Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1364 hozzászólás Oldal: 73 / 91
Előző 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 91 Következő
Beszámolok a Tecumseh fejleményeiről:
Végül mégis a fűnyíró megmentését választottam. Túlzottan nem reménykedtem, de szeretek bütykölni, így belevágtam.
Vettem bontottan főtengelyt, dugattyút csapszeggel és gyűrűkkel, hajtórudat, lendkereket és új gyertyát. Betartottam a kitűzött limitet, 10.000 Ft alatt költöttem.
A motort szétszedtem, mindenét elmostam és kipucoltam. A szelepeket becsiszoltam. A vásárolt és a meglévő gyűrűk közül összeválogattam a legkisebb hézaggal rendelkezőket. A hajtókar kis "gépműhelyi" munkával össze lett köszörülve a főtengellyel, a hengerfej alá klingeritből tömítést vágtam, a karbit kipucoltam ill. beállítottam. Megéleztem a kést, vágtam bele új légszűrő szivacsot is amit beitattam motorolajjal. Motul 10W40-es olajam volt otthon, ezt is töltöttem bele, remélem megfelel. Ha mégsem kérlek jelezzétek és cserélem (SAE 30W egyfokozatúra???)
Azóta kb. 4-5 órát üzemelt. Nem füstöl kellően erős is. Szinte minden alkatrésze bontott, gondolom különböző gépekből, így bejáratósként kezelem és nem forgatom.
Nyilván a ráfordított időt ne számolom, a fűnyíró működik én pedig boldog vagyok, hogy sikerült megcsinálnom.
Sziasztok!

Segítséget szeretnék egy régi Tecumseh motoros fűnyíró gyújtásával kapcsolatban. Ismerősöm örökölte, és még ezen kívül másik kettőt :) , de azok Briggs-ek, Lényeg, hogy a három közül ennek volt szikrája, illetve viszonylag egyben volt, és egy porlasztó takarítás után el is indult, de szerintem eléggé rázkódik, és nem jár valami szépen, de neki azt mondta jó így is. Nemrég, megint bütyköltük, mert nem indult. Ismét porlasztó takarítás, illetve néztem a szikrát, amit nem is láttam, csak hallottam valami halk csattogást. Gondoltam, talán akkor nem jó a hézag.
Itt meg kell jegyeznem, hogy az egyik Briggs-et elkunyeráltam, amelyiknek nem volt szikrája. Gondoltam megcsinálgatom, veszek hozzá új trafót ha szükséges az eBay-ről, annyit megért. De szerencsére nem kellett. Elektronikus gyújtása van, és csak a hézag volt nagy, Neten találtam egy írás, hogy szétvágott sörös dobozt kell, a lendkerék és a trafó közé tenni, és utána lehúzni az útobit. láss csodát, lett szikra. Porlasztó takarítás, és membrán csere után, második rántásra indult is.
De vissza ismerős Tecumseh-jéhez. Gondoltam akkor itt is alkalmazzuk a sörös doboz technikát. De semmi, aztán meglett a hiba a gyertyapipánál, azt megoldva , elindult, de valami szörnyen egyenetlenül járt, mintha kihagyna a gyújtás, tisztára mint egy traktor olyan járása volt. Gázadásra sem pörgött fel, csak a hangja változott. Ekkor duplán összehajtott sörösdobozt tettünk be a hézaghoz. Így már jobb lett, pörgött is, de én még mindig nem vagyok elégedett. Még mindig rázkódik valamennyire. Igaz a kést még nem vettük le, hogy mennyire kiegyensúlyozott, de nem tűnik agyonkopottnak, még fekete.
Kérdésem az volna, hogy szerintetek a hézag változása kihatással lehet az előgyújtásra? Mert itt mintha ez a jelenség állna fenn, mert ahogy növeltem jobb lett. csak olvastam olyant, hogy volt aki azt írta, elektronikusnál nem számít annyira a hézag, a lehető legközelebb kell tenni, de itt így csak rosszabb lett.
Illetve találtam egy olyant értéket a fórum közepe táján, hogy 0,4mm hézag kell, hogy legyen a hézag, a tekercs és a lendkerék közt (4 sörösdoboznyi vastagság :D :D ) , ez szerintetek a jó érték?

