Ezermester Fórum

Építés, építkezés, lakásfelújítás, belső munkák, fürdőszoba, konyha, WC.
27 hozzászólás Oldal: 2 / 2
Csapadékra én is gondoltam, de mostanában nem sok eső esett és amennyi esett attól meg nem lenne szabad átáznia a falnak. :roll:
Esetleg kis tükör, zseblámpa és meg tudod nézni a kéményt belülről is. Nem tudnál néhány képet készíteni?
lalibatyo írta: Üdv
Nekem is áteresztette a befalazott kondenzvíz gyűjtő a vizet. A megoldás az lett hogy a legvékonyabb kezű családtag a kéményajtón benyúlva tisztítás után befestette sűrű alvázvédővel a kondenzvíz gyűjtőt belülről. Azóta csak a kivzető csövön jön ki a kondenzvíz és nem pereg a fal körülötte.
Az nem lehet hogy csapadékvíz az amit kondenzvíznek gondolsz a használaton kívüli kéményednél ?


Nem. A béléscső és a kémény közötti hézagot "befalazták", nem eshet bele semmi,és igazából a béléscső tetején is elég nagy a sapka. Mondjuk most kibontottam, hogy majd üveggyapottal körbeszigetelem a béléscsövet, legalább a födémig (~3-4m). De naiv voltam, jó ha 1m-nyit sikerült beletuszkolnom.
Megnéztem rendesen, meleg levegőt nem kap máshonnan. Szerintem nekem is átereszti a vizet. Akkor az alvázvédő a megoldás?
Egyébként ha nincs körbeszigetelve a kémény, akkor is van kondenzvíz? És ha rá van kötve kályha, akkor még több van?

Köszi
Kondenzáció akkor lép fel, ha a kémény hőmérséklete harmatpont alá süllyed. Ekkor tud kicsapódni a levegő páratartalma. kéményed ezek szerint 3-4 méteren szigeteletlenül a szabadban áll (a téglaburkolás csak lassítja a folyamatot) és le tud hűlni harmatpont alatti hőmérsékletre. A fém jól vezeti a hőt, így elképzelhető, hogy a béléstest jóval a beltér alatt is még harmatpont alatti hőmérsékletű lesz. Ez magyarázhatja a nagymérvű lecsapódást, de ehhez szükséges a beltérből kiszökő meleg, páradús levegő áramlása.
Használaton kívüli kéményben így jöhet létre vízkiválás a béléscsőben. Ha használnád, akkor amíg a füstgázok fel nem melegítik a kéményt, szintén lenne párakicsapódás, de a harmatponti hőmérséklet fölé emelkedve megszűnne, később a lecsapódás is elpárologva távozna a kéményből. Ha nem jutsz eredményre, zárd le felülről a kéménykijáratot, de biztosítsd, hogy véletlenül se lehessen semmilyen kéményt igénylő fűtőeszközt rákötni, míg a lezárást el nem távolítod.
A kémény alján lévő gyűjtőedényt is vizsgáld meg, hol ereszti el a vizet. Ha látod, hogy illesztésnél, peremezésnél enged, akkor Lalibátyó megoldása lesz jó rá, de előtte teljesen ki kell szárítani.
Küldök egy képet!

Csatolmányok

"Érdekes" megoldás a kondenzvíz elvezetés. A fém ajtó mögött mi van? Csak a gyűjtőedény? Készítenél egy képet a nyitott ajtóról is? Valahol be kell jutnia a levegőnek, hogy ilyen mérvű kondenzáció legyen.
Plaszlo írta: "Érdekes" megoldás a kondenzvíz elvezetés. A fém ajtó mögött mi van? Csak a gyűjtőedény? Készítenél egy képet a nyitott ajtóról is? Valahol be kell jutnia a levegőnek, hogy ilyen mérvű kondenzáció legyen.



