Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
88 hozzászólás Oldal: 1 / 6
nem az pattog
ugyanúgy mint a régi konvektoroknál ha az égéstér lemez vagy öntvény .a lemez pattog a táguláskor amit höt kap ha hülni kezd akkor is
Csak egy ötlet, amin már régóta morfondírozom, de kéne egy szakember, aki megerősíti, vagy cáfolja. A pattogáson kívül a szivattyú hangját is lehet hallani - ami néha nagyon tud zavarni -, mivel a csövek és a víz jól vezeti a hangot. Arra gondoltam, ha a kazán és a fűtéscsövek közé rugalmas csövet szerelnénk, akkor talán a csövek által közvetlenül vezetett hangot ki lehetne küszöbölni. Persze a víz továbbra is viszi a hangot, de elgondolásom szerint már jóval kevésbé, mint a csövekkel együtt. Érdekelne a véleményetek.
Üdv: Plaszlo
Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy padlófűtésem van, és szeretném a rendszert kipucolni. Van rá jó módszer ami házilag megoldható.
köszönettel.
Miért kell kipucolni ?
Anno fel lett töltve tiszta lágy vízzel az most is tiszta kellene hogy legyen.
Nem lágy vizzel hanem rendes hálozatival tőltőtték fel. Azért lenne fontos mert igy kevésbbé hatékony a fűtés, lerakodott vízkő miatt.
galamboshorvath írta: Egyedi fűtésű bérházban lakunk.Fégterm-es kazánunk van. A csövek vasból vannak.A gondom abból adódik.hogy amikor a fűtés elindul/minden alkalommal/a csőrendszer iszonyú pattogásba kezd.Nem a radiátor!!!Fogalmam sincs hogy mi okozza és mit lehetne tenni ellene.
ha valakinek van ötlete kérem írja meg.

Valószínűleg nem teljesen passzol ide, de mit lehet tudni. Nekem rézcsőből van kiépítve a fűtési rendszer és nálam is jelentkezett egy időben ez a pattogás, és nem értettem miért, mert előtte csendben volt. Sokáig nem találtam az okát, aztán egyik este amikor nem hagyott aludni, dühömben megrángattam a zajongó fűtőtestet és elkezdett "nyöszörögni" a sarokban lévő kis szekrény. Nos, a gond csak annyi volt, hogy rátoltam a szekrényt teljesen az alul menő fűtéscsövekre és nem tudott rendesen mozogni a hőtáguláskor, azért pattogott olyan iszonyúan. A szekrényt kicsit elhúzva újra csend lett.
Igen, ez egy szerencsés helyzet volt mert megtaláltad.
A hőtágulás miatti méretváltozás az oka. Sajnos sok esetben a falakon átvezetett fűtéscsöveket sem teszik rugalmas és erre alkalmas burkolatba. Sokszor a festő tömi jól be a lyukat a cső és az átvezető között ami aztán mintha be lenne betonozva a falba olyan lesz, de persze a fém erősebb ezért szép kis repedések lesznek a cső körül sőt van hogy tenyérnyi darabokban leválik a vakolat. Tehát ha ez a zörgés mostanában csak úgy lett akkor valóban Plaszlo fórumtárs által említett ok miatt is érdemes egy gyors ellenőrzést csinálni. Ha ez eredménytelen akkor néhány hozzászólással feljebb írtam pár gondolatot, azok mentén kellene elindulni. Időtrabló fülelésekkel meg kellene keresni a pontos helye(k)et aztán a lehetőség szerinti megoldást kell alkalmazni. Akármilyen hiper szuper bilincset is alkalmazunk a diletáció erősebb lesz ezért hagyni kell mozogni azt ami mozogni akar, sőt elő kell segíteni rugalmas és lágy anyagok alaklmazásával.
A zajos fűtés több részből is állhat, acélvezetéknél a hőtágulás nem olyan jelentős főleg cirkó kazánnál ahol nem olyan magas hőmérséklettel fűtünk ( jó esetben), nagyobb a valószinűsége annak hogy a szivattyú kezd elromlani és akkor kattogó hangot ad ki, vagy előfordul a hőcserélő kezdeti eldugulása. remélem segitettem
Asztalos József
Nagyon egyszerű és házilag megoldható!
A fűtési rendszerbe kell tölteni a kereskedelemben is kapható folyadékot ( pl:cső őr) de kimondottan a tisztitásra is lehet kapni, sajnos ennek a nevét nem tudom de épületgépészeti szakáruházban segiteni tudnak. Ezt a folyadékot bele kell tölteni és fűtési körönként működtetni kell a rendszert, ezután tiszta vizzel átmossuk a megfelelő üritő és töltő csapok segitségével de ne a kazánon keresztül mert eldugithatjuk vele a kazánt.

kistacskó írta: Üdv. Azt szeretném megkérdezni, hogy padlófűtésem van, és szeretném a rendszert kipucolni. Van rá jó módszer ami házilag megoldható.
köszönettel.
Asztalos József
Tiszteletem a Hölgyeknek és az Uraknak!



