Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
354 hozzászólás Oldal: 6 / 24
Előző 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24 Következő
Üdv!
Nehéz kérdés, ezt csak hasraütésszerűen lehet megmondani, ehhez ismerni kellene a házad hőszükségletét szobákra lebontva.
Néhány kérdés felmerül ezzel kapcsolatban:
- a 8 KW fűtési teljesítményből levonódik a víztér 4 KW-ja?
- mi van, ha a 8 KW sok a nagyszobának, ezért takarékosan fűtesz, de akkor a vizes rész be tudja fűteni a kisszobákat?
- milyen arányban van a légfűtés és a vízfűtés a szobák arányával, illetve hőszükségletével?
- éjjelre elég az a hőmennyiség amit este befűtesz?
Kicsit számolgatni kellene, ez így eléggé kockázatos megoldás -> vagy működni fog, vagy nem. Az is kérdés, mennyi megalkuvással tudod majd használni.
Tisztelt fórumozók!

Sürgősen keresnék valakit aki Termomax ÖV35/E vagy ennek valamelyik testvérét használ.
A jelenség a következő :elektronika szikráztat,gyújtóláng van de a gázszelep nem engedi át
a főégő fúvókáira a gázt .Nem tudom mi a működési elve a gyújtásnak de folyamatosan
szikráztat egy darabig aztán leáll és elzárja a gyújtólángot is.
Volt kint szervizes de elnézést nem akarom megbántani rámért a gázszelep tekercsére
azt mondta Ωikusan jó, valószínűleg az elektronika hibás.Erre vettem egy vadi új gázszelepet
valamint vezérlőelektonikát.Be lett szerelve de ugyanazt csinálja mint eddig.Az ionizátor elektróda látszólag jó,megtisztítottam de semmi.Még olyan tippet is kaptam akitől az alkatrészeket vettem hogy esetleg a gázóra kevés gázt enged át ezért nem nyit a szelep.
De mint mondtam gyújtóláng van tehát gáz is van,persze lehet hogy nem elég.De nekem már
kezd elegem lenni(melegem az nem mert nincs fűtés)Ha valaki elmodaná hogyan működik nála ez a szerkezet nagyon megköszönném hátha ki lehetne szűrni a hiba okát bár túl sok lehetőség már nincs.


üdv
Üdv!
A gyári leírás szerint:
A gyújtóláng begyullad, de 30-50 mp nyomvatartás után sem marad égve:

- A termoelem csatlakozásánál nincs megfelel kontaktus.
- Hibás a termoelem.
- Hibás a kombinált szelep termoelektromos betétje.



A gyújtóláng és a kapcsoló világít, de a további begyújtási m0veletek ellenére a főégő nem lobban be:

- A kombinált szelep nem kap feszültséget. -> Ellenőrizze a korlátozó termosztátot, szükség esetén nyomja vissza.
- A kombinált szelep 230V-os behúzótekercse hibás. (ezt már kilőtted)


Indításkor a vezérlő nyitja a gyújtóláng szelepét és szikráztat, majd vár, hogy a termoelem jelezze a gyújtóláng meglétét. Ha rossz a termoelem, vagy kontakthibás az érintkezője, akkor úgy veszi nem sikerült a begyújtás és leállítja az egész procedúrát, mielőtt bekapcsolná a fő gázszelepet. Addig nem engedheti a fő gázszelepet bekapcsolni, amíg nem biztos a gyújtóláng meglétében, különben nagyot durranhat.

hun005 írta: De mint mondtam gyújtóláng van tehát gáz is van,persze lehet hogy nem elég.


Ha tényleg nem lenne elég gáz, akkor a gyújtóláng is kialudna a fő gázszelep bekapcsolásakor a nyomásesés miatt.
Üdv
Az lenne a kérdésem, hogy egy egyszerűbb fésűs rendszert meglehet e oldani úgy hogy a fővezeték réz cső abból a leágazások a radiátorokhoz hencoval menne,lehet e kötni a kettőt. A fővezetéket nem merem kockáztatni hencoval (falon kívül). Esetleg réz helyett vas. Nem is értem ezt a mostani rezes mániát a vascső még mindig sokkal olcsóbb.
És hogy gondot okoz e a rézcső+alu radiátor, most azt tudnék olcsón használtat venni azt mondják nagyon jó a hőleadása.
Kis rendszer lenne, vízteres szabadon álló kandalló és három radiátor.
Miért nem mered megkockáztatni a főcsövet Hencoval? Mechanikai sérüléstől tartasz?
Üdv.
Azt halottam,(szerelőtől) hogy vízszintesen kívül vezetve a falon hullámosodhat ha kicsit nagyobb hőt kap, ami levegősödéshez vezet.
Persze ez nyitott kiegyenlítős rendszer lenne.
De ha esetleg van konkrét tapasztalat ez ügyben szívesen veszem , hencoval olcsóbb és könnyebben kivitelezhetőbb lenne.
Üdv!
Kérdésem az lenne ,hogy egy 4téglás kéménybe mekkora kazán köthető,hogyan lehet megállapítani műszer nélkül?
köszi
Üdv , négytéglásba a 130-as füstcsőig lehetne, de megoldható a 150-es is szűkítővel, olyat is hallottam már hogy csak úgy bekötötték a 150-est, és jó volt úgy is.Persze nem egy nagy teljesítményű kazánt.
Gyula T írta: Üdv.
Azt halottam,(szerelőtől) hogy vízszintesen kívül vezetve a falon hullámosodhat ha kicsit nagyobb hőt kap, ami levegősödéshez vezet.
Persze ez nyitott kiegyenlítős rendszer lenne.
De ha esetleg van konkrét tapasztalat ez ügyben szívesen veszem , hencoval olcsóbb és könnyebben kivitelezhetőbb lenne.