Csak egy szivacs van benne. Éppen vizet itattam!
Először nem is volt kondenzvíz elvezetés. Utána jöttek vissza és befúrtak egy lyukat, ahogy az látszik.

Csatolmányok

Utólag fúrtak lyukat bele és csak betoltak egy műanyag csövet?? Milyen tömítés lehet a fém és a műanyag között? Ettől már ázhat a fal szerintem.
Itt a másik levegőbemeneti pont, bár van szivacs az ajtón tömítésként, de valószínűleg nem tömít eléggé, tud áramolni a levegő közötte. Ha azt veszem, hogy nálunk az üveget a kiszáradt gitt mellett megkerülve húz ki a levegő és ezért szinte egész télen vizes az ablaktáblák között...... :roll:
T. Hozzáértők!
Tanácsot szeretnék kérni, bár nemtudom, ez a fórum működik e, mert tavalyi írást olvasok.
A szomszédom vegyestüzelésű kazán kéménye az én épületemtől 6m-re van, kis tyúkólszerű alsóépületben. A kémény 5sor tégla, benne 120mm-es eternitcső, mely 1.6m hosszú. Az össz kémény magasság kb 4m magas lehet a földszittől mérve. Egész nap kojtol a kémény, vizes fával, szénnel tüzelnek, nameg minden ami elég.Az én házam így lakhatatlan, bent is füstszag van, mégpedi eszméletlen büdös. Máshol is tüzelnek, de ilyen büdöset még sehol nem éreztem.
Felajánlottam, hogy meghosszabítom a kéményét, mert a szomszéd nem csinálja meg, nincs rá pénze, azt mondja, neki így nagyon jó. Azért kérnék segítséget, hogyan lehetne olcsón megoldani a hosszabítást, mert nekem kell fizetni, és én sem vagyok Csekonics Báró!De legalább 3m-el megkellene, hátha nem kojtolna az udvarra, az ablakokra, a bejárati ajtóra, egyszerűen nem lehet itt lakni.
Köszönöm, ha valaki tudna tanácsot adni.
Üdv
Meglehetősen kellemetlen a helyzeted és nem biztos hogy egyszerű lesz megoldani. Nagyobb magasságra már a szélterhelést is figyelembe kell venned és a hosszú toldást rögzítened kell nehogy ledöntse egy erősebb széllökés mert abból még nagyobb perpatvar fog származni mint ami most van. Ha az előírásokat be akarod tartani akkor saválló szerelt kéményeket lehet kapni de elég horror árakon.
http://www.futesuzlethaz.hu/shop/dn130mm/1059-ko-ko-130-225-08-4m-szerelt-kemeny.html
Gondolom a házilagos megoldás lesz az amire gondolsz inkább. Javaslom hogy egy tisztító ajtót is építs be a toldásba és hát bizony dupla falú és hőszigetelt kémény kellene hogy ne legyenek huzat problémák mert a hosszú fémcsőben visszahűl a füst és ellene dolgozik majd a huzatnak. Mindemellett nem biztos hogy megoldás lesz a problémádra néhány méterrel magasabb kémény ugyanis ha az uralkodó szélirány olyan légáramlásokat kelt az épületek közt ami a füstöt "lecsapja" akkor még több bosszúságod fog származni az egészből. Valami használt bontott légtechnikai csövet kellene szerezned haszonanyag áron, talán abból egy olcsó próbadarab összejönne.
A kémény magasságára és elhelyezésére vannak előírások, amit nem lehet csak úgy megkerülni. Legalábbis elméletben. :?
Az alábbi linken letöltheted a kéményekre vonatkozó szabványt, a leírásod alapján messze elkerüli a szabványos értékeket. Ez alapján az önkormányzatnál érdeklődhetsz, mit lehet tenni hivatalosan, mielőtt beinvesztálsz a kéménybe. Sajnos a pénztelenségre hivatkozva - és visszaélve vele - sokan "tesznek" mindenre. Félő, hogy ha nagyon elaggott a kémény, akkor a magasítás közben összedőlhet és akkor még neki fog feljebb állni. Neked is jogod van a normális élethez.
A szabvány:
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=k%C3%A9m%C3%A9ny%20magass%C3%A1ga&source=web&cd=4&ved=0CEwQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.pmkemenysepro.hu%2Fdokumentumok%2F07_Kitorkoll%25E1si%2520el%25F5%25EDr%25E1sok%2520%28seg%25E9dlet%29.doc&ei=VgY0T-7UPIWDOsDekfIB&usg=AFQjCNEwQ7g00SLp5OGjECVWnhFncf2wvw&cad=rja

