Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
750 hozzászólás Oldal: 26 / 50
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 50 Következő
Üdv!
Erre válaszolni "hasraütés" kategória: vagy igen, vagy nem.

Egy homogén módon lerakott aljzatszigetelés + 10 cm-es tényleges vasbeton alzat esetén esélyes lenne, maximum kicsit megsüllyed a hőszigetelés. De ha ebben fűtéscsövek mennek és csak annyi vas van benne amit a fűtéscsövek rögzítéséhez szoktak használni legalul, akkor az nem tekinthető vasbetonnak és homogénnek sem a fűtéscsövek miatt.
Az aljzatszigetelés legalább mindenhol azonos keresztmetszetű - homogénnek tekinthető - vagy abban is mennek csövek?

Érzésre az 1 m2-es kazánlemez maga alatt ugyan szétosztja a terhelést, de a széleinél már eshet olyan nyomás a betonra, ami berepesztheti. Másrészt a vaslemez súlyával is kell számolni, ami nem csekély és tovább növeli a felületi nyomást.
Az U gerendák csak vonalban osztják el a terhelést, nem teljes felületen. Ha gyenge a beton, akkor a gerendák mellett is berepedhet.
Tisztelt fórumtagok,


Érdeklődöm, hogy egy gravitációs fűtési rendszerbe érdemes-e, kell-e, javasolt-e kazánvédő szelepet beiktatni, és ha igen, akkor hány fokosat és pontosan hova érdemes bekötni?
A rendszernek 2"-os előremenő és visszatérő csővezetékei vannak, keringetőszivattyú nincs.
Ezt a tipust néztem ki: http://www.akciosgepesz.hu/termek.php?p ... valmax30kw

Köszönöm!
Üdv!

Gravitációs rendszerbe nem szoktak kazánvédő szelepet rakni, mivel a keringés intenzitása a kazánhőmérséklettől függ. Amíg alacsony a vízhőfok, lassú a keringés, így nem hűti annyira vissza a kazánt, mint egy szivattyús rendszer, ahol a szivattyú indulásával (kivéve a modern szabályozott szivattyúknál) a keringetés is teljes "sebességgel" elindul.
Értem, köszönöm a választ!
Plaszlo írta: Üdv!
Erre válaszolni "hasraütés" kategória: vagy igen, vagy nem.

Egy homogén módon lerakott aljzatszigetelés + 10 cm-es tényleges vasbeton alzat esetén esélyes lenne, maximum kicsit megsüllyed a hőszigetelés. De ha ebben fűtéscsövek mennek és csak annyi vas van benne amit a fűtéscsövek rögzítéséhez szoktak használni legalul, akkor az nem tekinthető vasbetonnak és homogénnek sem a fűtéscsövek miatt.
Az aljzatszigetelés legalább mindenhol azonos keresztmetszetű - homogénnek tekinthető - vagy abban is mennek csövek?

Érzésre az 1 m2-es kazánlemez maga alatt ugyan szétosztja a terhelést, de a széleinél már eshet olyan nyomás a betonra, ami berepesztheti. Másrészt a vaslemez súlyával is kell számolni, ami nem csekély és tovább növeli a felületi nyomást.
Az U gerendák csak vonalban osztják el a terhelést, nem teljes felületen. Ha gyenge a beton, akkor a gerendák mellett is berepedhet.


Az aljzat sajnos nem homogén, csövek futnak benne, és vékony vasháló fekszik a szigetelésen, amire a csövek vannak rögzítve.
A tartály pont a csövek fölött lenne, ezért izgalmas a kérdés.
Az kevésbé zavar, ha a beton bereped, csak a csövek ne sérüljenek meg, mert nem szeretnél betont törni emiatt és újra kötni a fűtés csöveket.
A kazánlemez kb. 80 kg, így nem hiszem, hogy az sok lenne, inkább a beton a "szűk keresztmetszet".
C12-15/24 a beton egyébként.
A gépészem szerint ezek a csövek egy válaszfalnyi terhelést is elbírnak, de inkább körbejárom a kérdést, az a biztos. :-)

