Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 19 / 50
Előző 1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 50 Következő
A gáz rendszerem már teljesen más lesz.Lehet félre érthető voltam. Én nem univerzálisat akarok hanem addig is amíg azt nem tudom megvalósítani (számításaim szerint kb4-5 év mert a ház bővítéssel akarom az új rendszert is) addig is legyen központim minél olcsóban persze az abszolút gagyit elkerülve.Kicsit tájékozódtam és rajzolgattam és valami ilyesmit szeretnék kihozni a kis keretemből és a két kezemből:

Fűtésrendszer.jpg
Fűtésrendszer.jpg (234.49 KiB) Megtekintve 5642 alkalommal.

A működési elv nem bonyolult ,de némileg összetett és szerintem nem drága. Ha valakit érdekel szívesen leírom privátba mert ha bejön akkor pénzért adom! :lol: Ui.: A két szivattyút lehet megtudom oldani egyel 1 + relé és egy fázis figyelő (mikor át áll a házad az éjszakai áramra ha megjön a feszkó és nappal is ha esetleg rátáplálnak a sok cucc miatt. :roll: ) segítségével.
Hú bakker mekora! Bocsesz kicsit nagyra sikerült a kép. :roll:
Lekicsinyítettem, de ezért ne kérj pénzt, mert éhen maradsz... :?

Nagyon kicsit néztél utána, vagy nem értetted meg a lényegét.
Korábban már beraktam, de újra berakom egy működő rendszer rajzát. Nézd át és gondolkozz el rajta. A HMV készítést ne vedd figyelembe.

jó_javasolt bekötés.JPG
jó_javasolt bekötés.JPG (58.41 KiB) Megtekintve 5661 alkalommal.


Mondjuk a 80 l-es "puffert" nem lehet valódi pufferként bekötni, mert sok értelme nem lesz.
Az éjjeli áramot miért kell belekeverni... :?: :?: :?: :roll:
Azt a két szivattyút közvetlen egymás után még mindig nem értem, de nem töröm tovább a fejem rajta. :?

Ha mégis berakod ezt a kis puffer imitációt, akkor pufferként kellene bekötni. Igaz inkább hidraulikus váltóként fog működni, de akkor is szabályosan kell kötni.
Két alapvető vízkőr lesz:
- kazán és puffer
- puffer és fűtőtestek.

