Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 76 / 91
Előző 1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 91 Következő
Igen, nagyjából ennyit tehetsz. A gyakorlat azt mutatja, hogy nem az örökkévalóságnak dolgoznak. :(
Egyébként vannak High Tech kínai cuccok is, csak nem ebben az árfekvésben.Kerti gépeknél még mindig maradnék a Briggs motoros termékeknél. Nekem 10. éve megy a fűnyíróm, és az olajon kívül még gyertyát sem kellett cserélni benne. :)
Kedves Plaszlo,

"Pedig ez lett volna az első tippem, az ék elnyíródása, és a lendkerék elfordulása a főtengelyen.
Az ék nincsen megnyomorodva, könnyen ki-be rakható? Az ék hornya a lendkeréken és a főtengelyen is ép?
A visszarántás az előgyújtás megnövekedését is jelentheti, de ha dekompresszoros a motor, akkor a dekompresszor is sérülhetett a hirtelen leállásnál és azért olyan nehéz berántani. Be tudod indítani? És ha igen, akkor rendesen megy a motor? "

Először is köszönöm, hogy foglalkozik a problémámmal.
Dekompresszor nincs. Az ék hornya ép a lendkeréken is, és a főtengelyen is. Levettem, megnéztem, hibátlan.
Nem tudom beindítani, mivel erősen visszaránt.)
A rángatások során viszont enyhe füstöt látok jönni a kipufogóból. (normál esetben ilyen nem volt, csak mikor már beindult a gép)
Ennek lehet valami köze valamihez?
(Ha nincs benne gyertya, gond nélkül átfordul a tengely, nem szorul semmi).
bendan írta: Dekompresszor nincs. Az ék hornya ép a lendkeréken is, és a főtengelyen is. Levettem, megnéztem, hibátlan.
Nem tudom beindítani, mivel erősen visszaránt.)
A rángatások során viszont enyhe füstöt látok jönni a kipufogóból. (normál esetben ilyen nem volt, csak mikor már beindult a gép)
Ennek lehet valami köze valamihez?
(Ha nincs benne gyertya, gond nélkül átfordul a tengely, nem szorul semmi).


A dekompresszor nem külső eszköz, a vezérműtengelyen lévő röpsúlyos eszköz, ami alaphelyzetben sokkal később engedi zárni a kipufogószelepet, így sokkal kevesebb keveréket kell összesűrítenie, könnyebb beindítani. Az indításhoz viszont elégséges. és amint kezd emelkedni a fordulatszám, a röpsúly visszahúzza a szelepnyitvatartást megnövelő éket, így normál módban működik a motor.
Namost ha minden rendben van, ékpályák, ék rendben, akkor csak erre tudok gondolni. Az előgyújtás fix, nagyon csekély mértékben állítható. Esetleg ha megszakítós a motor, akkor a megszakítóhézagot kellene még ellenőrizni, hiszen annak állításával az előgyújtás is elmászik.
A visszapöffenés a kipufogóban is normális, mivel a gyújtás után a motor nem tud átfordulni normálisan hanem ellenkező irányban indul el, nyit a kipufogószelep (hisz sűrítés előtt zárt le) és ott jön ki a berobbant keverék.
Ez a visszarúgás rögtön azután jelentkezett miután elkapta a kés a vasat? Mert a lendkerék ékje nem szimmetrikus, fordítva berakva ilyen problémát generál.
Ah, értem. Dekompresszoron én egy plusz szelepet értettem, amit manuálisan tudok nyitni/zárni, illetve ezzel leállítani is a gépet.
A vezérmű tengely végén nem tudom van-e ilyen eszköz..... Ha jól gondolom, akkor ez nem egyezik meg a regulátorral( olyan tuti van), mert az a motor fordulatszámáért felelős. Akkor ez egy külön eszköz, ami a kipufogó szelep mozgatásában vesz részt. Ezen van valami állítási lehetőség? Szét kell húznom a blokkot, és ez csak azután derül ki?
Nem megszakítós, szóval az biztosan nem lehet.
A hiba azóta van, miután elkapta a kés a vasat. Előtte minden tökéletes volt. Így biztosan nem lehet fordítva betett ék, illetve a fogaskerekek nem a pont-a-ponttal való összeillesztett helyzetben való összeszerelése.
Segítségét továbbra is köszönöm!!!!
Üdv, Dani
A BV 173-as motornak egy rakás alfaja, változata van. Én erre tudok gondolni, hogy a hirtelen ütéstől a dekompresszor kiakadt, vagy leszakadt, elhajlott, nem tudom. Mivel semmi más látható és ez alapján értelmezhető hibája nincs, marad a szétszerelés.
Ha jól sejtem, a kapagépemen is ilyen motor van és lágyan, könnyen lehet indítani, minden bizonnyal azon is van dekompresszor. Még sosem kellett szétszedni annak ellenére, hogy legalább 20 éves. Igaz ritkán használom....
Köszönöm szépen a segítségét, és hogy egyáltalán időt szánt erre.
Jövő héten szétszedem, és megírom mire jutottam.
Üdv, Dani
bendan írta: Köszönöm szépen a segítségét, és hogy egyáltalán időt szánt erre.
Jövő héten szétszedem, és megírom mire jutottam.
Üdv, Dani



Üdv!

Kíváncsi leszek mit találsz belül, fényképezd le kérlek szétborítva!
Hátha képen több látszik.