Köszönöm
Tisztelt felhasználók,

Évek óta levegős a gravitációs elven működő központi-fűtés rendszerem. A szobámban lévő radiátornál jelentkezik a probléma, azaz hideg az alja. Az eddigi "bevált" módszer a következő volt: az alsó csapot lezártam, majd a hollandert meglazítva leengedtem belőle 4-5 vödör vizet. Sajnos egy pár nap után újra hideg lesz a radiátor alja. Körülbelül négy éve áll fenn ez a probléma, előtte soha nem volt ilyen gond.
Több szerelő megnézte és nem tudtak vele semmit csinálni. A "legjobb" ötlet az volt, hogy engedjem le a vizet majd töltsem fel. Számtalanszor megcsináltam, mindhiába.

A rendszer nyitott és ahogy említettem vastag csövekkel ellátott gravitációs rendszerem van.

A segítséget előre is köszönöm,

firecrest
Üdv!
Szerintem ez hülye ötlet, minden újratöltésnél oldott oxigénben gazdag víz kerül a rendszerbe, ami a csöveket, radiátorokat korrodálja, vagy kiválva a vízből levegőssé teszi a rendszert. Nyitott rendszernél is az lenne a lényeg, hogy a rendszerben lévő vízben már a lehető legkevesebb oldott oxigén legyen.
A levegősödésnek a vízben lévő oldott oxigén kiválása, vagy valahol tömítetlenség lehet az oka. Elvileg a víz nyomása nem engedi, hogy levegő kerüljön a rendszerbe, de valahol be kell jutnia, akár úgy is amikor hűl a rendszer. Nincs semmilyen nyoma tömítetlenségnek, akár a kazánban is?
Valahol kell lennie egy olyan részegységnek, ahol levegő juthat a rendszerbe, vagy benne van légzsák formájában, csak nem tudsz róla.

A vödrös vízleengedős módszer helyett rakj a kérdéses radiátor végébe légtelenítőszelepet, azzal egyszerűbb, mint vödörrel.
Plaszlo írta: Üdv!
Szerintem ez hülye ötlet, minden újratöltésnél oldott oxigénben gazdag víz kerül a rendszerbe, ami a csöveket, radiátorokat korrodálja, vagy kiválva a vízből levegőssé teszi a rendszert. Nyitott rendszernél is az lenne a lényeg, hogy a rendszerben lévő vízben már a lehető legkevesebb oldott oxigén legyen.
A levegősödésnek a vízben lévő oldott oxigén kiválása, vagy valahol tömítetlenség lehet az oka. Elvileg a víz nyomása nem engedi, hogy levegő kerüljön a rendszerbe, de valahol be kell jutnia, akár úgy is amikor hűl a rendszer. Nincs semmilyen nyoma tömítetlenségnek, akár a kazánban is?
Valahol kell lennie egy olyan részegységnek, ahol levegő juthat a rendszerbe, vagy benne van légzsák formájában, csak nem tudsz róla.

A vödrös vízleengedős módszer helyett rakj a kérdéses radiátor végébe légtelenítőszelepet, azzal egyszerűbb, mint vödörrel.


A kazán új (a réginél is levegősödött). Teljesen zárt a rendszer, természetesen a padláson lévő tágulási tartály kifolyója kivételével. Csak az én szobámban jelentkezik a probléma, a többi radiátor fűt mint az állat.
Jó estét! Puffertartály vezérelhető szobatermosztàtral vagy olyan elektronikával, ami az adott hőmérséklet elérésekor leállítja a keringető szivattyút, és csak akkor kapcsolja be újra, ha a határérték alá esik a hőmérséklet? A sima csőtermosztát csak elindítja, így gondolom, akkor is keringeti a meleg vizet, amikor màr dögmeleg van, és nincs rà szükség. Valakinek ötlete van erre? Köszönöm
Üdv!
A csőtermosztát a kazán szivattyúját indítja ami a pufferbe tolja a meleget. A pufferből egy másik szivattyúval kell a fűtőkört táplálni és azt szobatermosztáttal lehet vezérelni.
A puffer kettéosztja a fűtésrendszert, az első kör: kazán-puffer , a második kör: puffer- radiátorok.
firecrest írta:
A kazán új (a réginél is levegősödött). Teljesen zárt a rendszer, természetesen a padláson lévő tágulási tartály kifolyója kivételével. Csak az én szobámban jelentkezik a probléma, a többi radiátor fűt mint az állat.