A kazánhoz kell egy (Laddomatért itt kár lenne fizetni) ESBE háromutas 60 fokos szelep, ami nem engedi ki a kazánkörből a melegvizet a pufferba, míg el nem éri a 60 C°-ot. Gondolj az autó hűtőrendszerére, a lényege ugyanaz. Ehhez kell egy szivattyú, ami mozgatja a vizet a kazán-puffer körben.
A másik szivattyúra a puffer után lesz szükség, hogy keringtesse a vizet a puffer és a radiátorok között. Megfelelő méretű puffer esetén ide is szoktak tenni egy háromutas szelepet, ami nem enged a radiátorok felé 60 C°feletti hőmérsékletű vizet, a szükséges mértékben keveri a visszatérő hűvösebb vízzel.
Nálad azért nem fog működni, mert olyan kicsi a puffer tárolóképessége, hogy ha egy ilyen háromutas szelep lecsökkenti a pufferből kivett hőmennyiséget, túlmelegedhet a kazánkör, esetleg fel is forrhat.
Ezek szerint nem nézted rendesen a rajzot. Nem baj leírom. Először is a puffer módosult 1200 literre mert sikerült 1 akkora tartályt szereznem ( túlnyomásos tartály 4,5 bárig 15mm falvastagság) ,de lehet kicsinyítem mert félek hogy túl nagy lesz ennek a kazánnak. Aztán a két szivattyú , később már én is gondolkoztam hogy a 2-es szivattyút közvetlen a puffer után rakom a radiátorok elé. A működési elv: A kazán el kezd fűteni mindjárt a kazán után a keverő szelep ami első sorban a radiátorok felé tereli a vizet amíg az el nem éri a 60 fokot mert ugye első sorban a radiátorokat akarom fűteni nem pedig a baromi tartályt és a radiátort. Szóval a keverő szelep küldi a radiátoroknak a meleg vizet közben egy keveset a puffernek is ha már a kazán és radiátor rendszer elérte az üzemi hőfokot teljesen nyit és belép a puffer töltésébe is a kazán. Vagy is a kazán fűti a radiátort és már a puffert is vagy is az egész 1 nagy kör lesz. Ha nézted a rajzom van egy közvetlen ág a visszatérő és a puffer között na ez az ág zárva amíg ég a tűz vagy is a kazán 40 fok felett van. A kazán termosztátja vezérli az 1-es szivattyút az 1 és 2 mágnes szelepet az 1-es alapból zárva a 2-es alapból nyitva vagy is ha bekapcsol és küldi a jelet indul az 1-es szivattyú nyit az 1-es szelep és zár 2-es szelep vagy is nem engedi a visszatérő ágból a pufferbe a vizet hanem csak a kazánba így üzem közben nem hűl a víz.E közben a pufferen lévő termosztát kapcsol ha az eléri a 20 fokot és ki adja a jelet az áramlás érzékelőnek ,de az = nem csinál semmit mivel nem mér mert az ág zárva. Most jön a lényeg ha a kazán lehűl 40 fok alá kikapcsol a termosztátja így leveszi a jelet az 1és 2 mágnes szelepről és az 1 keringetőről ami pár másodperces késleltetésű relével van ellátva vagy is az 1 szelep zár a 2 szelep nyit így a visszatérő ág a puffer felé halad a kazánt kizártuk az 1 keringető még néhány másodpercig megy hogy az áramlás érzékelő tutira kapcsoljon aztán leáll, az áramlás érzékelő kapcsolja a 2 keringetőt így csak a puffer és radiátor kör megy a kazánt kizártuk nem kell csak + hűtené a vizünket.Ez a kör mindaddig menne amíg a víz kb 20-22 fok alá nem esik ekkor a puffer termosztát lekapcsolja az egészet. Ha a kazánban újra felmegy a hőfok (pl. begyújtunk) a kör kezdődik előröl. Persze még hiányzik néhány részlet Pl. még nem tudom hogyan oldom meg hogy a zárt ágon ne történjen vissza áramlás a pufferből pl. a kazán fele talán csőkígyó megoldja, vagy nehogy a puffer túlmelegedjen bár a kazánnak van saját automata keverő és huzat szabályzása és a beállított hőfokfülé nem engedi a vizet így nem is hevülhet túl. Max építek be 1 lefúvó szelepet a víz veszteséget pedig pótolja a kiegyenlítő tartály mert WC tartály szifonnal fogom ellátni és a hálózati vízre kötöm ha csökken a szint az után tölti. Lehet hibás a gondolat menetem de én úgy gondoltam ,hogy a puffernek tároló szerepe van (benne van a nevében) és az csak a fölös hőleadást tárolja nem vesz aktívan részt a fűtésben.Mivel a szilárd tüzelést nem tudod olyan pontosan szabályozni ezért mindig keletkezik fölös hő amit kidobnál az ablakon így viszont a puffer eltárolja.Ha én egyből a pufferen is átküldöm az aktív kört akkor viszont sokáig tart amíg felfűt + nagy a kondenzálás. Persze a te rajzod nyilván frankó de több 10 sőt 100.000 cuccokkal. Én meg csóró vagyok és szegény ember vizel főz.
Még 2 fontos dolgot kihagytál az én rendszerem nyitott lesz és a puffer a padláson a kazán pedig a lakószinten. Én amit eddig láttam rajzokat az mind a kazán melletti elhelyezést preferálta nekem pedig ehhez nincs helyem.
Sziasztok! Bekötném a vegyes tüzelésű 32kw-os kazánomat egy 1000 literes puffertartállyal kombinálva, egy hőcserélős bojlert is beiktatva. A radiátorok külön körön már felszerelve, az osztó-gyűjtőre bekötve. A további bekötéshez szeretnék segítséget, s ha lehet rajzot is. előre is köszönöm a segítségeteket!
Pár hsz-el ezelőtt felraktam egy rajzot, amin van indirekt tároló is bekötve. Szerintem abból a rajzból mindent megtudsz amire szükséged van.
Köszönöm, ma átnéztem a hozzászólásokat és a rajzot is. Elfogadnék konkrét javaslatot a beépítendő eszközökre is.
Ekkora kazánhoz nagyobb puffer illene, ha van rá mód. Ökölszabály szerint 1600 l lenne az ideális.
A szerelvényeken általában nem érdemes spórolni, később megbosszulhatja magát. Ha van rá keret, akkor a kazánkörbe Laddomatot ajánlanám, a többi háromutas szelephez ESBE gyártmányút. A szivattyúknál érdemes lenne az energiatakarékos, elektronikus szabályzásúakban gondolkodni. Az egyéb szerelvények lehetőleg ne az "occó" kínaik legyenek.
Kedves Ezermester!

