Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
2344 hozzászólás Oldal: 141 / 157
Szia Szilvi
A levegősödést a szívó oldal tömítetlensége vagy a víz gázosodása okozza. Mint írtam ez a periférikus rendszer és a CP 207 ilyen, egy kifejezetten kényes típus a levegősödésre. A probléma ha korábban nem volt érezhető de egy ideje igen akkor szinte biztosan a tengely tömítetlensége miatt van, tehát szimeringet kell cserélni mert az elkopott kikeményedett és lehet a tengelyt is berágta. Kicsit magasnak ítélem a kikapcsolási nyomást én 4,5 fölé biztosan nem állítanék rendszert mert semmi szükség rá ráadásul a 4,9 már veszélyesen közel van a szivattyúd max nyomásához. Viszont ha 4,9 re fel tudja nyomni a rendszert akkor biztosan nem kopott a lapátkerék és annak a háza :) Ha 2,1 a bekapcsolás akkor elvileg jó az 1,9 előtöltés de mivel mindkettőt más más nem hiteles (pontatlan) nyomásmérő méri akár még okozhatja a hirtelen nyomásesést is mielőtt indulna a szivattyú. Tehát ha szinte nem is jön víz a csapból a szivattyú indulásának a pillanatában akkor mégis csak sok lesz az a levegő előtöltés amit a kompresszor nyomásmérője mutatott. - Ha ez rendben attól még az induláskori levegősödés továbbra is jelentkezhet mert a levegősödésnek és a tartály meglétének vagy levegő előtöltésének nincs összefüggése a levegősödéssel. Ha látszik a vas a szűrőházban akkor azt is az elkoszolódás mértékének megfelelően rendszeresen kellene tisztogatni igaz a vas jelentős részét a mechanikai szűrő nem szűri ki, oda vas szűrő kell de ez már egy másik és eléggé költséges történet ha hatékony is.
Tehát első lépésben szivattyú szimering és szükség esetén motorcsapágy csere. Aztán visszavenni 4,5 re a kikapcsolást és megnézni hogy a levegő töltés és a bekapcsolási nyomás illik e egymáshoz.
Én búvár szivattyú párti vagyok épp az ilyen hol jó hol nem hibák kivédése érdekében de ahhoz olyan kút is kell amibe lehet telepíteni . Erre majd térjünk vissza akkor ha a CP nem akar gyógyulni. No és jut eszembe A CP szívómélysége is 6-7 méter max tehát ha mélyen a víz a kútban az is tud probléma lenni. Gondolok itt arra hogy egy kútról megy 2 szivattyú a másik szivattyú leszippantva tartja a vízszintet mert az is megy közben a CP indul és mondjuk 7 méter körül van a víz akkor már a CP nek lehetnek gondjai. Nincs ilyen összefüggés a a hiba észlelésével kapcsolatban ?
Üdvözletem
csepegtetős öntözőrendszer kialakításában szeretnék tájékozódni. Adott egy tanya udvar ami körbe van kerítve és a kerítés mentén 2017-ben körbe ültettük fagyallal sajna nem fejlődnek szépen ezért úgy döntöttünk teszünk alá csepegtető rendszert.
Ami adott:
- fúrt kút ~ 75m mély ( ez látja el a házat)
- 600W-os Pedrollo hidrofor 24l tartállyal,
- 100 m használt 20d KPE cső
- locsolandó terület ~300 m úgy gondoltam ezt két ágra bontom tehát 2x150m
- van még egy Aqualin öntözésvezérlőm amit ajándékba kaptam ez valami elemes szerkezet ami két ágat külön tud időzíteni
- van még egy használt 100 literes gumimebrános hidrofor tartályom.
Az az elképzelésem hogy a fagyalok tövébe húzok ki 16d, 4l/h-s csepegtető csövet 2x150 m-t.
Mivel a kút az udvar közepén van úgy gondoltam hogy a csepegtető csővekre kb felénél beszerelek egy T elágazás és a kútból a meglévő KPE csővel viszem el a vizet.