Köszi előre is a segítséget!
Bár sehol nem olvastam utána én is sörösdobozból vágtam a hézagolást, az volt kéznél.
3 vagy 4 darabot tettem közé.
Üdv!
Ezek a gépek fix előgyújtással rendelkeznek, így sokat nem lehet változtatni rajta. Talán csak annyit, amennyi a rögzítőcsavar és a gyújtótekercs felfogató lyukai között vannak. A forgó és állórész közötti hézag változásával nem változik az előgyújtás, mivel sugárirányban állítod, így az előgyújtási szög nem változik, csak a légrés nagysága.
Annyiban lehet más, hogy nagyobb légrésnél kicsit gyengébb a mágneses indukció, így (talán) később alakul ki a szikra átugrásához szükséges feszültség. Elvileg minél közelebb van a forgórészhez az állórészhez (minél kisebb a hézag, légrés), annál erőteljesebb az indukció és így a gyújtószikra.
Sok gépnél a lendkerék retesze aszimmetrikus, így ha fordítva rakják be, elmászik az előgyújtás, így a motor járása is egyenetlenebb lesz. Ezt kellene megnézni, hátha ez a gond.
Üdv Urak!

Össze van téve a motor, olajjal feltöltve. Önindítóval forgatva, van szikra, szelepek mozognak. Aki összerakta, próbálta megmenteni a gyári karburátort, remélem sikerült neki. Elvileg ma vagy holnap köti benzinre, nagyon kíváncsi vagyok. :)
Ha visszakapom, csinálok róla videót. Még a vágótálcáját kell felújítani, érdekes 3 késes konstrukció, elég pici késekkel. Akad rajta pár luk. Mármint a fémbódén.
Plaszlo írta: Üdv!
Ezek a gépek fix előgyújtással rendelkeznek, így sokat nem lehet változtatni rajta. Talán csak annyit, amennyi a rögzítőcsavar és a gyújtótekercs felfogató lyukai között vannak. A forgó és állórész közötti hézag változásával nem változik az előgyújtás, mivel sugárirányban állítod, így az előgyújtási szög nem változik, csak a légrés nagysága.
Annyiban lehet más, hogy nagyobb légrésnél kicsit gyengébb a mágneses indukció, így (talán) később alakul ki a szikra átugrásához szükséges feszültség. .


Köszi a segítséget!
Valami biztos változik, mert semmihez nem lett nyúlva, csak a hézagot növeltem, ha nem is sokkal ,0,1mm-ről 0,2-re ( itthon mértem,hogy 0,1mm a sörösdoboz vastagsága) és jobb lett a motor járása. Nem vagyok villamossági szaki (esztergályos a szakmám), így csak gyanítom, hogy a mágneses terekhez lehet köze a hézagnak. Emlékeim szerint azok ugye kör alakúak, így biztos, hogy más ponton , illetve előbb vagy később érik, hagyják el a tekercs vasmagját és emiatt változhat a gyújtás időpontja.
Sajnos mivel az ismerős 50km-re lakik, így a hézag növelését nem tudom mikor lesz időm kipróbálni, de a dolog nagyon piszkálja a csőrömet :D :D , így talán a hétvégén kipróbálom. ;-)
Nagyon kényes lehet ez a szerkezet, mert ahogy írtam is, a briggs-nél nagy hézagnál, még szikra sem volt.
Ha ez nem válik be akkor jön az ék ellenőrzése, ahogy írtad is, bár akkor ahhoz meg össze kell dobnom egy lehúzót :D
Üdv!

Nem teljesen kör alakúak a mágneses erővonalak, maximum a szélein.

patkomagnes.jpg
patkomagnes.jpg (69.35 KiB) Megtekintve 4325 alkalommal.

