Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
102 hozzászólás Oldal: 7 / 7
http://www.mestervagyok.hu/mapei-mapela ... 2.html/hun
Kedves "Bence"
Ez a Mapei MAPELASTIC nem igazán tartozik a felhasználó barát árak közé, sajnos :(
A felhordhatósága is rétegenként max. 2mm...
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Az árakat még nem is néztem, szerintem nem kapkodom el :)
Bence írta: Az árakat még nem is néztem, szerintem nem kapkodom el :)

- és még hajlat erősítőt, a kellősítőt még nem számoltam hozzá :( :?
Üdv.: sby f. J. ép.mérn.-, ép.gépész-, vill-, ép.fiz.
Kedves Bence!

Szeretném megkérdezni hogy hogyan vált be a knauf padló? én is hasonló megoldásban gondolkozom, nem akarunk betonoztatni, így liapor lenne a kiegyenlítő réteg (7 cm van a födémben), rá 3 cm lépéshang gátló és rá a knauf (rigidur). Fürdőben is ilyen padlót tett?
Esetleg nem számolta ki mennyi ennek a nm súlya összesen? és árban hogy jött ki a padló? nálam kb 90 nm-t kéne megoldani...

Köszönettel,
szsuzs
Szia Zsuzs!

Próbáld Bencét pü-ben megkeresni, akkor kap e-mail-ben értesítést a fórumtól. Lehet már nem látogatja a fórumot, így biztosabb. Az eredmények és tapasztalatok minket is érdekelnek, kérd meg a nevemben, hogy ossza meg a fórumon is.
Jelen :)

Már megbeszéltük privátban, de itt is válaszolok :)

2012 őszén készítettem a padlót, egyedül. Ezt csak azért írom, mert nem kell hozzá egy komplett brigád sok pénzért, mint a betonozáshoz :) Ami még kell hozzá : csavar és ragasztó. Szerintem amúgy a Rigidur lapokhoz való ragasztó jobb, mert az egyből felhordható, és jobban is ragad, kb olyan állagú mint a tubusos faragasztók. A Knauf ragasztója viszont olyan, mint a gipsz, amit be kell keverni vízzel, tubisba tölteni felhordáshoz stb. A legnehezebb feladat a lapok felcipelése volt : 12-13kg egy darab tömege, esetemben kb. 210 menet volt. Ebből kiszámítható, hogy nagyjából 2,5 tonna a padló tömege. A Liaporból ~60db 23kg-os zsák kellett, ez kevesebb mint 1,5tonna. A hangszigetelés ehhez képest szerintem elhanyagolható tömeg. Összehasonlításképpen 110nm beton 5cm vastagon ~12tonna.

A fürdőhöz még hozzátenném - bár ez gondolom egyértelmű - hogy mindenképpen kell vízszigetelést felhordani illetve sarkokban, lapok illesztésénél hajlaterősítő szigetelőcsíkot beragasztani !

Szerszámok szempontjából nem árt egy csavarbehajtó, és nem a sima akkus csavarozóra gondolok, mert azzal kínszenvedés behajtani a csavarokat. Nálam legalább 2x1000db csavar fogyott a padlóhoz.

https://www.youtube.com/watch?v=DtGuczb5z_A

2012-es árakat tudok mondani :

Knauf szárazpadló : 3035Ft+Áfa/nm (Lambda)
Liapor FitNW T 1/4 : 1843Ft+áfa / 50L zsák (Iso-Thermo)
Szia Bence!

Tapasztalataidról is írjál valamit. Milyen a használata, mennyire kopog, hallatszanak le az alatta lévő szobákba a fenti ténykedések, a hőszigetelése, mennyire stabil, stb. Összefoglalva, milyen lett? :wink:
Összefoglalva : jó lett :D

Hazudnék, ha azt írnám, hogy semmi nem hallatszik le fentről, de sajnos nincs összehasonlítási alapom, viszont nem zavaró ami lehallatszik. Azt azért hozzáteszem, hogy jelenleg is dolgozgatok fent, gépekkel is (gyalu, körfűrész stb.), ami ugye nem normál lakáshasználat :) Majd a végleges laminált padló burkolat alá fogok még valamilyen habfóliát, ami remélhetőleg még jobban csillapítja a lépéshangokat. A felület teljesen stabil, nem mocorog, nem süppedős, pedig ettől kicsit tartottam. Teljesen olyan érzés mintha betonon járkálna az ember. Néha van olyan érzésem mászkálás közben, hogy 1-2 helyen kicsit púpos a felület, de aztán ráteszem a 2 méteres vízmértéket és megnyugszom :)
Sziasztok!

Pár hónapja találtam rá erre a témára, mert egy fafödémes ház egyik első emeleti lakásának felújításába vágtam bele. Nagyon sokat segítettek az itt leírtak, és személyesen Benő, akivel sikerült emailen felvennem a kapcsolatot, és rendkívül hasznos információkkal és ötletekkel látott el! Mégegyszer köszönöm!

