Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
2344 hozzászólás Oldal: 115 / 157
Üdv
A kondija a kapcsoló dobozban van de kevés az esély hogy az a baj. Szerintem bele ment a víz a motorba és halálán van épp. Ha homokos volt a vize a kutadnak akkor biztosan az a baj. A motorja nem javítható.
óóóóó... nem hiszem el.. kb. fél-háromnegyed óra gépelésem, linkelésem veszett el, mert be újra be kell jelentkezni.. :evil: :cry:
Ezt a szarvashibát! Más fórumon is jártam már így, és direkt ki szoktam másolni az irományom, de most elfelejtettem! :cry:
Nah mindegy, már nincs lelki erőm újra beírni a kis mesémet, azt hiszem maradok a tényeknél, legrövidebb leírásnál.. (pláne, hogy melózok :wink: !pszt) Szóval!


Sziasztok!

Jó pár oldal visszaolvasása alapján úgy érzem, lalibatyo itt a fő mester, de persze bárki aki tud segíteni, szívesen veszem az ötleteit, segítségét.

A lényeg:
Adott egy tó parti telek.
Ehhez tartozik egy talán fúrt kút, egy kis házi vízművel.
A kútról sajnos nem tudok szinte semmit, csak hogy kb. 145mm átmerőjű, és hogy a 435cm-es szívó cső, kb, 1,5-2 méternyire nyúlhat a vízbe.
A vize érzésem szerint nem épp tiszta.
Első sorban a kert locsolására, másod sorban a kis házikóban lévő wc öblítésére, kézmosó megtáplálására van használva.
Sajnos havi szinten 2-3 nap van csak használva.. (hétvégén tudunk leugrani 1-1 napra, de nem mindig)
Nincs folyamatosan üzemeltetve, csak amikor lemegyünk van bekapcsolva.
A berendezés áll egy.. húú.. közepes méretűnek tippelem, tartályból illetve egy "Bajai" szivattyúból.
A mostani szivattyú előtt évekig működött annak elődje, de sajnos leégett a motorja. (azt mondják a kondi halt meg, és elvitte a motort is... kijött belőle az éltető füst :S)
Ez volt 2014-ben, akkor vettük a mostani gépet.
Ez működött is, egészen a mostani tavaszi indításig.

Feltöltöttem a rendszert, majd indít.. tölcsérből elsőre kikapta a vizet, elzár.. de sajna a szívó csövön nem szívta a vizet.
Járattam egy darabig.. semmi. Jó.. töltsünk rá megint.. nyitom a golyós csapot a tölcsér alatt, erre jön felfelé a víz benne, néhány buborék társaságában..
Jó.. megvártam míg lenyugodott, majd újra indít.. már a tölcsérből se kapta ki a vizet a szivattyú, csak ütemesen lüktetett a vízszint, és szép lassan ment lefelé..
hmm.. úgy gondoltam, hogy ha lábszelep lenne leragadva, akkor még a tölcsérből kikapná a vizet.. de azért felhúztam a szívó csövet.. semmi baja a lábszelepnek.. lezár, kinyit...

Jó.. szivattyút megnézve, láttam hogy a tengelynél van 1-2 csöpp víz.. illetve jobban megnézve lerakódás..
Majd szétszedtem a szivattyút..
A képeket ha megnézitek, a tengelyen elég csúnya lerakódás van.. jól sejtem, hogy itt bizony az lehetett a baj, hogy a szimering elfáradt, és ezért nem ment a szerkezet?
Esetleg láttok szakértő szemmel valamit a képeken? (azon kívül, hogy elég trutyis lehet a víz..)

Arra gondoltam, hogy megpróbálnék életet lehelni még ebbe a régi kávédarálóba. (már csak ezért is, mert még megvan a leégett darab is, azt is hadra lehetne fogni egy szimering csere után.. )

A következőket gondoltam:
- a motor tengelyét megtakarítanám.. a durva szennyeződéseket durvább, majd ahogy közeledek a tengelyhez, nagyon finom csiszoló papírt, polír papírt használva.
- a motor elektromos csatlakozóit is megtakarítanám, sarukat tennék a vezetékekre..
- A szivattyúház "perselyét?" finoman megtisztítanám.. (talán elég lenne egy kis dörzsis szivaccsal)
- Vennék új szimeringeket. No igen! Itt a fő kérdésem, hol tudnék én ebbe a szerkezetbe való szimeringet venni?
Ezek spéci, ebbe gyártott cuccok, vagy szimering boltokban kapható univerzális darabok?
- szépen sorba betenném a perselybe a szimeringeket. Ha jól rémlik ez a sorrend volt, a fém volt kívül..
Ezek berakásánál szoktak, kell használni valami kenő anyagot? Zsírt, vagy valamit a persely, szimeringek, tengely között?
- Ezután mehetne fel a lapát kerék+stift
- Majd a külső fele a szivattyúnak. (ha esetleg lehet kapni valahol papír tömítést, akkor azt is cserélném..

Szóóval én így gondolnám, jól agyalok, vagy sem?
Bármi tipp, okosság?

Előre is köszi mindenkinek a megtisztelő válaszát!

Most megyek, mert kicsivel dél után kezdtem írni, kisebb megszakítással, plusz a fenti malőrrel, és már kopog a szemem az éhségtől.
Első körben kb. dupla ennyit írtam.. lehet jobb is, hogy ment a levesbe, így talán nem alszotok el mire a végére értek ;)
Szia Laci
Köszi a részletes leírást és a sok sok képet ! (Nekem most szezon van így az időm szűkös ezért kevésbé részletesen írok.) Jó kis melóba fogtál és ha már ennyire bele csaptál a lecsóba akkor a tartály teljes víztelenítését sem feledd hogy a rendszer levegő mennyisége is újkori állapotba kerüljön. Szimeringet bármely csapágyboltban kapsz a méret a lényeg de ebben még az ezer éves fémházas is volt :). Gépzsírral kend ki a belsejét összerakáskor a szimerngeknek. A tengelyt ügyes esztergályos saválló anyaggal megperselyezi a szimerngfutók alatt, de lehet már kapni javító hüvelyt is tengelyre a szimeringhez ha esetleg kráteres korrózió lenne rajta, de lehet a finom dörzspapír elég lesz gatyába rázni. A szivattyú periférikus rendszerű, ezért a "jóságát" a lapátkerék illesztése adja.
Tehát ezt úgy kellene beállítani hogy épp ne érjen a házhoz a lapát mikor minden csavar meg van húzva. Ha a homok kiette a lapát házat ill a lapátot akkor viszont költséges már a javítása a szivattyúnak, de talán annyira még nincs elpusztulva, igaz eléggé rossz állapotnak néz ki képen. Ha már ennyire szét van kapva én szánnék 1 ezrest a két csapágy cseréjére is a motorban mert csapágy boltban kapsz szimernget is hozzá.
Köszi a gyors válaszod!
Van is a közelben egy csapágy bolt, anno a fűnyíró motorba vettem náluk csapágyat. :roll:

Azt a fémházasat is lehet kapni, vagy szavaidból ítélve olyat már nem szoktak rakni bele?
Pontosabban nem olyat szoktak rakni? (vagy lehet ugyan olyan a három szimering? )

Tengely: reménykedem,hogy elég lesz a smirgli.. :oops:

Motor csapágy csere.. elfilóztam rajta, mert egyik képemen mintha kicsit kapott volna a szivattyú felőli egy kis vizet..
Csak épp nem tudom, mennyire necces.. nem bonyolultabb, mint mondjuk a fentebb linkelt fűnyíró motorban?
Ennél is a két pajzs lekap, és a pajzsból, vagy tengelyről a csapágy ki, vagy le húz, új vissza, és már mehet is össze a moci?
Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem, kérem segítsetek.
Kútfejet kellene cserélnem - PVC szegedi kútfejről van szó. Mit javasoltok, golyóst vagy békaszelepest vásároljak? Melyiknek mi az előnye, hátránya?