Segítségre lenne szükségem.



Adott egy Radiant típusú turbós, kombi cirkó. Használt családi ház vásárlás okán, az életkora és a típusszáma ismeretlen.

Tünetek: napok óta egyre intenzívebb kopogó hangok a készülékből. Gondoltuk levegős a rendszer, - átmostuk, majd légtelenítettünk, a tünet maradt. Azért fürödni csak kell, engedjünk vizet a kádba. A meleg víz csapjának nyitásakor, szétnyomta a készülék alatt, az elmenő, műanyag vízcsövet. Mire a cirkót kikapcsoltuk és sikerült a házban elzárni a vizet, túl voltunk a fürdésen, igaz ruhástól.

Ismerősök ajánlottak, egy kimondottan evvel a típussal foglalkozó szerelőt. Hát... nem jött be, azzal foglalkozott, hogy a műanyag csövezést cseréltessük vele rézre. Mondtam majd nyáron talán, de mi a baja a készüléknek? Amit elárult, az az volt, hogy Ő 75 éves és a kisujjában van a szakma, és, hogy mi azt úgy sem tudjuk megcsinálni. Ezután tisztelve a korát, megköszöntük, hogy nálunk járt. Másnap (nem hívtuk) vissza jött, de nem jutott be :)

No akkor gondolkodjunk, miközben helyreállítjuk a lyukas vízcsövet: Valószínűleg a hőcserélőben megforr a víz, a keringető szivattyú működik, a rendszer légtelenítve. Immár van HMV, a csap elzárásakor visszavált a fűtési körre, tehát a váltószelep oda-vissza jól működik. A fűtéskör felfűtését 30 C -ról kezdtük, majd fokozatosan emeltük. Ekkor tapasztaltuk, hogy mennél feljebb állítjuk a hőfokot, annál intenzívebben forralja a vizet, 30 C foknál csendes, ergo el van dugulva a hőcserélő. Másnap egy kölcsönkapott, direkt ipari-savas mosásra készült szerkezettel, át is mostuk kb. 90 percen keresztül, de sajnos ez nem segített.

