Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
9 hozzászólás Oldal: 1 / 1
Üdvözlet. Jelenleg a kb 110m2 es alapterületű házam padlása úgy van szigetelve, hogy kb 50x100as táblákban hungarocell alapú szigetelés van lerakva egymás mellé szorosan, átfedés nélkül. Felemeltem egyet kiváncsiságból, és csöpögött az alja a párától. Mi lenne a megoldás? Továbbá a szigetelőanyag kb 5cm vastag, de járható. Növelni szeretném a vastagságot (olcsón) gondoltam, hogy az egészet beborítom még kőzetgyapottal, és egy kis szakaszt meghagyva drasztikusan csökkentem a járható felületet, de mindenképpen csak ha meg tudom szüntetni a szigetelőanyag alatti párásodást. Várom a tanácsokat, hogyan érdemes csinálni. Ui: a cserepek alatt nincs fólia, de ha utólag olcsón cserepeket nem leszedve van mód megcsinálni, akkor az is érdekelne. Köszönöm a válaszokat.
Üdv!
A problémát az okozza, hogy a födémen a beltérből átjutó pára lecsapódik a nem éppen páraáteresztő és (vékonysága miatt) hidegebb szigetelőanyag alján.

A szigetelőanyag alatti vizesedést a födém párazáró szigetelésével lehet megoldani. Ehhez fel kell szedni a jelenlegi szigetelést és hagyni kiszáradni a födémet teljesen. Jön a melegebb idő, nem okoz gondot a szigetelés eltávolítása és hamar kiszárad a födém. Utána párazáró fóliával le kell szigetelni a teljes födém felületét a padláson a szigetelés alatt. A fóliát úgy kell lerakni, hogy a teljes felületét lefedje a padlásnak, ne legyenek rések, kihagyások, lyukak rajta. A fóliákat min. 15 cm átlapolással és ragasztással kell egymáshoz illeszteni. Ezután vissza lehet rakni a kiszárított szigetelőanyagot és rá még egy rétegben - az illesztéseket eltolással - legalább 10-15 cm vastagságban. Fontos, a szigetelés mindenhol egyenletesen vastag legyen, ha fontos a járhatóság, akkor lépésálló EPS lapokkal. A szigetelőanyag tetejét érdemes páraáteresztő fóliával fedni, ami megfogja a tetőn keresztül bejutó csapadékot, míg el nem tud párologni, de kiengedi a szigetelőanyagba a födém felől bejutó párát (tökéletes párazárást szinte lehetetlen utólag készíteni). A fontosabb útvonalakra OSB lapot fektetve védhető a szigetelőanyag.

A födémszigetelés praktikák fórumban eléggé kiveséztük a témát, sok információt találsz benne.
http://forum.ezermester.hu/viewtopic.php?f=8&t=448
T. fórumozók,

Segítségeteket szeretném kérni a köv. témába:
Fa födém szigetelést szeretnék csináln.
20 cm közetgyapottal és hogy járható legyen osb lappal.
Sok szakvéleményt olvastam, hallottam.
A pára zárás és az áteresztésben szeretném a véleményeteket kérni.

Fa födém szerkezet felépítése allulról felfelé:
Fa palós mennyezet, nád szövettel.
Gerendák, közöttük légures tér.
Majd padozat sárréteggel.

Erre szeretném az üveg gyapotot.
Az üveg gyapot alá kell pára záró fólia? Van ahol azt olvastam igen.
De van ahol azt olvastam, hogy nem. Pára áteresztó kell a szigetelésre.

Ebben szeretném a segítséget kérni, mit használjak pára átersztó fóliát vagy pára zárót?

Előre is köszönöm.
Üdv!

Szigetelés alá párazárót, fölé páraáteresztőt rakjál.

Alulra azért kell párazáró, hogy ne engedje a födémen áthaladó párát a szigetelőanyagba jutni.
Felülre azért kell páraáteresztő, mert ha mégis bejut a pára a szigetelőanyagba, akkor távozni is tudjon.

Ha megfelelő vastagságú a födémszigetelés, akkor a párazáró fólia alatti részekkel nem lesz probléma, mert nem éri el a felette lévő szigetelés miatt a harmatponti hőmérsékletet, így nincs nedvesedés.
Sokan aggódnak, hogy a párazáró réteg alatti födémet ezzel vízhatlanul lezárjuk és így alatta lévő födémszerkezet nedvesedni fog. Nos, ha a szigetelés megfelelő vastagságú, hőszigetelő képességű, akkor mint előbb írtam nem süllyedhet a párazáró fólia alatti födémszerkezet harmatponti hőmérsékletre, vagy az alá, így nem lesz kicsapódás, nedvesedés. Másrészt lefele (szoba felé) nyitott a rendszer, nincs lezárva a pára szempontjából.
Sziasztok!

Épületet újítok fel levetetük a régi nád+föld plafont. Arra gondoltam hogy 20+20cmvastag üveggyapotot teszek helyére, első réteg a gerendák közé a másik meg a plafont alkotó gipszkarton fölé. Erre azt mondta a mesterem, hogy bizony én úgy vacogni fogok. Az ő ajánlata, hogy lécezzük le a plafont, besaralja 10-20cm vastagon, az alá lehet rakni 10-20cm vastagásgú gyapotot és utánna gipszkarton. És az úgy sokkal jobb lesz. Kérdésem az, hogy melyik a jobb megoldás hang és hőszigetelése ?

Köszönöm!
Üdv!