Plászló: tudom, traki videó, még nem vettem bele akksit.. :D
Itt a kért videó, minőségért előre is elnézést, telefonos.
Hangja azért ilyen gyászos, mert kipufogó csonkok szétrohadtak. :(

https://www.youtube.com/watch?v=GsPkQYfwHws
Újra szivat a kis rohadék.. :(
Elővettem két napja, mondom viszem egy karikát a kislányom.
Könnyen indult, majd megállt. Többszöri újraindítási kísérlet után lemerült, de ha húztam neki a gázt, fulladt.
Rátöltöttem az akkura, szépen beindult, alapjáraton hagytam pöfögni jópár percet, majd ráadva a hajtást (terhet kapott) megint leállt. Újraindítás, kis gázfröccs, hajtás persze kiemelve, majd pöfögött pár métert, és megint megállt.
Gyertyákat kiszedve vastagon kormosak voltak, érzetre olyan volt, mintha elfogyna a benzin.

Próbáltam tekerészni a karburátoron található csavarokat, de sokat segítene, ha tudnám mit miért kell tekerni, és mennyit. :D
Valaki esetleg tudja ezek funkcióját, melyikkel mit csinálok?

Csavar 1.:

DSC_0003[2].jpg
DSC_0003[2].jpg (1.53 MiB) Megtekintve 5158 alkalommal.


Csavar 2.:

DSC_0004[1].jpg
DSC_0004[1].jpg (1.71 MiB) Megtekintve 5109 alkalommal.
Üdv!

Az egyik csavar az alapjárat, a másik a keverék. Próbáld betekerni mindkettőt teljesen majd 1-1.5 fordulatot kitekerni. Ez egy olyan helyzet, amikor elvileg egy hibátlan motornak el kell indulnia és innen lehet továbblépni a finomszabályzással.
A kormos gyertya benzinfelesleget mutat, viszont a gázadásra fulladás meg szegény keveréket jelent. Nem találtál YouTube-on erre vonatkozó kis filmet ami karbi beállításával foglalkozik?
Plaszlo írta: Bocsi, de kicsit zavaros így a történet. A szerelő azt mondja, szelephézag gond van, te meg lecseréled a hengerfej tömítést. Mégis milyen tünetei voltak, hogy hengerfejtömítést cseréltél? Kifújt mellette? A tömítésen látszott valami amikor szétszedted? Szelepeket megnézted?
Most összerakás után, ha ráhúzod a regulátort, hogy felpörögjön látsz valami furcsát? Pl. feketén füstöl (túl sok üzemanyag), vagy csak ledadog? Ha az utóbbi, próbáld meg lassan emelni a gázt, ha úgy felpörög, akkor valószínűleg szegény a keverék.
A porlasztón kell lenni valamilyen állítási lehetőségnek, legalább egy keverési arányt szabályozó csavarnak, amivel - ha minden más rendben van - be kell tudnod állítani.



Egy felújítós videót találtam.

https://www.youtube.com/watch?v=SwKa-7Payvk
Én meg egy ilyet, olyan mint a Te géped ránézésre:

https://www.youtube.com/watch?v=ieDUGgxh5zE
Plaszlo írta: Én meg egy ilyet, olyan mint a Te géped ránézésre:

https://www.youtube.com/watch?v=ieDUGgxh5zE


Üdv!

Hasonlít, de sajnos nem az.
Az indexen is feltettem ezt a kérdést, ott azt mondták, hogy az oldalra álló csavar a keverék arányát, a kicsi pedig az alapjáratot állítja. Hétvégén ránézek.
(Elnézést, az előző hsz-ből lemaradt az üdvözlet... :? )
Tisztelt fórumozok!
Segítséget szeretnék kérni.....
Van egy MTD 46 SPO HQ tipusú Thorx motoros (P61) önjárós fűnyíróm... A legutolsó vágásnál egy csattanásra lettem figyelmes és az önjáró hajtás bowdenje el lazult..
Szétszerelés után megállapítottam, hogy a bowden végén van egy rugó, melynek kampós vége eltörött!
Most vegyek új bowdent? Vagy hajlítgassam ki az utolsó menetet a rugón, kampósra formálva azt? És egyáltalán hova kell azt pontosan beakasztani?
Mert akárhogy nézegettem, forgattam se egy lyuk, se egy olyan "fül" mely a kampós végű rugót akasztani lehetne...
Természetesen szíjat is cserélek...
Amennyiben lehetséges egy képet szeretnék kérni a bowden végén lévő kampós rugó pontos helyzetéről!

Válaszát előre is köszönöm..:)
zoliee81 írta:
Plaszlo írta: Én meg egy ilyet, olyan mint a Te géped ránézésre:

https://www.youtube.com/watch?v=ieDUGgxh5zE


Üdv!

Hasonlít, de sajnos nem az.
Az indexen is feltettem ezt a kérdést, ott azt mondták, hogy az oldalra álló csavar a keverék arányát, a kicsi pedig az alapjáratot állítja. Hétvégén ránézek.
(Elnézést, az előző hsz-ből lemaradt az üdvözlet... :? )



Üdv!
Délután teszteltem a trakit, tekergettem a csavarokat, de érdemi változás nem történt.
Kínomban kiszedtem az egyik gyertyát, fél hengerrel is pöfögöt, megcseréltem, úgy is ment.
Lebogarásztam róla a karburátor fejet, alig volt benzin az úszó alatt.
Elballagtam a kompresszorig, ott megnyomattam kis levegővel a lukakat, a fejben a tűszelep alól (amit az úszó mozgat) ilyen fekete trutymó jött ki, elég sok.
Összetettem, azóta fasza.
Viszont fel kell újjítanom sajnos a karburátort, az összes tömítés sz@r. :(

http://www.ebay.com/itm/CARBURETOR-REBU ... SwagdXSglu

Ez esetleg jó lenne a gépemhez vajon? Agroorosziéknál találtam, de ott kokain árban adják. :(

Közben a pirossal jelölt rész tárgytalan, mert nem jön ki olcsóbbra kintről sem... :( :shock:
Marad az Agrooroszi.
Előző 1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 76 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég

{/literal}