Kedves Szakik, hogyan tovább? Előre is köszönöm!
Üdv!
Nem vagyok szaki, csak próbálkozom logikusan gondolkozni. Elsőre vízkövesedésre gondoltam, de a savas átmosással elvileg ezt megszüntettétek. Milyen fűtésed van, radiátoros, padló, vegyes? Gondoltam a vízáramlás lassúságára, amit okozhat szivattyúhiba, rossz beállítás ha kapcsolható teljesítményű a szivattyú, fűtésköri dugulás valahol, lángmodulációs hiba, esetleg a hőfokérzékelő rossz infót ad az elektronikának, vagy az elektronika rosszul vezérli a gázszelepet.
Kedves Plaszlo!
A fsz.-en és a tetőtérben 5-5 db radiátor egy közös gerincen, ami 22-es. A rendszert és a radiátorokat egyesével átmostuk, majd légtelenítettük. A szivattyú III. fokozatban csendesen üzemel. Szerintem szivattyú hiba és dugulás nem áll fenn.
Az általad felvetett "lángmodulációs hiba a rossz érzékelő miatt" jó ötletnek tünik. Arra gondolsz, hogy közvetlen a hőcserélőn található fűtőkör-hőfokérzékelője hibásodott meg? Kérdés, hogy ezt én hogyan tudom ellenőrizni? Ha lehúzom az adott érzékelő csatlakozóját, esetleg át is hidalom, szerinted ezzel vajon nem teszem tönkre az elektronikát?
Köszönöm hogy, agyalsz a problémámon, üdv
Csak abból indulok ki, hogy ha felforralja a vizet, akkor valami nincs egyensúlyban, vagy kicsi a vízáramlás, vagy túl sok hő, vagy rossz a hőátadás (lehet mindenből egy kicsi, ami összeadódva már hibás működést eredményez). Ebből a vízkövesedést a tisztítással kilőtted, a rendszer átmosásával a dugulást is. Azt még megnézném, hogy mennyi idő alatt éri el a melegvíz az egyik fűtőtestet. Egy zárt rendszerben nehéz a szivattyú vízszállítását ellenőrizni, de csövek és radiátorok átmelegedési "sebességéből" lehet következtetni.
Amikor megy a fűtés a beállított hőfoknak megfelelően leszabályoz az elektronika, vagy csak kikapcsolja az égőt? Normális esetben, ahogy emelkedik a fűtővíz hőmérséklete és közelít a beállított hőfokhoz, úgy kellene szépen leszabályozni az elektronikának és csökkenteni a gázátfolyást. Nem túl nagy a lángmagasság?
Engem is szívatott a kazánom, aztán kínomban leültem elé és vártam, majd rájöttem a hibájára. Ebből próbálok kiindulni, tehát most csak a tapasztalataimat hozom elő. Az én kombi kazánom amikor elkezd fűteni (de HMV-nél is), először kis lánggal indul, majd az elektronika bekapcsol egy szelepet és akkor teljes "gázzal" megy. Ahogy kezdi elérni a beállított hőfokot, úgy kezdi csökkenteni a gázmennyiséget, csökken a lángmagasság. Ha már nem tudja visszaszabályozni jobban, akkor leállítja az égőt. Lehet az is gond, hogy az alap lángmagasság túl nagyra van állítva és valamiért nem kapcsol ki időben. Gondolom a tiednek is hasonlóan kell működnie, de persze ez eltérhet, az enyém nem turbós. Erről jut eszembe, a ventilátor megfelelően működik? Elvileg azt is szabályozza az elektronika a teljesítménynek megfelelően.
A másik, a régi C24-es cirkómban ha túl magasra vettem a lángot, elkezdett ordítani mint egy oroszlán (hülyén hangzik, de iszonyatos hangot tudott adni) mielőtt felforrt volna. Igazán az elvízkövesedett vízforralók hangja volt, csak felerősítette a fém hőcserélő. Nálad ilyen hang nincs, hanem egyből bugyog a víz? Nem tudod lemérni a kilépő vízhőfokot? Ha a hőcserélőben felforr, akkor a kilépőnek is 100 C fok körül kellene lennie.
A hőérzékelőt lehúzod, azt érzékelnie kell az elektronikának és le kellene kapcsolnia a kazánt, ezért a lehúzást nem javaslom. Ellenállásmérővel lehetne ellenőrizni, de ahhoz ismerni kell a gyári értékeket. Esetleg nézd meg a kontaktusokat, vagy a hőérzékelő feje nincs-e elvízkövesedve.
Még egy dolog eszembe jutott, ha teljesítményszabályozós a keringtető szivattyú a kazánodban, nézd meg milyen állásban van. Lehet túl alacsony fokozatra lett állítva, ezért forr fel.
Kedves Plaszlo!
A fűtőkör pótméterét 80C max-ra állítottam. Lejjebb vettem a gázszabályzón az áramlást addíg a pontig, ahol még nem forr. A keringető szivattyú 3-as állásban szépen keringtet, mert viszonylag hamar érezni lehet a meleget a visszatérő csőben. Úgy vélem, hogy ez a 80C fokos pótméter beállítás, a gázvisszaszabályzás miatt nem a valós érték, hanem csak viszony lagos, de ki tudja. (?) A cirkóból kilépő hőfokot nem áll módomban megmérni, de ha átmelegszenek a radiátorok, puszta kézzel csak 4 másodpercig tudom megfogni őket. Amit észrevettem az az, hogy a gázláng nagysága soha nem változik, csak időnként le-lekapcsolja, ilyenkor nincs égés. Ebből arra következtetek, hogy csak a maximum vízhőmérsékletet érzékeli, a köztest nem, tehát a hőérzékelő jó lehet. A HMV vételekor ugyanígy szakaszos működés tapasztalható.
Igaz, hogy a ventilátornak néha-néha kenetlen' hangja van, elképzelhetőnek tartom, hogy ilyenkor alacsonyabb fordulaton pörög. Az alacson ventilátor fordulat maximum csak túlmelegedést okozhatna, a gázláng leszabályozásának hiányát, azonban nem magyarázza. Azt hiszem az elektronika hibája lehet.
Na itt feladom egy időre, és reménykedem, hogy kitart így tavaszig, mivel más fűtési lehetőségünk nincs. Komoly szakszervizelés egy fél cirkó ára lehet. Jó pénzért barkács szakit meg, nem veszek igénybe, mert ártani én is tudok, de az legalább ingyen van. :)
Köszönöm tanácsad, üdv
88 hozzászólás Oldal: 1 / 6

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 68 vendég