Akkor úgy tűnik, a radiátorod gyűjti össze a rendszerben lévő összes levegőt, mint egy légtelenítő. Szerelj a radiátor végére automata légtelenítőt, egy idő után meg kell nyugodnia a rendszernek, ha nem töltögeted állandóan fel friss vízzel.
Plaszlo írta: Üdv!
A csőtermosztát a kazán szivattyúját indítja ami a pufferbe tolja a meleget. A pufferből egy másik szivattyúval kell a fűtőkört táplálni és azt szobatermosztáttal lehet vezérelni.
A puffer kettéosztja a fűtésrendszert, az első kör: kazán-puffer , a második kör: puffer- radiátorok.



A második kört hogyan lehet vezérelni? Tudna ajánlani termosztátot erre, ami nyitná-zárná a szivattyút a puffer előremenőjén?
Köszönöm
A szobatermosztáttal lehet vezérelni a második kör szivattyúját. Bármely olyan szobatermosztát megfelel, aminek kapcsolóérintkezői (relé) 230 V, 2-3A-ert tud kapcsolni. Mindegy, hogy digitális, vagy analóg.
A Computherm Q7 programozható termosztátot tudom ajánlani, évek óta működik nálam, mástól sem hallottam róla panaszt. Egészen aprólékosan lehet programozni, de ha ez nem szükséges, akkor a Q3 is megfelel.

http://www.computherm.hu/index.php?inc=product&ref=5
http://www.computherm.hu/index.php?inc=product&ref=11
Plaszlo írta: A szobatermosztáttal lehet vezérelni a második kör szivattyúját. Bármely olyan szobatermosztát megfelel, aminek kapcsolóérintkezői (relé) 230 V, 2-3A-ert tud kapcsolni. Mindegy, hogy digitális, vagy analóg.
A Computherm Q7 programozható termosztátot tudom ajánlani, évek óta működik nálam, mástól sem hallottam róla panaszt. Egészen aprólékosan lehet programozni, de ha ez nem szükséges, akkor a Q3 is megfelel.

http://www.computherm.hu/index.php?inc=product&ref=5
http://www.computherm.hu/index.php?inc=product&ref=11



Köszönöm!
Plaszlo írta: Üdv!
Erre válaszolni "hasraütés" kategória: vagy igen, vagy nem.

Egy homogén módon lerakott aljzatszigetelés + 10 cm-es tényleges vasbeton alzat esetén esélyes lenne, maximum kicsit megsüllyed a hőszigetelés. De ha ebben fűtéscsövek mennek és csak annyi vas van benne amit a fűtéscsövek rögzítéséhez szoktak használni legalul, akkor az nem tekinthető vasbetonnak és homogénnek sem a fűtéscsövek miatt.
Az aljzatszigetelés legalább mindenhol azonos keresztmetszetű - homogénnek tekinthető - vagy abban is mennek csövek?

Érzésre az 1 m2-es kazánlemez maga alatt ugyan szétosztja a terhelést, de a széleinél már eshet olyan nyomás a betonra, ami berepesztheti. Másrészt a vaslemez súlyával is kell számolni, ami nem csekély és tovább növeli a felületi nyomást.
Az U gerendák csak vonalban osztják el a terhelést, nem teljes felületen. Ha gyenge a beton, akkor a gerendák mellett is berepedhet.



Ötletként feljött egy 1*1 méteres vas keret készítês 100*100*3mm-es L szelvényből, belsejébe 10 cm magasan C25/30 beton öntése, vashálóval jól megvasalva. Elvileg ez már el tudja egyenletesen oszlatni a tartály terhét. Mit gondol? Köszönöm
Előző 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 50 Következő
750 hozzászólás Oldal: 26 / 50

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég

cron