Leírom, hogy hogy zajlott nálunk a dolog, hátha más is tud belőle okulni a jövőben.

Az alap szituáció tehát egy első emeleti (nem tetőtéri, felette padlás) lakás, teljes felújítás előtt, Sopronban. Ugyan nem nézett ki rémesen, de 50-60 éve biztos nem nyúltak hozzá, így a teljes gépészetet, csöveket stb ki kellett cserélni. Most főleg a padlózat munkálatait fogom részletezni.

Kiindulásként lézeres szintezővel megnéztem a szinteket, mivel szabad szemmel is látható „mélyedés“ volt látható egy-egy helység közepe felé. A legdurvább esetben majdnem 4cm-es különbség volt helységen belül, de a bejárat szintjéhez képest a lakás másik vége átlagosan 6-8cm-el volt lejjebb. Ezen kívül „természetesen“ minden lépésnél hangos recsegés a parkettából.

Ezek után feltárásokat végeztem a régi 2cm-es tölgyfa parketta megbontásával, hogy mégis milyen rétegrendre számíthatok; ez a következő volt, felülről lefelé:

fa parketta
deszkázat
salak / homok feltöltés
párnafák a deszkázatnak
„felső deszkázat“ a gerendán
gerenda

Ez végül a salakfeltöltésig teljesen fel lett szedve.

Az egyik szobában az előző tulajdonos laminált padlót rakatott le, ami furcsa módon szintén ugyanúgy nyikorgott nyöszörgött, mint a régi parketta. Ezt felszedve a következőket találtam, szintén felülről lefelé:

laminált padló
habfólia
osb lap / esztrich-beton vegyesen
eredeti fa parketta
... innen ugyanaz tovább lefelé, mint a többi helyen.

Ezek után meg kellett határozni az új rétegrendet, kb ekkor találtam rá erre a témára.

Megjegyzésként beszúrnám, hogy 2-3 mesterembert hívtam oda, hogy mit javasol, az összes betonozni akart volna, leginkább úgy, hogy az ablakon át pumpás kocsival benyomatják. Ha nem is veszem figyelembe a hatalmas többlet súlyt, a ház egy egyirányú egysávos utcában található, végtelen adminisztráció, kérvény az útlezáráshoz, és egyéb előre nem látható probléma miatt is azonnal elvetettem ezt a megoldást.

Szárazépítésű padlóról vagy nem is hallott egyikük sem, vagy teljesen rossz információkat tudtak róla, úgyhogy nem is erőltettem, kezdetét vette a saját kutatás.

Amiben biztos voltam, hogy aljzatkiegyenlítésként én is a Liapor Fit 1/4-et fogom használni, valamint, hogy további súlyt és persze költséget is takarítsak meg, a nagy negatív szintkülönbséget lépésálló polisztirollal emelem meg.

Jött a padló kérdése, amire a knauf vidifloor-t néztem ki én is, Benő mintájára, mivel lényegesen olcsóbb, mint a Rigips Rigidur. (rigips: 5500-6000+ /m2)

Igen ám, de arra nem számítottam, hogy az ár azóta igencsak felment, illetve, hogy milyen nehézségekbe fogok ütközni a beszerzés során. A környéken egyetlen helyen sem forgalmazzák, már bele is törődtem, hogy pestről kell szállíttatni, de egyszerűen mindenhol falakba ütköztem. A knauf-tól csak teljes kamionnyi mennyiséget lehet megrendelni, emiatt a legtöbben nemhogy nem tartanak raktáron, nem is hajlandóak rendelni, mert gondolom ilyen nagy mennyiséget nem tudnak hova tenni, és az ár is kúszott felfelé, plusz szállítás stb stb. Bruttó 4700Ft/m2-es ajánlatot kaptam rá végülis egyetlen helyről, ahol hajlandóak lettek volna beszerezni. Persze plusz szállítási költség.

Itt eljutottam arra a pontra, hogy ausztria közelsége miatt, osztrák cégektől is kértem árajánlatot. Ha már a knaufra, Liapor-ra is. Gondoltam legalább a szállításon spórolok valamennyit, de akkor jött a meglepetés: A liapor még kicsivel olcsóbb is volt (átszámítva 3000/zsák, itthon 3200, szintén csak budapesten kapható) és a knauf ugyan drágább (6000/m2) viszont ajánlottak helyette egy másik márkát, ez pedig a Fermacell. Elkezdtem kutakodni, hogy mi ez, itthon sehol nem hallottam róla, mivel Magyarországon nem is forgalmazzák. Gyakorlatilag ugyanaz mint a knauf, gipszrost lapok összeragasztva, és egymáson elcsúsztatva. 4500/m2 árat adtak rá, amit még mindig sokalltam, tovább kutakodtam, mire végül szlovákiából kaptam egy 3000/m2-es ajánlatot. Van raktáron, 1 hét alatt leszállítják. Megrendeltem.
Egész pontosan ezt:
Fermacell Estrich Element FCEE20 (2E11)
Mérete 20x500x1500mm, egy darab kb 18kg
Vettem hozzá való 19mm-es csavarokat, és ragasztót, ami jó kis 2 lyukú flakonban van, egy húzással ott van a 2 ragasztócsík, egymástól megfelelő távolságban, kényelmes volt dolgozni vele!