Meglehetősen bonyolult problémával fordulok Hozzád. Van két Ép-lak márkájú kazánom (ősrégi hengeres szerkezetek). Az egyik több évtizede üzemelt, a másik (tartalék) nem volt rákötve a gázra és a központi fűtés vízcsöveire. Az üzemelő kazán az égéshez szükséges oxigént a kazánház (lakótértől külön pincehelyiség, gyakorlatilag külön épületrész) levegőjéből nyeri. A működő kazán szerelt alumínium kéményhez (kb 8-10 m magas) van csatlakoztatva. Tavasszal kezdődött a gond, az őrláng néha elaludt. Mivel fűtési szezon vége volt nem tulajdonítottam neki jelentőséget. Most ősszel beindítottam a fűtést, pár nap múlva megint elaludt az őrláng, beindítottam, megint elaludt. Megnéztem a lángtálcát, és azt láttam, hogy nem az összes fúvóka működik egyszerre, hanem a láng "imbolyog". Hívtam szerelőt, szemrevételezte a kazánt, valamit tett-vett, közölte, hogy szivárog a víz (elég rozsdás volt már az aktív kazán, ezért nem lepett meg). Közölte továbbá, hogy az őrláng rendbetételéhez milyen alkatrészeket kell beszerezni (halványan emlékszem: talán mágnespatront és hőérzékelőt). Miután a szerelő távozott elgondolkodtam, majd, felhívtam és közöltem, hogy szeretném megjavíttatni az őrlángot ÉS kicserélni a kazánt (tehát a tartalékot üzembehelyezni). Mindez meg is történt. Az újonnan kicserélt kazánból üzembehelyezést követően a kúpos fedőlemez (aminek a közepén a füstkivezetés van) szélénél füst (gőz?) távozik, egyidejűleg szúrós szagot lehetett érezni. Legnagyobb meglepetésemre a lángkép továbbra is imbolygott, és időnként -őrláng hiányában- leállt a kazán. Nem ragozom a dolgot, ezt követően a következő műveletekre került sor: lángtálca (a két kazánhoz összesen egy lángtálca volt már csak meg) kitisztÍtása sűrített levegővel, kazán hengeres rész tetejének szigetelése azbesztzsinortal ÉS szilikonos tömítőanyaggal, kúpos fedőlemez és hengeres rész találkozásának (ahonnan korábban láttam füstöt, gőzt távozni) szigetelése szilikonos tömítőanyaggal. Mindezek után a lángkép "imbolygó", nem meglepő, hogy az őrláng néha elalszik (amikor a láng "elimbolyog" tőle az őrláng is elalszik pár másodpercre, és ha ilyenkor kapcsolja le a hőtartó automatika a főlángot, akkor nincs őrláng), és szúrós szagot lehet érezni. A lényegi kérdés, hogy ez kazánprobléma vagy kéményprobléma? Amellett, hogy kazánprobléma, az szól, hogy a "régi" kazánnál nem lehetett szúrós szagot érezni, a másik két hibajelenség, mint írtam megvolt. Amellett, hogy kéményprobléma, az szól, hogy a füstcső a huzatmegszakító előtt meleg, fölötte alig langyos (néha kimondottan hideg) és a huzatmegszakító szélén nem érzek huzatot. A kémény optikailag átlátható.

