Sziasztok!
Szintén Briggs 3,5 motorral kapcsolatban kérnék én is segítséget. Az előzmény: Kapálásnál egy félóra pihenő után indítanám a gépet, de semmi kompresszió. Többszöri próbálkozás, majd szétszedés. Közben kapom a tanácsokat: Szelep beszorult, gyűrűtörés, stb. Hengerfej le. Koksz-takarítás. Szelepek kivétele, takarítás polírral. Na, ha már itt tartok, megnézem a gyűrűket. Forgattyús ház megbontva. Rossz helyzetben kiesett a vezérmű tengely, így nem tudtam megjegyezni a helyzetet. Kiestek a szelepemelők is. Itt megtorpantam, lemondtam a dugattyú kivételétől, összeraktam. Internetes videók alapján rájöttem a főtengely fogaskerekén, valamint a vezérműtengely fogaskerekén van egy-egy pont. Ezeket összeforgatva raktam össze. A szelepemelőket találomra raktam vissza. Összerakás után próba. S itt kezdődik a problémám. Normál esetben a behúzó zsinórt aránylag könnyedén lehet rántani. Most nagyon-nagyon nehéz. Mintha nem menne el a nyomás. Gyertya kivéve, simán lehet forgatni. Szelepek megfelelő dugattyú állásban nyitnak. Újra szét a forgattyús ház, a vezérlés helyzete leellenőrizve. Újra összerakva, ugyan az. Nehéz rántani. A kipufogó nincs felrakva! Megjegyzésként: A vezérmű tengely fogaskerekén van egy vékony lemezből kialakított kilincsmű, vékony bronz rúgóval előfeszítve. A mozgása a fogaskerékre merőleges. Ennek a szerepéről sehol nem találtam infót. Nem is találom mit működtetne (Ez a motor még a műanyag kocka tankos) Az sem derült ki, hogy mi volt az oka, hogy nem volt kompresszió. A motor adatai:
Model Type Code
90702 0147 02 89061303
Ha valakinek volna ötlete, szívesen venném a segítségét.
Köszönettel István
Szintén Briggs 3,5 motorral kapcsolatban kérnék én is segítséget. Az előzmény: Kapálásnál egy félóra pihenő után indítanám a gépet, de semmi kompresszió. Többszöri próbálkozás, majd szétszedés. Közben kapom a tanácsokat: Szelep beszorult, gyűrűtörés, stb. Hengerfej le. Koksz-takarítás. Szelepek kivétele, takarítás polírral. Na, ha már itt tartok, megnézem a gyűrűket. Forgattyús ház megbontva. Rossz helyzetben kiesett a vezérmű tengely, így nem tudtam megjegyezni a helyzetet. Kiestek a szelepemelők is. Itt megtorpantam, lemondtam a dugattyú kivételétől, összeraktam. Internetes videók alapján rájöttem a főtengely fogaskerekén, valamint a vezérműtengely fogaskerekén van egy-egy pont. Ezeket összeforgatva raktam össze. A szelepemelőket találomra raktam vissza. Összerakás után próba. S itt kezdődik a problémám. Normál esetben a behúzó zsinórt aránylag könnyedén lehet rántani. Most nagyon-nagyon nehéz. Mintha nem menne el a nyomás. Gyertya kivéve, simán lehet forgatni. Szelepek megfelelő dugattyú állásban nyitnak. Újra szét a forgattyús ház, a vezérlés helyzete leellenőrizve. Újra összerakva, ugyan az. Nehéz rántani. A kipufogó nincs felrakva! Megjegyzésként: A vezérmű tengely fogaskerekén van egy vékony lemezből kialakított kilincsmű, vékony bronz rúgóval előfeszítve. A mozgása a fogaskerékre merőleges. Ennek a szerepéről sehol nem találtam infót. Nem is találom mit működtetne (Ez a motor még a műanyag kocka tankos) Az sem derült ki, hogy mi volt az oka, hogy nem volt kompresszió. A motor adatai:
Model Type Code
90702 0147 02 89061303
Ha valakinek volna ötlete, szívesen venném a segítségét.
Köszönettel István