A hidrofornál beépíteném az öntözésvezérlőt és a két ágat eltérő időben locsolnám.
Terveim szerint a T elágazások elé beépítenék egy 1.7 bar-os nyomáscsökkentöt.
A kérdésem az hogy működhet e így ez a rendszer?
Elég e egy ekkora teljesítményű szivattyú?
Építsem e át a hidrofort a nagyobb tartályra, sőtt az is megfordult a fejemben hogy egy elosztóval bekötöm a másik mellé érdemes e?
Tisztelt Lali Bátyó! Elpumps 1500 wattos szivattyúhoz milyen nyomás szabályzós kapcsolót javasolna?
Tisztelt Lalibátyó! Elpumps 1500 B szivatyúhoz milyen nyomáskapcsolót ajánlana? 1000 literes ibc tartályból táplálnánk a szivatyút, van több csapos felállás. Dsk 10 nyomáskapcsoló Ön szerint jó??? Lényege az lenne, hogy a csapok elzárásánál és megnyitásánál, nem kellene a szivattyút kézzel ki be kapcsolgatni.
Az elv az jó működni fog. Amit nem szeret ha gyakran van nyitogatva-zárogatva a csap, vagy ha valamelyik csepeg. Ez esetben célszerű a DSK után berakni egy 24 literes tartályt és lesz 6-7 liter víz a kis mennyiségű elvételekhez a szivattyú indulása nélkül is.
Üdvözletem!
Adott a képeken látható házi vízmű, amelynek egy kertet kéne vízzel ellátnia, de nem sikerül beüzemelni.
Már két éve megvan, de eddig nem laktunk itt, így nem volt használva.
A kútról sokat nem tudok, másfél gyűrűnyi víz van még benne kavicson, valamikor a hatvanas évek közepén készült.
Lábszelep el volt rozsdálva, cseréltem, semmi.
Feltöltöm vízzel előírás szerint, de nem szív semmit- szerintem azt nyomja át a tartályba, amit beletöltök....
Nem tudja kinyitni a lábszelepet?
Mint látható, itt korábban más rendszer volt, egy niagara szivattyú volt beszerelve, az nyomta át a tartályba a vizet, és onnan látta el a házat és a kertet is. Mióta vezetékes vízre álltak át a szüleim, azóta csak a kertet locsolták vele.
Nem iktattam ki a másik tartályt, mert így egyszerűbb volt a bekötése, számít ez valamit?
Előre is köszönöm a választ!

Kép
Kép
Kép
Azért abba a hatalmas tartályba kell víz bőven hogy a nyomásmérő megmozduljon rajta, de nem az lesz a probléma. Vagy le van tapadva a visszacsapó szelep, vagy fordítva lett beépítve, vagy levegőt szív a szivattyú mert valamelyik csatlakozás a szívó oldalon nincs jól tömítve. Esetleg túl mélyen kezdődik már az a másfél gyűrűnyi víz a kútban és képtelen felszívni a szivattyú. Hány méterre is van a víz a szivattyútól ?
Köszi a választ!
Szerintem max. 6-7 méterre lehet a víz. A házi vízellátón lévő nyomásmérő sem mozdult meg soha, az is 0.
Annyi kötés van a szivattyúig, amennyi a képen látszik, azt gondolom, ott nem szív levegőt.
Lábszelep: kompletten lett vásárolva, csak rá lett csavarozva a cső végére, azt hogyan lehet fordítva bekötni?
Felhúztuk a csövet (még mielőtt kérdeztem), le volt tapadva a szelep, befújtuk WD 40-nel, elvileg most jó,
csak hát víz az még mindig nincs...
Szia
1 hibás kötés is épp elég a problémához. 6-7 méterről kellene működjön a bajok 8 körül kezdődnek. A szívócső acélcső ?
Le kellene venni a nyomó oldalon a KPE csövet és feltenni egy kerti slagot majd úgy tesztelni a szivattyút. A többit este.
Üdv
Szia!
Köszi a választ ismét!
Igen, a cső, ami a kútból az aknába megy, acél.
Lekötöttem a nyomóoldalt, erősen buborékolva kinyomott kb. másfél deci vizet, (Nyilván ami a szivattyúban magában volt)
és semmi egyebet. Levegőt szív valahonnan?
Én az eddigiek alapján úgy gondolom, ki sem tudja nyitni a lábszelepet.
Ha kipróbáljuk a szelep nélkül, az segíthet behatárolni a problémát?
Tudom, hogy az adatlapnak nem kéne hinni, de ott jóval nagyobb emelési magasság van feltüntetve, mint ami itt van,
sőt emlékeim szerint a gépkönyv azt írta, még feltöltött szivattyúház nélkül is képes "elkapni" a vizet.
Ehhez képest... gyenge lenne? A Niagara után szerintem egy kb. ugyanilyen teljesítményű AL-KO vagy hasonló
ment, és locsoltak vele rendesen. (Akkor még a nagy tartály és a tetején lévő orosz nyomáskapcsoló segítségével).
Estére lemérem pontosan a cső hosszát.
Szia !
Sajna az öreg acél cső képes kilyukadni a korróziótól de bízzunk benne hogy nem ez történt. Biztosan levegőt szív valahol és hát csak a szívócsőnél tud. Ez egy új szivattyú nem hinném hogy ejektor vagy tengelytömítés gondja lenne. A niagara még annyiról sem képes felvenni a vizet mint ez, tehát nem a technika a gyenge. Megjegyzem az emelési magasság nem keverendő a szívó mélységgel, ez egyik az a kútban lévő víz és a szivattyú közti függőleges távolság, a másik pedig a szivattyútól mért az a magasság ahol még kicsorog a csőből a víz. Ráadásul az utóbbiból az előbbi levonandó tehát ha 8 méter a szivó mélység és 48 méter az emelési magasság akkor egy 7 méteres kútnál már csak 41 méternél csordul ki a víz a csőből.
- Lábszelep nélkül nem kellene próbálgatni legfeljebb ráfolyással. Én vennék az acélcső helyett 32 es KPE csövet, és egy új szívócsövet raknék össze. Ahogy látom a KPE idom szorító anya meneteire is rá van tekerve a teflon ott is ahol nem kellene és a nyomó oldali csatlakozásnál is vízszivárgást vélek a képen ez mind mind a szakszerűtlen szerelés ismérveinek tűnnek. Tessék rendes menet tömítőt használni
( loctite zsinór) tessék felérdesíteni a meneteket hogy a tömítőt az összetekerés ne nyomja ki. A KPE idomokat össze kell dugni rendesen de előtte lekerekíteni az éleket hogy a gumigyűrűt ne nyomja ki az összedugás során. A szivattyú szívó oldalán az első menet toldó és az arra tekert KPE idom is gyanúsnak látszik, ráadásul az a két szemben álló KPE szorító anya közt az a fél centis hely meghúzás után kevésnek tűnik, tehát nincs az ott rendesen összedugva szerintem. Egy normális szerelésnél legalább akkora táv keletkezik a meghúzást követően mint amennyi a következő szembe szerelt idomnál látszik a kék és a fekete szorító anya közt. Tehát a szerelési hibákat kellene kizárni először szerintem.
Szia!
Jelentem, működik a dolog.
Nyilván a levegő volt a probléma.
Kiszedtem a lábszelepet, a cső tele volt vízzel, ebből arra következtettem, hogy nem az a lyukas.
Lemértem amúgy, sokkal kevesebb a hossz, mint írtam, a teljes cső 4,6 m, ebből 4 m megy le függőlegesen.
A javasolt módosításokat megcsináltam, így már nem én szívok, hanem ez a szivattyú....
(Rengeteg koszt nyomott ki a kerti csapokba, meg jó sok rozsdás vizet...)