A hullámosodástól levegősödik? Ezt nem hiszem, hogy igaz. De mindegy is, ha nyitott a rendszer, ott kerülhet bele levegő.
A réznek nagy a lobbija, jól szerelhető, szép. A vas nagyon nem korszerű, korrodálódik, mint ahogy az alu radiátorok is és alacsonyabb élettartalmúak, a lemez, vagy öntöttvasakhoz képest.
Lehet hogy nem korszerü a vas, de olcsó és ahogy látom azért egy emberöltőt bőven kibír, sőt.Az, hogy az alu radiátor korrodálna , és hogy nem tartós még nem halottam, inkább az ellenkezőjét, ez a lemezre igaz inkább.
Ha nyitott a rendszer, meg ha réz is van benne (akár csak egy két idom, szűkítő, szelep) felejtsd el az alu radiátorokat:
http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=200
http://www.vgfszaklap.hu/cikkek.php?id=503
Csak érdekességként írom, hogy néha a törvényszerű sem feltétlenül az. 8)
Az első lakásom fűtési rendszere vascsöves + Romantik aluradiátoros nyitott cirkós rendszer volt. Több mint 13 évig gondmentesen működött, mikor egy ajtónyitás miatt át kellett alakítani a rendszert. A fűtésszerelő rézcsővel alakította át a kérdéses helyet és mivel a beállított ajtó fölött nem lehetett elvinni a csöveket, egy plusz réz kört kellett beépíteni. A rezes körökre acél lapradiátorok kerültek (az aluradiátor már nagyon drága lett) és kérésemre átalakították zárt rendszerűre. A helyzetet tovább bonyolította, hogy az egyik aluradiátor elé csak réz szűkítőt kaptam, így ideiglenesen ezt építettem be. Az ideiglenes véglegesnek bizonyult, valahogy elmaradt a cseréje. :roll:
Ez a szuper hibrid rendszer - az elköltözésünkig - még 5 évig hibátlanul működött, sőt talán a mostani tulaj is így használja. A leszerelt aluradiátor egy másik helyen lett felszerelve központi fűtéses házban és a mai napig is működik.
Most elképzelhető, hogy a 20+ évvel ezelőtti Romantik aluradiátorok jobbak voltak, de az ott eltöltött 18 év alatt semmi bajuk nem volt.
Üdv!
Kérdésem az lenne, hogy a nyitott rendszerben egész pontosan hová kell bekötniaz elmenő ágba a tágulási tartály vezetékét?kazánhoz közel?távol?vagy lehet bárhol?nyitott renszert szivattyúval megépíthetem úgy hogy lent mennek a fal tövében a csövek?
Szivattyút melyik ágba kell kötni?Ha 3/4-es a kazáncsati azt a szivattyú után le lehet szűkíteni végig egy méretre(pl 16-os Hanco)???
köszi a válaszokat!
Üdv
Tágulásinál arra figyelj hogy a tartály vize ne cirkuláljon a rendszerben mert a nyitott tartálynál a víz tud oxigént felvenni folyamatosan így a korrózió erősebb lesz. Nálam az egyik radiátor alsó bekötése van megtoldva a padlásig és lekopogom a dunaújvárosi lemezradiátorok több mint 20 évesek hibamentesen. Keringetőt a kazán elé a visszatérő ( hidegebb) ágba szokás kötni. Ha szivattyús a rendszer akkor mindegy hol megy a cső de azért be kell állítgatni a radiátorszelepekkel hogy egyformán melegedjenek a fűtőtestek. A cső szűkítése alapvetően a kazán és rendszerfüggő mert a túl szűk keresztmetszeten nem tudja megfelelően a szivattyú keringetni a vizet így akár fel is forrhat a kazánban a víz, vagy a nagyon távoli radiátorhoz nem vagy csak alig jut el. Ha abból indulok ki hogy a C40 es ( 40 Kw-os) kazánomban sem vastagabb a vízcső 16 osnál akkor akár jó is lehet az elképzelésed.
Üdv.
Végül is hencoval szereltünk, éppen csak közvetlenül a vízteres kandallóra való bekötésnél van vas. Az ötrétegüvel egyszerűbb és gyorsabb volt a szerelés és olcsóbb. Kulcsos idomokkal szereltünk, felülvezetett kétcsöves nyitott a rendszer, három radiátorral( még legalább egyet simán elbírna). Bontott radal radiátor 16+10+6. A kandalló légoldali teljesítményét emeltem egy hődobbal. Aztán így a 60 négyzetmétert befűti a légoldal+radiátor, lehet később még egy kisebb radiátort felteszek mert az előszoba konyha fürdőszoba rész rosszabb hőszigetelésű , egyelőre jó így. Próbáltam olcsón megúszni de mindennel együtt így is 250 ezer körül van a vége.
Előző 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24 Következő
354 hozzászólás Oldal: 6 / 24

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég