimostam, megvárom míg megszárad és egy kicsit beolajozom a szivacsot, ahogy mondtad. És ha így sem fog beindulni, az azt jelenti, ahogy te is mondtad, hogy szervíz, mert vagy porlasztót kell tisztítani vagy gyújtásgond?
Egyébként így néz ki a légszűrője :D
image.jpg
image.jpg (1.22 MiB) Megtekintve 5700 alkalommal.
Ezt nem kell beolajozni, ez papírszűrő, csak van egy szivacs előszűrője. A teljesen szivacs szűrőket kell kicsit beolajozni, mert az leköti az egészen finom port.
Előző 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 55 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég

{/literal}