Kis méretű kertbe, szinte csak locsolásra használnánk. A kútról semmit nem tudok, mert most vettük a telket. A kézi oldal 2 perc után már elengedi a vizet, a szivattyú pedig egyáltalán nem bírja felszívni a másik csövön.
Annak már utánanéztem, hogy az egyik szelep (kézi oldali) tönkrement és ez okozhatja a problémákat.

Némi ásás után kicserélném az egész fejet, de melyik fajtára?
Azzal kapcsolatban is megköszönöm a tanácsokat, hogy mire figyeljek a csere folyamán.

Előre is köszönöm a válaszokat!
Hello Laci
Nem bonyolult az a csapágy csere, szinte ugyanaz mint a linkelt motornál. A fém házas szimeringet nem erőltetném, kapni sem lehet már, legfeljebb valami ezer éves elfekvőt.
Gyapi
"Mosogató csöves" kutakban nem vagyok otthon nem is csinálom nem is javítom így nem tudok segíteni mi a jobb. Talán más valaki igen.
lalibatyo írta: Gyapi
"Mosogató csöves" kutakban nem vagyok otthon nem is csinálom nem is javítom így nem tudok segíteni mi a jobb. Talán más valaki igen.


Tisztelt Lali bátyó!
Köszönöm a válaszát!
Várom mások hozzászólását.
Azt szeretném kérdezni hogy Elpumps háivízellátóm van és mikor ki fogy a tartályból a víz nem mindjárt kapcsolbe csak zúg a motor és melegszik soká kapja el vagy meghajtom rajta a ventilátort a kondenzátor a rosz vagy mi lehet a hiba?Előre is köszönöm!
Üdv
Több oka lehet, a kondenzátor is lehet ludas, de laza villamos kötés törött vezeték is valahol. Sőt maga a motor is elpusztulóban lehet. Szorulhat a lapátkerék vagy a csapágy is.
Legegyszerűbb a könnyed futás(forgás) ellenőrzése. Ha zajos lenne akkor csapágyas. Ha ez ok akkor jöhet a kondi csere és az elektromos ellenőrzések.
lalibatyo írta: Üdv
Több oka lehet, a kondenzátor is lehet ludas, de laza villamos kötés törött vezeték is valahol. Sőt maga a motor is elpusztulóban lehet. Szorulhat a lapátkerék vagy a csapágy is.
Legegyszerűbb a könnyed futás(forgás) ellenőrzése. Ha zajos lenne akkor csapágyas. Ha ez ok akkor jöhet a kondi csere és az elektromos ellenőrzések.

Köszi Lalibátyo!És hogy tudom meg hogy a kondenzátor a ludas?Mert a motor nem zörög!
Vagy kiméred műszerrel, vagy kicseréled.
lalibatyo írta: Vagy kiméred műszerrel, vagy kicseréled.

Úgy néz ki Lalibátyó hogy most magától helyre jött vagyis a ventilátort kijebb húztam mert súrolódott a motorhoz akondi hófehér semmi égés nyom!
Üdv.
Van egy Einhell RGP 1300 Niro szivattyúm sajnos bekapcsolva maradt két napot. Szétszedtem és az első lapát közepe ki van törve ( remélem csak ennyi lenne a gondja). Azután érdeklődnék,hogy hol tudok hozzá alkatrészt venni.Most elég rossz hangja van , de az gondolom azért mert a lapát közepe ki van törve és az nem központos. Remélem a motor nem sérült( azt hogyan tudnám megnézni. )?
Javaslok egy lapátkerék és diffuzor (lapátkerék ház) cserét. És ha már szétszedted akkor tengelytömítést is ami kb 1500 HUF. A motor ha megy és nem melegszik akkor jó is. Viszont azon a 2 db 5-600 ft-os csapágyon ne múljék cseréld a motorban és lesz egy korrekt felújított darab. Aztán hogy hol kapsz lapátot diffúzort ? többek közt ezért is nem nagyon szoktam az Einhell-t javasolni.
2344 hozzászólás Oldal: 115 / 157

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég

{/literal}