Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 54 / 91
Előző 1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 91 Következő
Sziasztok!
Szintén Briggs 3,5 motorral kapcsolatban kérnék én is segítséget. Az előzmény: Kapálásnál egy félóra pihenő után indítanám a gépet, de semmi kompresszió. Többszöri próbálkozás, majd szétszedés. Közben kapom a tanácsokat: Szelep beszorult, gyűrűtörés, stb. Hengerfej le. Koksz-takarítás. Szelepek kivétele, takarítás polírral. Na, ha már itt tartok, megnézem a gyűrűket. Forgattyús ház megbontva. Rossz helyzetben kiesett a vezérmű tengely, így nem tudtam megjegyezni a helyzetet. Kiestek a szelepemelők is. Itt megtorpantam, lemondtam a dugattyú kivételétől, összeraktam. Internetes videók alapján rájöttem a főtengely fogaskerekén, valamint a vezérműtengely fogaskerekén van egy-egy pont. Ezeket összeforgatva raktam össze. A szelepemelőket találomra raktam vissza. Összerakás után próba. S itt kezdődik a problémám. Normál esetben a behúzó zsinórt aránylag könnyedén lehet rántani. Most nagyon-nagyon nehéz. Mintha nem menne el a nyomás. Gyertya kivéve, simán lehet forgatni. Szelepek megfelelő dugattyú állásban nyitnak. Újra szét a forgattyús ház, a vezérlés helyzete leellenőrizve. Újra összerakva, ugyan az. Nehéz rántani. A kipufogó nincs felrakva! Megjegyzésként: A vezérmű tengely fogaskerekén van egy vékony lemezből kialakított kilincsmű, vékony bronz rúgóval előfeszítve. A mozgása a fogaskerékre merőleges. Ennek a szerepéről sehol nem találtam infót. Nem is találom mit működtetne (Ez a motor még a műanyag kocka tankos) Az sem derült ki, hogy mi volt az oka, hogy nem volt kompresszió. A motor adatai:
Model Type Code
90702 0147 02 89061303
Ha valakinek volna ötlete, szívesen venném a segítségét.
Köszönettel István
Üdv mindenkinek!!!
Olyan problémam van egy 11 lovas briggs motorral, hogy miutan megfurattam, új gyűrűket kapott,hengerfej-tömítés,szimeringek,balansztengely újra perselyezés utan,Csak bikazva tudom elindítani.A szívasi és kipufogasi ütemben kézzel könnyen tudom forgatni,tehat a motor tuti nem szorul.De sűrítésnél elég nehéz.Előfordolhat az, hogy akkora lett a kompresszió, hogy az önindító nem tudja atfordítani? Csak ha bikaval rasegítek.Hallottam olyat is ,hogy ezekben, mint sok kisebb briggs motorban is, a vezérmű tengelyen van egy kis röpsúly, ami indítasnal a kipufogó szelepet csak a felső 1/4-nél engedi lezarni, ezalltal kisebb a kompresszió.De ezen a vezérmű tengelyen ilyen nincs.Emiatt a kipufogó szelep, mar az alsó holtponttól kezdve zarva van. Az önindító sem lehet ludas mert a nyaron vettem újonnan.
Nagyon halas lennék annak aki ebbe a problémamban érdemi segítséget tudna nekem nyújtani!
Előre is köszönök mindent. :Szabolcs
Üdv. Grgly 50!

Az a kilicsmű az amiről én is beszélek az utanad lévő kommentben.
Az alapvetően egyfajta röpsúlyos dekompresszor.Működési elve a köv.:
Amikor te be szeretnéd rantani a gépet,a kompresszió miatt ez elég nehéz lenne.
Na ez a kis szerkezet a kipufogó szelepet a sűrítési ütemben nem engedi lezarni.Csak a felső holtpont előtt nemsokkal.
Így mivel az égéstérben lévő levegő nagy része tavozik könnyebb a berantas.De arra elegendő, hogy a motor el bírjon indulni.
Majd miutan a gép beindul, Az a pici rugó amit te is említettél, a fordulat miatt nem tud ellenallni a centrifugalis erőnek, és kibillen a helyéről.
Így mar nem tudja nyitva tartani a kipufogó szelepet.Majd leallítas utan ismét visszaall az alaphelyzetbe.