A kéményseprők is büntethetnek, de akár a tűzoltók is, egy ilyen elkátrányosodott kémény ha begyullad, a házadat is felgyújthatja. Először próbáld meg a hivatalos utat, normálisan tüzelve nem kellene ilyen füstnek lenni, ez már környezetszennyezés.
Sziasztok! A segítsègeteket szertnèm kèrni ! Idèn 3-ik ève fával tűzelünk ! Tavaly friss vágású fára fog tam azt, hogy havonta egyszer korom le rakodás miatt takarítani kellet a fűst csövet ! Idèn már jóval szárazabb fával fűtünk de mèg mindig havonta szèt kell szednem a fűst csövet a korom le rakodás miatt ! Az is lehet a gond, hogy kb. 3 mèter hosszú a fűst cső a kèmènyig ? Igaz a fa nem 2 ève szárad hanem csak tavaly óta ! A legútobbi takarításnál már a kèmèny belső falán is èszre vettem a korom le csapodást ! Olyan mintha kátrány csúrgot volna vègig rajta ! Előre is köszönöm válaszaitokat !
Szia Frici!

Hasonló problémával küzdöttünk mi is. A házunkkal örököltünk egy kályhát ami egy, még a tiéteknél is hosszabb 4,5 m-es vízszintes füstcsővel volt a kéménybe kötve. Az eredmény: kémény nem megfelelő huzata miatt a füstcső keresztmetszete a rárakódott korom miatt kb. a felére, harmadára szűkült, ami tovább gyengítette a huzatot, és a kályha is vissza kormolt, vissza füstölt, ez jól látható volt a falakon. Ez egy minden szempontból helytelen és veszélyes megoldás volt, így az első dolgunk volt ezt rendezni egy úgy, szerelt kémény beállításával amivel rendesen működik a kályha, szuper a huzat, kormolásnak, visszafüstölésnek helyes használat mellett nyoma sincs.
Én a helyedben az alábbi irányokba indulnék:

1. Száraz fa! Ezt te is írod, tudod, hogy alapvető a 20% alatti nedvességtartalom, de inkább a 14-15% ami a tuti. Ha nem vagy benne biztos, hogy kellően száraz-e a fa, néhány ezer Ft-ért lehet fa nedvességmérő műszert kapni, szerintem hosszú távon megéri a beruházás, hogy ne tedd tönkre a tüzelőberendezésed, kéményed a nedves fával való tüzeléssel.

2. Helyes használat! Biztos jól használod a tüzelőberendezésed? A száraz fával és jó kéménnyel is lehet tökéletlen égést, kormolást produkálni ha nem megfelelően tüzel az ember, ha rosszul rakja meg és tarja fenn a tüzet, rosszul adagolja az oxigént stb.

3. Kémény huzat! No ez már egy bonyolultabb ügy. Maga a huzat sok mindentől függ: a kémény keresztmetszete, magassága, külső/belső hőmérséklet, füstcső hossza, átmérője, elhúzások stb. Továbbá minden berendezésnek más a huzatigénye...Abban, hogy a kéményed huzata megfelelő-e úgy általában, illetve készülékednek megfelel-e, a kéményseprő illetve a készüléked gyártója/építője fog tudni segíteni.

Üdv,
BB
27 hozzászólás Oldal: 2 / 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 47 vendég