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Annyit kérdeznék még miheztartás végett, hogy ez milyen szivattyú?
Mit lehet tőle várni élettartam, megbízhatóság szempontjából?

Köszi és Üdv.
Gratula !
A kosz az lehet az is amin az öreg tartályba be volt ülepedve az évek során és felkavarodott. A 4 méter szívócsővel simán megtörténhet hogy ha gyenge a kút töltődése akkor tartós használat esetén leszívja a vizet a szívócső aljáig és lelevegősödik. Persze ha a kút sem mélyebb akkor nincs mit tenni figyelni kell rá vagy valami szintérzékelőt és szárazfutás védelmet beépíteni.
Milyen ? Valami kínai amit egy európai forgalmazó gyártat ezen a néven. Nincs úgy "megmarketingelve" mint az alko ezért olcsó is. Van amelyik évekig elmegy és van amelyiket gyakran kell szerelgetni még ha tiszta vizet is szív.
Az 1 év garit ki szokta bírni.
lalibatyo írta: Szerintem csúszógyűrű lesz. Szétszeded beviszed egy szaküzletbe (nem praktiker és társai) és kapsz másikat.
A szivattyú ház gumi gyűrűre tömít rá, akkor megy tönkre ha szerelésnél elszakítják. Azt hidraulika alkatrészesnél tudsz venni.


Tiszteletem!
Örököltem egy Alfa Centauri szivattyút. AC-JET140 (1500W)
Hát nem dobtam ki pedig meg volt szorurva a sok rozsda és vízkőtől.
Időt nem kímélve kitakarítottam. Eddig csapágycsere és a motor sikeres beüzemelése történt.
Hát a tengelytömítésnél elég durva dolgok voltak. Pálmatex + szilóval volt két szimering odataknyolva.
A kérdésem az lenne, hogyan tudnám beazonosítani milyen csúszógyűrű kell oda?
Sokat keresgéltem neten láttam van pár féle, és ez úgy néz ki , hogy a járókerék nyomja oda a rugós részt talán,
zégergyűrű helyét nem látni a tengelyen vagy talán csavarral rögzített a rugós rész ?
Már tudom 2 részből áll . A szén-kerámia ami fix és a rugós grafitos rész.
Tengely átmérője 15,8mm tisztítva , de még pár tizedet csiszolnák belőle, hogy full fémtiszta legyen ha lehet.
Az álló része külső gumis 22mm és 6mm széles. Lehet olyat, hogy kissebb belső átmérő és becsiszolni a tengely méretére?
Mekkora kell legyen a rugós rész ? Úgy mértem ha fenn a járókerék és benn a tömítés a 2 közötti rész 25mm.
Gondolom nagyobb kellen 28mm- ...?
Köszönöm előre is. Szép napocskát. Béke.
Kedves Lalibátyó,
új vagyok a fórumon és olvasgatva a bejegyzéseket, gondoltam megpróbálom, talán sikerül itt találni megoldást.
Van egy kerti öntözésre használt Gardena 4000/4i electronic plus szivattyú, amely néhány évig kiválóan működött.
Egy ideje az a jelenség lépett fel, hogy bekapcsoláskor rendesen elindul, de néhány másodperc üzemelés után leáll egy szekundumra, vagyis kikapcsol-bekapcsol, majd megint nyomás kb. 8-10 mp, megint kikapcs-bekapcs, végül kb. 8 akadozás után végleg leáll és villog a piros LED. Áramtalanítom majd vissza és kezdődik elölről minden.
Infók: A kifolyás lezárásakor rendesen leáll várakozó üzemmódba, a nyomást tartja rendesen.
Lábszelep tiszta és min. 1 m mélyen a víz felszíne alatt van és kb. 3 méter mélyről szív. Csatlakozások ellenőrizve, fars levegőt nem szív.
A megoldás reményével, előre megköszönöm válaszod.
Üdv.
2344 hozzászólás Oldal: 141 / 157

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 20 vendég

{/literal}