Hűha, a mestered pénzt akar keresni. 20 cm szigetelés mellett sem vacognál, a 40 cm meg már szinte felesleges. Szerintem a gerendák között 20 cm és alatta még 10 cm szigetelés is bőven megfelelő lesz, nem kell túlzásokba esni. Csak ne abból a pihepaplan súlytalan üveggyapotból készítsd el, hanem tömöttebből, az még a hangot is jobban csillapítja.
Vedd figyelembe, egyre kevesebb ideig van hideg télen és az is egyre kevésbé hideg. Lassan a meleg ellen kell védekezni nem a hideg ellen. A meleg ellen meg nem sokat ér az üveggyapot, hamar átmelegszik. A legjobb papírőrleményes szigeteléssel lenne jó feltölteni, az sokkal később melegszik át és télen is jól szigetel.
Kedves László!

Köszönöm tanácsát és véleményét. Halgatva Önre, nem a kalsszikus lécezés saralás plafonszigetelésnél döntöttem.
Viszont így felmerült még pár kérdés amiben a tanácsát kérném. Papirörlemény drága a pénztárcámnak, így maradnék a gyapot hőszigetelésnél.

Ha gyapotot használok plafonszigeteléshez, akkor hogy jobb kialakítani a tető és padlásszerkezetet ? Ha a mestergerenda alatt vagy felett vannak a merőlegesen elhejezett kisgerendák ?

Mivel a tetőszerkezet is teljes mértékben fel lesz újjítva, így a cserép alá szeretnék fóliát is rakni. Kérdésem az lenne vajon megéri az alu hővisszaverő lélegzőfólia ? Kb 3-4x-es az ára a kalsszikus fóliákhoz képest, kérdés az hogy nyáron a nagy melegben valóban ennyire hatásos lenne?

Másik kérdésem, a padláson érdemes kis szellőzőnyiollásokat hagyni, lemez légkivezető "kéményt/eket" beilleszteni(foglalmam sincs mi azoknak a neve), ez segítene a padlástér hűtésében ? Ha igen egy 6x11m-es alapterülető épületen hány ilyet kell felrakni ? a két végébe ?

Előre is köszönöm megtisztelő válaszát!

Üdv.
Ákos
Sziasztok!
MI purhabbal szigetelünk padlásfödémeket!
Kiváló hőszigetelés, vízzárás, járható...
Nettó 1600 Ft/cm/m2. Ez komplett ár, kivitelezve.
A minimális vastagság 3 cm. Családi házakba 8-10 cm-ert szoktunk.


https://isopur.hu/aljzat-padlasfodem-szigeteles/
bement írta: Üdvözlet. Jelenleg a kb 110m2 es alapterületű házam padlása úgy van szigetelve, hogy kb 50x100as táblákban hungarocell alapú szigetelés van lerakva egymás mellé szorosan, átfedés nélkül. Felemeltem egyet kiváncsiságból, és csöpögött az alja a párától. Mi lenne a megoldás? Továbbá a szigetelőanyag kb 5cm vastag, de járható. Növelni szeretném a vastagságot (olcsón) gondoltam, hogy az egészet beborítom még kőzetgyapottal, és egy kis szakaszt meghagyva drasztikusan csökkentem a járható felületet, de mindenképpen csak ha meg tudom szüntetni a szigetelőanyag alatti párásodást. Várom a tanácsokat, hogyan érdemes csinálni. Ui: a cserepek alatt nincs fólia, de ha utólag olcsón cserepeket nem leszedve van mód megcsinálni, akkor az is érdekelne. Köszönöm a válaszokat.

Üdvözlet! Az általad leírt párásodás a szigetelőanyag alján valószínűleg a nem megfelelő szellőzés miatt alakulhatott ki, ami a pára felhalmozódásához vezetett. A legfontosabb lépés az, hogy biztosítani kell a megfelelő légáramlást a padláson. Ennek érdekében célszerű szellőzőnyílásokat kialakítani a tetőn vagy a padlásfalon, hogy a pára el tudjon távozni. A szigetelés alatti pára elvezetése kulcsfontosságú, hogy megelőzd a további problémákat.

A másik fontos tényező, hogy a szigetelés típusát is érdemes átgondolni. A hungarocell nem biztos, hogy a legmegfelelőbb hosszú távon, mivel nem annyira páraáteresztő, mint például a kőzetgyapot vagy a szálas szigetelések. Ha kőzetgyapotra váltasz, akkor a megfelelő vastagságot kell választani, figyelembe véve, hogy a tetőteret nem terheljük túl, hogy a járható felület ne csökkenjen jelentősen. Az új szigetelés és a szellőzés biztosítása mellett érdemes lenne a tető alatti fóliát is pótolni, ha nincs jelen, hogy a csapadék és pára ne kerüljön közvetlenül a szigetelőanyag alá.

Ha nem szeretnél újra cserépket venni, próbálkozhatsz utólagos fóliázással is, amit kifejezetten a tetőszerkezetekhez terveztek. Ezt a tető cserepek eltávolítása nélkül is el lehet végezni, különböző fóliákat alkalmazva, amelyek vízállóak és páraelvezetőek.

A szigetelés és szellőzés javítása után javasolt a rendszeres ellenőrzés, hogy elkerüld a jövőbeli problémákat, mint például a penészesedést.
Imádom az online játékokat. Leginkább most bet platformon játszom, mivel ezek kínálják a legjobb játékkörülményeket.
9 hozzászólás Oldal: 1 / 1

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 19 vendég