Előre is köszönöm véleményedet.
Üdv!

Először szakemberrel nézesd meg a kéményt,mérjenek huzatot. Ha ezzel minden rendben, akkor a kazánba a levegőbevezetést nézzed át, lehet nem kap elég oxigént, azért imbolyog a láng. A gázlángnak határozottnak és kék színűnek kell lennie, ha nem az, akkor valami gond van a levegő utánpótlással, vagy kéménnyel.

Ha ki lehet nyitni a kazánház ajtaját a szabadba, akkor próbáld ki, hogy ha lekötöd a kéményről a kazánt, akkor milyen lesz a lángkép. Csak rövid ideig próbáld így, és mindig legyen valaki közeledbe, aki nem a kazánházban tartózkodik és szükség esetén tud segíteni
Köszönöm szépen.
Üdv!

Tovább kísérleteztem az alábbi eredménnyel:
-kéményről való lecsatolás után ugyanolyan a lángkép, mint kéménnyel (magas és alacsony gázmennyiség esetén egyaránt)
-ha letekerem a gázmennyiséget (kb állandó 30-35 fokos előremenő víz hőmérséklet mellett)"szép egyenletes és kék" a lángkép, de csak a baloldali fúvókák működnek (az őrláng környékiek)
-ha növelem a gázmennyiséget néha, a jobbolodali fúvókák is működnek (de nem mindegyik), morajló hanggal jár a láng imbolygása és a kék lángban narancsszínű lángnyelvek is megjelennek (égeti a fémet? oxigénhiányos?)
-szúrós szag folyamatos (bár volt a kísérletezés alatt, hogy nem éreztem olyan intenzíven, de eddig ezt nem sikerült reprodukálnom).

Az oxigénellátást szerintem kiszűrhetjük, mint hibaforrást mivel, mint Írtam a kazán a kazánház levegőjéből nyeri az oxigént. A kazán egy fémhengeren áll (ezen belül van a lángtálca). A vízkivezetéssel ellentétes oldalon (azaz "szemből") a hengeren kb 120 fok tartományban rés van, a henger többi részén vagy hat kör alakú lyuk van egyenletes eloszlásban.

Az előremenő víz hőmérsékletét lehet szabályozni (és egy óra mutatja annak(?) a hőmérsékletét). Ha 65 fok-ra állítom a szabályzót ÉS megnövelem a gázmennyiséget kb. 50-52 foknál halk csattanással (mágnesszelep?) leáll (ekkor nincs őrláng sem, lehet, hogy az őrláng kiavása nem a láng imbolygással van összefüggésben, ahogy korábban írtam). Mivel állítólag az újév kemény fagyokkal köszönt be, nem tartom szerencsésnek addig hozzányúlni. Most éppen azt próbálom, hogy ha 80 fokra állítom a szabályzót és megnövelem a gázmennyiséget, tudok-e állandó jelleggel 60 fokot tartani.

Előre is köszönöm a választ és kellemes karácsonyt mindenkinek.
Üdv!
Az égősor előtt is van levegő bekeverés, valahol ott lehet a gond. A gáz egy fúvókán áramlik az égősor, égőtálca bevezető csatornájába, ahol már előkeveredik a levegővel. Ebből a csatornából áramlik a gáz-levegő keverék az égőkbe. Ha itt nem jó a keveredés a levegővel, akkor lehet ilyen imbolygó lángkép, csakúgy mint az őrlángnál, aminek szintén van a kilépés előtt egy levegő bekeverő nyílása, szelepe. Ez készülékenként és típusonként eltérő megoldású, így csak általánosságban tudok írni.
Előző 1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 19 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 230 vendég