Ezek az erővonalak üres térben, levegőben alakulnak ki, de a tekercsekben a vasmag koncentrálja és rendezi az erővonalakat. A vasmagban szépen rendezetten helyezkednek el az erővonalak, míg a gyújtótekercs és a mágnes közötti légrésben már a képen látható módon, ami veszteséget okoz. Ebből adódóan minél nagyobb a légrés, annál nagyobb a veszteség a szórt mágnesesség miatt, a mágnes szélein lévő erővonalak már nem jutnak el a másik pólusig.
Szóval nagyobb légrés gyengíti a szikra erejét, de az álló és forgórész között nem változik meg a forgási szög, a gyújtás ideje csak akkor mászik el, ha a gyújtótekercs középpontja forgásirányban (nem sugárirányban) eltolódik az eredetihez képest.
Az állíthatóság miatt van némi játéka a gyújtótekercs helyzetének, én erre gondolok ami miatt változhatott az előgyújtás szöge.
Sziasztok!
Megint Tecumseh!
A motor szépen jár, nem füstöl, óránként kb. 1 liter üzemanyagot fogyaszt, max. félgázon.
A gyertya viszont fekete kormos. Gondolom sok a benzin és kevés a levegő. A légszűrőszivacs új, tiszta, motorolajjal beitatott.
A karburátort próbáltam úgy beállítani, hogy elég alacsony alapjáratot állítottam, ehhez pedig annyi levegőt, hogy még ne fulladjon. Ez kb. 1,5 fordulat kifelé. Így szépen jár de kormos a gyertya. Fél fordulatot még kitekertem de nem hozott változást.
Mit tegyek?
Köszi.

Csatolmányok

Üdv!
Tekerd ki addig a levegőcsavart, amíg az alapjárata stabil és a gázra gyorsan reagál. Ha ezután is kormos a gyertya, lehet rossz hőértékű van benne.
A légszűrő szivacsba nem kell sok olaj, csak egy pici és azt jól átnyomkodni, hogy minden részét elérje. Én rongy között szoktam átnyomkodni, így a felesleges olajat a rongy felszívja.
Sziasztok!

Nekem egy benzines funyirom van.
Elso hajtasa van, kar huzasa eseten meghajtast kapnak az elso kerekek.
De, amikor betolom valami szűk helyre es visszafele akarom huzni akkor nem forognak.
Ha megemelem az elejet es jatszogatog a "gázzal" akkor neha visszafelé is forognak.

Nem lehetne ezt valahogy megoldani hogy ha visszafele huzom akkor a ket kerek ne szantsa fel a fuvet?
Itthon a traki motorja. Félig már beszereltem, de a műhelyben kb. 35 fok van, így a motor lefogatását még lecsavartam, önindítót, lendkereket lehúztam, szíjat helyére raktam, szóval holnap reggel indítható... :D kíváncsi leszek.
Szép estét!
A mai napon leszereltük és kitisztítottuk az MTD fűnyírónk karburátorát, minden rendben ment, viszont a visszaszerelés után erősen csöpög a benzin, ott a falnál ahova visszaszereltük. Mi lehet az oka? Tudnátok segíteni?
Köszönöm Ildikó
ildi írta: Szép estét!
A mai napon leszereltük és kitisztítottuk az MTD fűnyírónk karburátorát, minden rendben ment, viszont a visszaszerelés után erősen csöpög a benzin, ott a falnál ahova visszaszereltük. Mi lehet az oka? Tudnátok segíteni?
Köszönöm Ildikó



Üdv!

Tömítés lett cserélve? Ha nem, lehet a régi megsérült levételkor, nem nagy tétel a tömítés, célszerű lenne cserélni. Így első blikkre. De egy fénykép sokat segítene, ha lehet makróban, közelről a csöpögés helyéről.
Pöfög a rohadék, friss olaj van benne, a karburátort kell még beállítanom, kormányművet a helyére tenni, akku bele, burkolatok, aztán gyítefakó!! :D

https://www.youtube.com/watch?v=IggaXNgnBFI

Majd töltök fel jobb videót is, orrán száján folyt a benzin, azért ilyen nyögvenyelősen pöfög. Nem volt lehúzva a karburátoron 4 csavar, az úszóház fölött.
Összeraktam a kormányművet, helyére tettem a burkolatokat, pöcc-röff. Már mentem vele pár métert, a hydro váltó is működik. Amivel viszont nem tudok mit kezdeni, a feszültség szabàlyzó alapjáraton 9V DC-t ad, fordulaton viszont 20V DC-t. Ezzel ugye nem lehet akkut tölteni, mert felrobban az akku. Ezek terheletlenűl mért értékek, nem raktam rá sem fogyasztót, sem akkut.

Próbáljak akkut tenni rá pár percre, és mérjek úgy?
Előző 1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 91 Következő
1364 hozzászólás Oldal: 73 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég

{/literal}