Lehetséges hogy ez a kis lemezke nalad megsérült szétszedés közben,emiatt nem tud visszatérni alaphelyzetbe, így nem ereszti el indítasnal a levegőt és ezért nehezebb az indítas.
Üdvözöllek F.Szabi!
Köszönöm a válaszodat. Értem amit írtál. Egy dolog azonban nem világos a számomra. Ennek a kilincsműnek az elmozdulása a fogaskerékre, tehát a forgásirányra is merőleges, vagyis párhuzamos a főtengellyel. A centrifugális erővektorral kilencven fokot zár be. (Remélem érthetően magyarázom) Így nem világos számomra, hogy röpsúlyként hogy működik.
Mégegyszer köszönöm a válaszod, ha van időd, kedved, szívesen, köszönettel veszem tanácsaidat. Még annyit: Nem mai gép. Egyszer volt szerelőnél, s azóta a berántáskor nagyon óvatosnak kell lenni, mert visszarúg. Elsősorban hidegen. A ledkerék feletti műanyag már ripityára van törve. Addig semmi baj nem volt vele. A szomszédomnak ua. a gépe van, csak még nem volt szerelőnél, s az szépen indul. Itt az előző kommentekben olvastam, hogy ez az alacsony fordulat miatt lehet. Gyárilag ez nem volt.
Üdvözlettel
István
Üdv!
Az előző alkalommal miért volt szervizben, illetve mit csináltak vele?
Üdv Plaszlo!
A szervízben azért volt, mert nehezen indult. Alig lehetett beindítani. Hogy mit csináltak vele nem tudom. Nem árulták el. Az ügyfeles nő mondta próbáljam ki. Indult. De ennek már több éve. Lehet tíz is. Azóta kínlódva ugyan az indításnál, de ment. - Most jöttem a garázsból. A Szabolcs válaszát olvasva újra szét szedtem, s figyelmesebben vizsgálva az ominózus kilincsművet, ebben a formában semmit nem tud működtetni. De, mintha törés-, ill. kopásnyomot nyomot látnék rajta.
Találtam egy képet a vezérmű tengelyről. A különbség annyi, hogy az enyém fémből van:
Udvözlettel
István

Csatolmányok

Sziasztok!
Van egy briggs motorral szerelt fűnyírom ,ma kíváncsiságból meghúztam a berantót hogy egy párszor átforgassam a motort ,eközben éles fémes sercegő hang jött ki a motorból ,kezdhetek aggódni veszélyben a tavaszi nyári nyírás?A motor egy 675 ös briggs.
Mitől lehet ez?
Üdv:Zoli
Szia!

Lehet, kicsit berozsdásodott az állás folyamán, vagy csak a késhez, esetleg berántóhoz ért (esett) valami. Nézd át a gépet.
Kedves Fórumtársak!

Alpina fűnyíróval kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

tfarsang
Nekem nincs. Vásárlás előtt állsz, vagy problémád van vele?
Vásárlás előtt állok és kb 600-700nm-es területre keresek olyan elektromos fűnyírót, amivel rövid idő alatt le tudom nyírni a füvet, és megbízható gépet kapom a pénzemért hosszú távra.
Értem, de nem ismerem az Alpina fűnyírókat. :(

Ilyen méretre nagy teljesítményű motor (1200-1400W) és nagy átmérőjű kés (35-38 cm) kell, hogy haladj is a munkával. Igazán nem tudom milyen márkát érdemes vásárolni, előbb-utóbb a legnépszerűbb márkájú gépekről is kiderül, hogy kitörik a kereke, gyenge a kés anyaga, nem lehet alkatrészt kapni hozzá. Most vagy veszel valami olcsót és lesz ami lesz, vagy veszel majdnem ipari márkát, mint a Makita.
http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=7825
Ilyen méretű telken benzinest használok, nem kell kerülgetni a kábelt, gyorsabban halad a munka. Szomszéd vett Bosch fűnyírót, annak sem kellemesebb a hangja és küzd a kábellel folyamatosan. :?
Sziasztok!

Nekem van egy MTD motoros fűnyíróm aminek olyan problémája van, hogy fordulatszám ugrál illetve ha teljesen vissza veszem a szívatót le is áll, de ha egy picit rajta hagyom mármint a szívatót akkor megy egy darabig, de sajnos egy idő után úgy is el kezd ugrálni a fordulatszám. Már teljesen szétszedtem a karburátort ki tisztítottam a fúvókákat gyertyát is cseréltem és semmi változás. Már teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit is csináljak vele. Ha van valakinek egy jó ötlete hogy mi is lehet a hibája azt nagyon meg köszönném.
Szia!
Sajnos ez a hibajelenség a henger kopása miatt szokott jelentkezni. Kínai Thorx motornál nem ismeretlen jelenség.
De ha mégsem ez lenne a hiba, akkor elképzelhető, hogy valamelyik tömítés mellet falslevegőt szív és azért nem egyenletes a motor járása.
Kartergáz szellőzőnél nem füstöl?
Szelephézagokat beállítottad? OHV motornál lehet és időnként kell is.
Köszönöm, hogy válaszoltál.
A hengerfej kopás létezik akkor is ha még csak 2 éves a fűnyíró? A kartergáz szellőzőnél nem füstöl és a szelepeket sem állítottam még, de az összes tömítést ami a levegő szűrőnél és a karburátornál van átnéztem illetve cseréltem és semmi változást nem tapasztaltam. Akkor még a szelepeket beállítom az igaz, hogy nem tudom , hogy hogyan kezdjek hozzá. Nagyon szét kell szedni ahhoz a gépet? Ha elmagyaráznád, hogy hogyan a legegyszerűbb állítani rajta nagyon meg köszönném.
Üdv.
Előző 1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 54 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 15 vendég

{/literal}