Polisztirol nálam is az austrotherm at-n100 lett, mindenhol 5cm-es, csak az ominózus „mély fekvésű“szobában kellett 7cm.
Liapor átlagosan 3-4 cm lett, összesen talán 60zsák fogyott el.

Kezdődött a munka, én is szerkesztettem az itt látottak mintájára egy „lehúzót“. Én 60x20-as zártszelvényt használtam sínként, reméltem az elég masszív lesz, valamint két 20x20-as összeszerkeszésével (felül hosszabb alul rövidebb) meg is volt a szerszám. Többféle méretet is készítettem a nehezen hozzáférhető helyek miatt. Ez is beváltotta a reményeket, jól használható volt.

Mértem, szinteztem, egyenlítettem, szigeteltem, padlóztam, sokáig. Ami az idő nagy részét elvitte az természetesen a kiegyenlítés, a többi szinte gyerekjáték. Csavarozáshoz én sima akkus csavarozót használtam, de nem volt olyan vészes ezzel dolgozni. Időrabló még persze amikor formákat kell kivágni a padlólapokból az akadályok miatt, de szerencsére ilyen kevés volt. Vágáshoz sima kézi körfűrészt használtam fához való fűrészlappal, valamint dekopírfűrészt az aprólékosabb „mintákhoz“. A falak találkozásánál végig habfóliát tettem le.

Ami még extra munkát igényelt, az az, hogy szerettem volna padlófűtést két helységbe. Végül erre egy költségkímélő kompromisszumos megoldást találtam ki, mégpedig, hogy ezekben a helységekben a radiátor visszatérő csövét végig kellene tekerni a padló alatt. Mivel a fermacell is használható padlófűtéshez is, már csak azt kellett kitalálni, hogy hogy helyezzem el a csöveket. Van ugyan az Austrothermnek ilyen „pogácsás“ kialakítású polisztirol rendszerlemeze, amibe csak bele kell hajtogatni a csövet, de sajnos arra nem lehet közvetlenül fektetni a fermacellt, előtte ki kéne önteni estrich-el vagy ilyesmi, ráadásul horror az ára is. Így hát beszereztem egy leginkább a modellezésben használatos szerszámot, egy hőkést, amiben a forró vágó szál tetszőleges formára hajtogatható. Ezt beállítóttam a fűtéscső formájára, és végigvágtam a cső nyomvonalát a polisztirolban. Hogy mennyire lesz hatásos, arról egyelőre fogalmam sincs, ki fog derülni.

Hát így készült az új padlózat, már erre kerültek az új gipszkarton falak.

Üdv
Tamás

Előtte:
IMG_7253_1024.jpg
előtte
IMG_7253_1024.jpg (281.3 KiB) Megtekintve 5862 alkalommal.

IMG_7335_1024.jpg
fermacell
IMG_7335_1024.jpg (186.82 KiB) Megtekintve 5982 alkalommal.


Utána:
IMG_7458._1024.jpg
utána
IMG_7458._1024.jpg (185.81 KiB) Megtekintve 5941 alkalommal.
Szia!
Jó nagy meló volt, de szépen, ügyesen megcsináltad. Gratulálok!
Köszönjük a tapasztalataid megosztását, érdekes, tanulságos! :)
Innen is gratulálok, tök jó lett

Még mindig csodálkozom, hogy ennyi év elteltével sem ismerik a szakik a szárazpadlót.
Sziasztok

Örülök hogy rátok találtam, meg a még most se nagyon ismert megoldásra. Ebben gondolkozom én is, most már. Annyi a történet hogy kertes ház tetőtér 40nm es szoba. Beton az alap, csak olyan hibával hogy ha az ajtót vesszük viszonyítási alapnak onnan nézve a szoba távoli oldala 6cmt süllyed. Nézegettem esztrich, aljzatkiegyenlítő megoldásokat, csak ezek mind olyanok hogy vagy technikailag nem kivitelezhetőek vagy sokba kerülnek pénzbe és időbe, azt már nem is nézve hogy nem terhelném a födémet feleslegesen...

Tetszik az általa tök írt megoldás, csak ami felmerült mint kérdés hogy kivitelezhető e úgy hogy a betonra megy a liapor (iso -thermo szomszédunk szinte) és az ajtónál kb 1 cm vastagon lenne, majd arra 1 réteg a knauf lapjával? Hálószobába gondolom nem szükséges további lappal azt erősíteni?
Másik kérdésem hogy a szoba ketté lesz választva, szerintetek az jó ha előbb megcsinálom a gipszkarton falat, és azután az aljzatot? Talán úgy kevesebb anyag is kell, igaz ha bontására kerülne sor javítani kellene az a aljzatot.

Meg köszönöm az ötletet!!
102 hozzászólás Oldal: 7 / 7

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 63 vendég